ساختمان‌های دولتی در محاصره معترضان تایلندی

معترضان تایلندی روز گذشته برای دومین روز پیاپی در خیابان‌ها حضور داشتند و با حرکت به سمت ساختمان‌های دولتی و اداری سعی در تعطیل کردن پایتخت داشتند. به‌گزارش الجزیره، معترضان با حضور در مقابل ساختمان دولتی مانع از ورود کارمندان شدند تا به این ترتیب بانکوک را به سمت تعطیلی بیشتر بکشانند.
کد خبر: ۶۳۵۷۳۸

این در حالی است که روز دوشنبه بسیاری از وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی تایلند مجبور شدند با کمک دفاتر پشتیبانی خود فعالیت کنند زیرا معترضان تحت رهبری سوتپ تاگسوبان از رفتن کارمندان دولت به کارشان ممانعت کردند. تاگسوبان اواخر روز دوشنبه به حامیان خود تاکید کرد، تا زمان سرنگونی یینگ‌لاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند از مبارزه دست نکشند. وی گفت: ما باید ساختمان‌های دولتی را محاصره و آنها را تعطیل کنیم.

در همین حال، معترضان دیروز مقابل اداره پلیس ملی تایلند در بانکوک تجمع کردند. این معترضان مقابل اداره پلیس شعار سر دادند اما خارج از ورودی‌های این اداره باقی ماندند. از سوی دیگر، یک گروه معترض تهدید کرده است سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی تایلند را مختل خواهد کرد اما رئیس این سامانه روز گذشته در نطق تلویزیونی خود گفت که فعالیت خطوط هوایی با وجود اوضاع کنونی ادامه می‌یابد.

یک گروه دانشجویی متحد با تاگسوبان نیز روز دوشنبه تهدید کرده بود به بازار بورس حمله می‌کند. رهبر این گروه از دانشجویان گفت بازار بورس معرف سیستم ضعیف کاپیتالیسم است که راه را برای میلیاردر شدن تاکسین شیناواترا، برادر نخست‌وزیر فعلی تایلند هموار کرده است. البته با وجود این تهدید روز گذشته هیچ نشانه‌ای از حضور نیروهای امنیتی در اطراف ساختمان بورس دیده نشد. درهمین حال رئیس مرکز بورس تایلند به رویترز گفت، اقدامات اضطراری برای تضمین امنیت سیستم‌های بازار بورس در صورت نیاز اندیشیده شده است.

رسانه‌ها با اشاره به پیشنهاد شیناواترا به رهبران مخالف و احزاب سیاسی برای گفت‌وگو درباره زمان‌بندی انتخابات پارلمانی در روز چهارشنبه، از لغو نشست کابینه در روز گذشته خبر دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها