درخواست گورباچف از پوتین و اوباما برای نجات اوکراین

آخرین رهبر شوروی سابق از روسای جمهور آمریکا و روسیه خواست تا اقداماتی را برای نجات اوکراین از گرفتار شدن در یک جنگ داخلی انجام دهند.
کد خبر: ۶۳۸۹۱۳
درخواست گورباچف از پوتین و اوباما برای نجات اوکراین

"میخائیل گورباچف" 82 ساله، آخرین رهبر شوروی سابق در نامه‌ای سرگشاده به "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهوری روسیه و "باراک اوباما"، همتای آمریکایی‌اش نوشت: بحران در اوکراین نه تنها خود این کشور و کشورهای همسایه بلکه تمام اروپا و جهان را تهدید می‌کند.

گورباچف در ادامه نامه‌اش‌ آورده است: نباید اجاره دهیم که اوکراینی‌ها علیه یکدیگر به پاخیزند. به نظر می‌رسد که بدون میانجی‌گری روسای جمهور روسیه و آمریکا برای پایان دادن به این فاجعه احتمال بروز درگیری‌های بیشتر باشد.

وی در این نامه از پوتین و اوباما خواسته تا برای حل بحران اوکراین وارد عمل شوند.

"یوری اوشاکف"، معاون پوتین با اشاره به این نام گفت: رئیس جمهوری روسیه این نام از سوی گورباچف را دریافت و آن را مطالعه کرد اما هنوز پاسخی به آن نداده است.

وی افزود: اوباما و پوتین اخیرا تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند اما پوتین درباره بحران اوکراین با همتای آمریکایی‌اش سخنی نگفت.

گورباچف در این نامه نوشت: من از شما روسای جمهور روسیه و آمریکا می‌خواهم تا فرصتی را برای انجام یک اقدام جامع و کامل در کمک به اوکراین برای بازگشت به مسیر تحول و توسعه صلح آمیز در نظر بگیرید. امیدوارم که این کار را انجام می‌دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها