نایب رئیس مجلس در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان درباره مواضع وزارت امور خارجه گفت: اتخاذ مواضع شفاف، انتظار دستگاه قانونگذاری از وزارت امور خارجه است.
کد خبر: ۶۴۳۴۸۱

به گزارش فارس، محمدحسن ابوترابی فرد افزود: وزیر محترم خارجه مواضع خود را که مواضع تعریف شده نظام جمهوری اسلامی است به صورت شفاف در عرصه سیاست خارجی در رابطه با آمریکا، نظام سلطه و رژیم صهیونیسم اعلام کنند؛ چراکه مواضع جمهوری اسلامی ایران مواضع شفافی است که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام شده و طی 30 سال گذشته در رفراندوم‌های مختلف توسط ملت ایران تائید شده است و 22 بهمن تائید دیگری بر این مساله خواهد بود.

وی ادامه داد: این موضع رهبری و نظام قانونگذاری ماست که وزیر امور خارجه در یک چارچوب روشن و محکم صحبت کنند تا در همه عرصه‌ها استکبارگران که در طول چهار سال تحریم سخت، پایداری ملت ایران را دیدند، دیگر یاوه‌گویی نداشته باشند. در جلسه دیروز، حمید رسایی، نماینده تهران با انتقاد از صحبت‌های اخیر وزیر خارجه کشورمان درباره رژیم صهیونیستی و هولوکاست، مواضع وزارت خارجه را غیرشفاف خواند و گفت که این مواضع باعث سوءاستفاده دشمنان می‌شود.

توصیه ظریف به رسانه‌های داخلی

به دنبال انتشار برخی اخبار به نقل از وزیر خارجه کشورمان درباره رژیم صهیونیستی که تذکر برخی نمایندگان را هم به دنبال داشته است، محمدجواد ظریف در این زمینه
توضیح داد.

ظریف در مورد گزارش‌ها و مطالب منتشره از مصاحبه‌های وی طی سفر اخیر به آلمان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد عدم شناسایی رژیم صهیونیستی هیچ تغییری نکرده و هیچ قسمتی از صحبت‌های بنده چنین مفهومی نداشته است. وی اضافه کرد: بحثی که از سوی بنده در این مصاحبه‌ها مطرح شده تشریح دلایل ادامه بحران در خاورمیانه به علت نقض حقوق اساسی مردم فلسطین بویژه حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل و بازگشت آوارگان به سرزمین مادری بوده که بارها در همه مذاکرات و مصاحبه‌ها بر آن تاکید شده است و اصرار شده که برای توجیه جنایات رژیم صهیونیستی و ادامه بحران به دنبال بهانه نگردند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: هرگونه برداشت دیگری از این موضع اصولی، تحریف اظهارات بنده است. البته این‌گونه شیطنت‌ها با توجه به استیصال صهیونیست‌ها در برابر سیاست خارجی فعال جمهوری اسلامی ایران غیرمنتظره نیست؛ ولی انتظار این است که سیاسیون و محافل سیاسی و رسانه‌ای داخلی از اشاعه اکاذیب و تبلیغات تفرقه‌افکنانه صهیونیست‌ها امتناع کنند.

برخی رسانه‌ها به نقل از وزیر خارجه کشورمان مدعی شده بودند که وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌ که آیا اسرائیل را به رسمیت می‌شناسید اعلام کرده به رسمیت شناختن یا نشناختن رژیم صهیونیستی، ربطی به ما ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها