چهار پسر نوجوان که در شهرستان بهارستان کیف‌قاپی و در جنوب تهران زورگیری و سرقت می‌کردند، از سوی پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۴۰۰۶۹
بازداشت 4 نوجوان کیف قاپ

به گزارش جام‌جم، سرهنگ داوود عبدالمالکی، فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در این باره گفت: ماموران کلانتری 13 هفته گذشته هنگام گشتزنی در یکی از محله‌ها به دو نوجوان که سرنشینان یک موتورسیکلت بودند، ظنین شده و آن دو را زیر نظر گرفتند و مشاهده کردند آنها با تردد مقابل فروشگاه‌ها و بانک‌ها رفت و آمد افراد به این مکان‌ها را زیر نظر دارند.

وی افزود: ماموران با بررسی پلاک موتورسیکلت آنها متوجه شدند این موتورسیکلت در جنوب تهران سرقت شده است. با هماهنگی قضایی، موتورسیکلت توقیف و هر دو نفر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان یادآور شد: متهمان نوجوان در بازجویی اولیه، اظهارات ضد و نقیضی را عنوان کردند تا این که مالک موتورسیکلت سرقتی به پلیس آگاهی احضار شد و در مواجهه حضوری با متهمان، آنها را سارقان وسیله نقلیه‌اش معرفی کرد و گفت موتورم را در خیابان پارک کرده بودم که این دو نوجوان آن را دزدیده و فرار کردند.

عبدالمالکی تصریح کرد: به این ترتیب متهمان به دزدی موتورسیکلت شاکی و چند موتورسیکلت با همدستی دو نوجوان دیگر اعتراف کرد.

یکی از متهمان گفت من و سه همدستم در خانواده‌های فقیری بزرگ شده‌ایم بنابراین چهار نفری تصمیم گرفتیم با تشکیل باندی دزدی کنیم و از این راه پولدار شویم.

وی خاطرنشان کرد:در ادامه تحقیق مشخص شد این متهم و همدستانش با شناسایی موتورسیکلت‌ هایی که در محله‌های خلوت جنوب تهران پارک شده بودند آنها را دزدیده و با موتورهای سرقتی، در خیابان‌ها از شهروندان با تهدید چاقو، پول، گوشی تلفن همراه، انگشتر طلا و ساعت مچی سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان افزود: متهمان اعتراف کردند تعدادی از موتورسیکلت‌های سرقتی را به خریدار اموال مسروقه، فروخته‌اند. سپس برای ادامه جرایمشان به شهرستان بهارستان بازگشته و با شناسایی مشتریان بانک‌ها، صرافی و مراکز خرید به آنها حمله‌ور شده و کیفشان را سرقت می‌کردند و در صورت مقاومت مالباختگان، آنها را تا مسافتی کف خیابان می‌کشاندند.

وی یادآور شد: در پی اعتراف این دو متهم، دو عضو فراری این باند نیز دو روز پیش دستگیر شدند و به سرقت موتورسیکلت‌ها و زورگیری در جنوب تهران و کیف‌قاپی در شهرستان بهارستان اعتراف کردند. در مرحله بعدی تحقیقات، خریدار اموال سرقتی نیز شناسایی و دستگیر شد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام این سارقان نوجوان در تهران و شهرستان بهارستان در غرب استان تهران گرفتار شده‌اند، برای شکایت و پیگیری پرونده‌شان می‌توانند به پلیس آگاهی این شهر مراجعه کنند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها