رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزای H۳N۲ در کشور خبر داد و گفت: تعداد موارد بستری ناشی از آنفلوانزا در کشور نسبت به پارسال بیشتر بوده و تاکنون ۹ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۶۳۷۹۷۱

به گزارش جام جم سرا به نقل از سلامت نیوز، محمد مهدی گویا افزود: تعداد موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزا امسال نسبت به سال گذشته بیشتر نبوده اما شدت بیماری و موارد بستری در مبتلایان بیشتر بوده است.
وی در گفت‌وگو با فارس گفت: حدود ۹۶ درصد موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزای فصلی امسال ابتلا به ویروس H۳N۲ بوده است که با توجه به اینکه واکسن آنفلوانزای امسال نسبت به این ویروس مصونیت ایجاد می‌کند بنابراین کسانی که امسال واکسن آنفلوانزا زدند به این بیماری مبتلا نشدند.
وی ادامه داد: از همه افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، تست نوع ویروس گرفته نمی‌شود و فقط از افرادی که بستری می‌شوند و بیماری آن‌ها شدید است تست گرفته می‌شود که تست حدود ۵۰۰ نفر از این مبتلایان نسبت به وجود این نوع ویروس مثبت بوده است. موارد خفیف بیماری آ‌نفلوانزا در کشور بسیار بیش از بستری است و تخمین ما در وزارت بهداشت این است که امسال حدود ۵۰ هزار نفر در کشور به بیماری آنفلوانزا مبتلا شده‌اند.
وی گفت: ‌ تعدد کل مبتلایان به این بیماری نسبت به سال گذشته بیشتر نبوده اما شدت این بیماری بیشتر بوده است که آلودگی هوا و شرایط آب و هوایی می‌تواند یکی از علل شدید‌تر شدن عوارض این بیماری باشد.
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت افزود: ‌ سال گذشته از هر هزار نفر مبتلا ۷ نفر در بیمارستان بستری شدند اما امسال این میزان به حدود ۱۰ نفر بستری به ازای هزار نفر مبتلا رسیده است که نشان دهنده شدید‌تر بودن عوارض بیماری آنفلوانزا در سال جاری است.
گویا گفت: ‌ ویروس H۳N۲ ویروس شایع آنفلوانزای فصلی در سال جاری است که در خاورمیانه و اروپا بیش از سایر انواع ویروس آنفلوانزا مشاهده شده است.
وی ادامه داد: ‌امسال هیچ موردی از آنفوانزای خوکی با ویروس H۱N۱ در کشور نداشته‌ایم و ویروس ‌کشنده آنفلوانزای پرندگان نیز هیچ موردی نه تنها در کشور ما بلکه در کل خاورمیانه موردی از ابتلا نداشته است.
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: بیشتر کسانی که دچار عوارض شدید یا حتی مرگ ناشی از این بیماری شده‌اند، افرادی بوده‌اند که از قبل بیماریهای زمینه‌ای مانند بیماریهای قلبی یا ریوی داشته‌اند.
وی گفت: پیش بینی ما این است که بیماری آنفلوانزا تا آخر زمستان امسال حداقل دو موج دیگر داشته باشد و ما اکنون در پیک افزایشی موج اول آنفلوانزای فصلی در کشور قرار داریم و احتمالاً این موج اندکی افول می‌کند و دوباره موج بعدی افزایش این بیماری رخ می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها