ستاد مدیریت سوخت، ساماندهی کارت های هوشمند بنزین را در دستور کار خود قرار داده است

بازنگری سهمیه بنزین و کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: سهمیه بنزین وسایل نقلیه کشور شامل موتورسیکلت‌ها و خودروها بازنگری می‌‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۳۹۱

حسین هاشمی در گفت‌وگو با شانا با بیان این که از آغاز اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در کشور تاکنون، هیچ فعالیتی برای ساماندهی کارت‌های سوخت انجام نشده است، اظهار کرد: به همین دلیل، ستاد مدیریت سوخت با همکاری بخش‌های مربوط(وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت) ساماندهی کارت‌های هوشمند بنزین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: هم‌اکنون بیش از ٢٣ میلیون کارت سوخت برای انواع خودرو(شخصی، تاکسی، آژانس‌های مسافرتی و موسسات کرایه اتومبیل، دولتی) و انواع موتورسیکلت در سامانه هوشمند ثبت شده است که از ٢٥ لیتر(سهمیه موتورسیکلت) تا ٩٠٠ لیتر(تاکسی‌های بین‌شهری) بنزین دریافت می‌کنند.

هاشمی گفت: از این تعداد کارت سوخت ثبت شده در سامانه هوشمند سوخت، شماری به دلیل اسقاط شدن خودرو یا موتورسیکلت، وجود خارجی ندارد.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال با ابطال برخی کارت‌های سوخت وسایل نقلیه‌ای که وجود خارجی ندارد ولی کارت سوخت آنها فعال است، مصرف بنزین یارانه‌ای چهار میلیون لیتر کاهش خواهد یافت و با برنامه‌ای که در سال آینده داریم ٩ میلیون لیتر دیگر در مصرف آن صرفه‌جویی می‌شود.

 

سوءاستفاده از ٥٠ هزار کارت سوخت در آژانس‌های مسافرتی

وی اظهار کرد: برخی از خودروهای عمومی مثل آژانس‌های مسافربری و موسسات اتومبیل کرایه، دریافت‌کننده سهمیه‌ بنزین ٤٠٠ تومانی هستند، اما هیچ خدمتی به مردم نمی‌دهند.

هاشمی با بیان این که برای برخی خودروها کارت هوشمند سوخت صادر شده است و ماهانه سهمیه‌های ویژه بنزین دریافت می‌کنند، تصریح کرد: این خودروها از رده خارج شده‌اند و وجود خارجی ندارند.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: بر پایه گزارش سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر وجود چنین مواردی، ساماندهی کارت سوخت خودروهای آژانس‌های مسافربری در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

به گفتــــــه هاشمی، براساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور، از مجموع ٢٣٠ هزار کارت هوشمند بنزین صادر شده برای آژانــس‌های مسافربری، ٥٠ هزار کارت سوخت در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی قرار ندارد.

وی گفت: برای برخورد با این موضوع دستورالعمل‌های لازم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت، به اتحادیه‌های مربوط ابلاغ شده است.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تاکید کرد: اتحادیه‌ها و سازمان‌های متولی آژانس‌های مسافری سراسر کشور موظف هستند تا پانزدهم بهمن، مشخصات فردی و خودرویی افراد فعال در آژانس‌ها را براساس فرم‌های مشخص، به کارگروه ساماندهی مصرف بنزین ستاد مدیریت سوخت کشور اعلام کنند.

وی اظهار کرد: ساماندهی نهایی کارت‌های بنزین خودروهای آژانس‌های مسافربری در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت پس از دریافت اطلاعات از کل کشور انجام می‌شود.

هاشمی گفت: بازرسی‌های انجام شده در جایگاه‌های سوخت نشان می‌دهد برخی از خودروهای آژانس‌های مسافربری سهمیه بنزین خود را خرید و فروش می‌کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای اسفند امسال سهمیه بنزین ویژه آن دسته از خودروهای فعال در آژانس‌ها که در طرح ساماندهی ثبت‌نام نکنند، به سهمیه بنزین خودروهای شخصی تبدیل می‌شود.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از تبدیل سهمیه ویژه خودروهای موسسات آموزش رانندگی به سهمیه بنزین خودروهای شخصی خبر داد و گفت: سهمیه ویژه بنزین حدود ٢٦ هزار دستگاه خودرو مربوط به موسسات آموزش رانندگی، به سهمیه عادی ٦٠ لیتر در ماه تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها