روزنامه خندان

بر چشم بد لعنت

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۴۰۴۵۲
بر چشم بد لعنت

سیاست روز: بر چشم بد لعنت

یک کارشناس: کسانی که فرق «ام .پی .تی» را با «ان.پی.تی» نمی دانند درباره مسائل هسته ای اظهار نظر نکنند.

با توجه به این موضوع درباره کدام یک از گزینه های زیر نمی توان به صورت همزمان اظهارنظر کرد؟
الف) «تی. ان. تی» و «اف. بی. آی»
ب) «الف. میم. ر» و «شین.میم.ر»
ج) «بی.بی.سی» و «بی.بی.گل»
د) «سی.ان.جی» و «دی. اند.جی»

مدیر شبکه دو: مجموعه کلاه قرمزی نوروز ۹۳ از تلویزیون پخش می شود.
ایرج طهماسب – کارگردان مجموعه کلاه قرمزی - : تا امروز حتی یک جلسه با مسئولان شبکه دو نداشته ام و پخش کلاه قرمزی در نوروز ۹۳ کلا منتفی است.

به نظر شما بعضی از مسئولان، مردم را چی فرض کرده اند؟
الف) فامیل دور
ب) پسر عمه زا
ج) آقای همساده
د) جیگر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ: باید حمل و نقل عمومی را به گونه ای سامان دهیم تا برای کسی که قصد رفتن به سر کار یا برگشت را دارد، از لحاظ زمان و هزینه به صرفه باشد.
عبارت فوق یادآور کدام ضرب المثل شیرین فارسی است؟
الف) از کرامات پیر ما این است / شیره را خورد و گفت شیرین است
ب) از کرامات پیر ما چه عجب / پنجه را باز کرد و گفت وجب
ج) باز یکنفر چشمش را بست و غیب گفت.
د) بر چشم بد لعنت!

کیهان: گوسفند (گفت و شنود)

گفت: روزنامه سعودی شرق‌الاوسط (چاپ لندن) نوشته است غیبت ایران در اجلاس ژنو 2 ثابت می‌کند ایران در میان کشورهای منطقه تنها مانده است!
گفت: روزنامه سعودی شرق‌الاوسط (چاپ لندن) نوشته است غیبت ایران در اجلاس ژنو 2 ثابت می‌کند ایران در میان کشورهای منطقه تنها مانده است!
گفتم: ولی در میان مردم منطقه جایگاه برجسته‌ای دارد و به الگویی تبدیل شده که تاکنون دمار از روزگار دولت‌های نوکر آمریکا و اسرائیل در آورده است.

گفت: شرق‌الاوسط نوشته؛ همه دولت‌های منطقه و کشورهای غربی خواستار برکناری بشار اسد هستند و تنهایی ایران در این میان نشان می‌دهد که از اکثریت جدا افتاده است!
گفتم: خب! چه عیبی دارد؟! در اجلاس ژنو 2، سران کشورهای مخالف محور مقاومت مانند برده در اختیار آمریکا و اسرائیل بودند.

گفت: چه عرض کنم؟! به این بردگی افتخار هم می‌کنند!
گفتم: از شخصی پرسیدند؛ این کدام حیوان است که با همه آشناست و احوالپرسی می‌کند؟ جواب داد گوسفند! چون به هرکس می‌رسد، حتی قصابی که قصد کشتنش را دارد، می‌گوید بع‌بع که به زبان گوسفندی، یعنی به به! چه حال چه خبر؟!

آرمان: زیره ریزه میزه از زیر میز می‌ریزه!
 
من هنوز نفهمیدم من چرا می‌خوابم، اصلا چرا زنده‌ام؟ اصلا چرا هنوز منقرض نشده‌ام؟ یعنی دایناسور‌ها از من صبر و تحملشان کمتر بود که منقرض شدند اما من با خواندن برخی از اخبار و وقایع هنوز خواب می‌بینم؟ در فکر همین سوال‌ها بودم که یک عاقد وارد خوابم شد و گفت: «درخواست مهریه‌های عجیب و غریب دیگه به اوج خودش رسیده!» پرسیدم «صحیح می‌فرمایید، مثلا من اخیرا شنیدم که خانم از آقای داماد درخواست کرده که مهریه‌اش باید طلا به‌اندازه وزنش باشد».

عاقد محترم ادامه داد: «این مثالی که زدی خیلی طبیعی بود، اخیرا زوجی به دفتر ما مراجعه کردند که مهریه‌شان شاهرگ راست پای برادر داماد بود» از جام پریدم و گفتم «آخه چرا؟ نمی‌شه که یه نفر دیگه عروسی کنه... چی بگم! قدیم‌ها از یک سمت دیگه هزینه می‌کردند، جوونا دیگه به رسم و رسوم‌ها هم توجه نمی‌کنند».

عاقد محترم گفت: «به نظر شما که خواب هم می‌بینی، ادامه این روند به کجا ختم می‌شه عزیزم؟» درحالیکه جو گیر شده بودم، جواب دادم «به نظر من حالا که خانواده دختر‌ها روی دور هستند و چراغ اول را هم خانواده این بانوی محترم روشن کرده، این موارد را هم جزو مهریه تعیین کنند؛ الف- پدر عروس دستش را تا مرفق داخل جیب شوهر خواهر داماد کند و هرچه دم دستش آمد بکشد بیرون، ب- داماد را در یک قفس با استیون سیگال، بروسلی، جکی چان، جان سینا، راک، فرانکی و رامبو بیندازند ج- گوش و بینی شوهر عمه داماد را ببرند و با آن گردنبند درست کنند، د- خانواده داماد را در چرخ گوشت بریزند یا تیرباران کنند و اجساد آن‌ها را در بشکه‌های اسید حل کنند!» چشمانم را بستم که ناگهان حسینی بای را دیدم که در حال گرفتن مصاحبه از یک خارجی خسته بود، حسینی بای که در گذشته ثابت کرده نمک‌پاشی شاکله اصلی مجری‌گری را تشکیل می‌دهد و نمک را همینطور بی‌محابا می‌پاشد و فکر روز مبادا هم نیست که یک وقت نمک لازم شویم و لنگ بمانیم، رو به خارجی خسته کرد و گفت «چرا توی این کشور به دنیا اومدی؟ واقعا خجالت نمی‌کشی؟» خارجی خسته درحالیکه گریه می‌کرد، جواب داد «مغزمون هنگ کرده، من هر روز با مامورین پلیس درگیر هستم، یه روز در میون طوفان داریم، من بابت به دنیا آمدن توی خارج از شما عذرخواهی می‌کنم» حسینی بای درحالی که می‌خندید، پرسید «اگه می‌تونی شش بار پشت سر هم بگو زیره ریزه میزه از زیر میز می‌ریزه» خارجی خسته چند بار تلاش کرد و ناکام ماند، حسینی بای درحالیکه قیافه‌ای به خود گرفته بود که ادیسون بعد از اختراع لامپ به خودش نگرفته بود، رو به دوربین یواشکی چشمکی زد و از خارجی خسته پرسید «اگه گفتی نیم کیلو آهن سنگین تره یا نیم کیلو پنبه؟» خارجی خسته گریه‌کنان گفت «اینو که دیگه هر کسی می‌دونه!» حسینی بای گفت «جدا؟ آخه من خودم تازگی‌ها این رو شنیدم» به جمع آن‌ها ملحق شدم و به همراه حسینی بای به طرف افق رهسپار شدیم.

تهران امروز: نامه «زینال پسرخاله» به رئیس‌جمهور!

این«زینال پسرخاله» را که معرفی کردم حضورتان.از همان اولش با دولت اعتدال مشکل داشت!در دوره انتخابات که آرایشگاهش را با عکس‌های آقای«....» کاغذدیواری کرده بود!من عکس آقای روحانی را که می‌زدم به ماشینم ، یک‌وری می‌ایستاد،بی‌صدا می‌خندید و چشمان ریزش پشت عینک ته‌استکانی‌اش محو می‌شد و می‌گفت:«پسرخاله،زور نزنید،رای ندارد!» بعد شروع به ارائه تحلیل‌هایش می‌کرد!(که خب، هیچ‌کدامش درست از آب درنیامد!)

حالا جوگیر شده‌است و تحت‌تاثیر برخی حرکات سیاسی اخیر، طومار بلند بالایی برای آقای روحانی نوشته‌است و به دنبال امضا جمع کردن از فامیل ودوست و آشناست.به من می‌گوید:«اگر طرفدار اعتدال رئیس‌جمهور هستی، جناحی عمل نکن بیا مرد و مردانه امضا کن!به نفع آقای روحانیه!»

متن نامه‌ «زینال پسرخاله» به رئیس‌جمهور به شرح ذیل است، دیگر قضاوت با شما!:

آقای روحانی

سلام‌علیکم

احتراماً، کارآمدی دولت اعتدالتان این بود؟بنده به نمایندگی از هفتاد ‌و هفت میلیون ایرانی از شما می‌خواهم که استعفای وزیران ذیل را سریعاً اعلام بفرمایید:

استعفای وزیر بهداشت:

به علت شیوع آنفلوآنزا در تمامی مناطق محروم کشور! (از جمله منطقه محروم واقع در پشت منزل آقای «زینال درآوری»!)

استعفای وزیر راه و ترابری:

به علت سرعت غیرمجاز برخی خودروها در جاده‌ها که جان مردم را تهدید می‌کند.(مثلا برخورد یک دستگاه وانت با پیکان آقای «زینال درآوری» هفتۀ گذشته، در جاده طلاتپه ارومیه!)

استعفای مشاور امور زنان:

به علت به هدر رفتن سرمایه کشور به خاطر سوخته‌شدن مکرر غذاها توسط بانوان (به عنوان مثال:سوخته شدن غذا در منزل آقای «درآوری» در دو نوبت ظهر و شام در تاریخ 28 فروردین)

استعفای وزیر آموزش عالی:

به خاطر قبول نشدن تعدادی از دانش‌آموزان مملکت در کنکور!( به عنوان مثال:قبول نشدن پسر آقای «زینال درآوری» حتی در رشته پزشکی دانشگاه تهران)

استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

به خاطر رد و بدل شدن حرف‌های نامناسب و غیرفرهنگی در دعواهای کشور!(به عنوان مثال درگیری دوماه‌پیش یک مشتری با آقای «زینال درآوری»-آرایشگر پیشکسوت و اخلاق‌مدار ارومیه- و زدن حرف‌های نامربوط به ایشان به بهانه واهیِ عدم تعادل بین دو خط ریش!)

استعفای وزیر مسکن و شهرسازی:

تخریب خانه‌های بخش عظیمی از مردم کشور به خاطر گودبرداری‌های غیر مجاز(به عنوان نمونه منزل شوهرخواهرِ آقای «زینال درآوری» در نبش چهارراهِ آذربایجانِ ارومیّه!)

استعفای وزیر ورزش و جوانان:

به علت پیرشدن جمعیت کشور در چندماهه اخیر(به میزان چندماه!)

استعفای وزیر امورخارجه:

به علت ممانعت سرکنسول ترکیه در ارومیه، از پارک شدن ماشین‌های شهروندان ایرانی جلوی

درب کنسولگری!

استعفای وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات:

به علت اذیت شدن آحاد ملت به خاطر شماره‌هایی که اشتباه گرفته می‌شود!(به عنوان مثال:روز جمعه به منزل آقای «زینال درآوری» زنگ زده‌، گوسفند زنده خواسته‌اند با قصّاب!)

قدس: مش غضنفر و شهروند با وجدان

دختر خِله یِ عیالُم، از هَم خُردویی ایقذَر درسُ مَقشاش خوب بود که فِرِستوندَنِش خارج تا اونجه درس بُخوانه.

ایَم هَمونجه مندگار رَفتُ عروسی کِردُ چَنروز جولوتَرا بِرِیکه یَک حالُ احوالی با نَنه باباش بُکُنه وَرخواست با شوَور خاریجیش آمَدَن به مِشَد. شب که رفتِم خِنه خِله یِ عیالُم که ایناهارِ بیبینِمُ یَک خُردو شووَر خاریجیه رِ اُسکُل کُنِمُ بِزِش بِخِندِم، هَم رفتُم تو دیدُم هَمَّشا اوقاتِشا تَلخه یُ دختَرَکه یَم دِره گیریه مُکُنه.

یَواشَک رفتُم از باباش پرسیدُم بِرِیچی هَمَّتا ایقذَر ناخوش احوالِن؟ گفتِگ بِرِیکه اینا هَمّه پولایُ دلارایُ مدارکِشایُ هَم هرچی دِشتَن رِ تو یَک کیفی گُذیشته بودن که ای شووَرِ پَخمَش از دَرِ فورودگا که میِمَدَن بیرون، کیفِ هَمونجه جا گُذیشته.

خُلِصه هَموجور که اینا دِشتن خودِشایِ پَخول مِکیشیدَنُ گیریه مِکِردَن، ناسَن زنگ دَرِ خِنَشا خوردُ وختی واز کِردن یَک جِوونِ آمد تویُ کیف ایناهایَم به دستِش بودُ گفتِگ مو امروز ای کیف رِ جایِ فورودگا پیدا کِردُمُ بِرِیکه آدرسِ اینجه توش بود وَرداشتُم آوُردُمِش. بعدِشَم کیف ر با هَمّه چیزا که توش لوکّه بود دادُ بُدونِ ایکه هَم یَک قُرونَم مژدگانی بیگیره وَرخاست رَفت.

حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم چی مِرَفت اگِر ما مردمُ مسؤولا تو هَم هر پستُ مقامی که هستِم اَندِزه بَضی اَزی مردم که یَک چیزِ گیرون یا پولِ کِلونی پیدا مُکُنَنُ به صاحابِش وَرمِگِردِنَن، وُجدانُ امانت داری مِداشتِم؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها