چند سالی می‌شود که تعطیلات نوروز با یک برنامه جذاب و موفق تلویزیونی گره خورده است. برای بسیاری از مردم، در این سال‌ها، عید بدون کلاه قرمزی معنا ندارد. اما جُنگ‌های نوروزی کلاه قرمزی در چهار سال اخیر، با آن کلاه قرمزی کلاسیک در دهه 70 تفاوت‌های عمده‌ای دارد.
کد خبر: ۶۳۴۳۲۴
فامیل دور و همساده را به خانه ببریم

مجموعه کلاه قرمزی در دهه 70 که با همکاری ایرج طهماسب و حمید جبلی شکل گرفت، مبتنی بر دو شخصیت دوست داشتنی کلاه قرمزی و پسرخاله بود. این دو شخصیت تمام بار یک مجموعه تلویزیونی موفق را در آن سال‌ها به دوش می‌کشیدند و بیشتر مخاطبان آن برنامه، کودکان و نوجوانان بودند. طهماسب و جبلی در سال‌های بعد گونه سینمایی این مجموعه موفق را هم ساختند که حاصل آن سه فیلم سینمایی کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمزی و سروناز، و کلاه قرمزی و بچه ننه بود.

از سال 1388 بود که کلاه قرمزی به عنوان یک برنامه هر روزه در تعطیلات نوروز روی آنتن رفت. در این مجموعه جدید، شاهد ورود شخصیت‌های بسیار بیشتری بودیم. شخصیت‌هایی که توانستند جای خود را در دل بینندگان باز کنند و حتی مخاطبان بسیاری، از گروه سنی بزرگسال نیز داشته باشند. شخصیت‌هایی مانند فامیل دور، آقوی همساده، جیگر، ببعی و پسرعمه‌زا حالا به نام‌هایی آشنا برای مخاطبان تلویزیونی در گروه‌های سنی مختلف تبدیل شده‌ است. هر یک از این شخصیت‌ها موفق شدند تکه‌کلام‌های خود را وارد زبان مردم کنند و در پربازدیدترین صفحات شبکه‌های اینترنتی جا خوش کنند.

روز گذشته در اقدامی جالب، همزمان با اختتامیه نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی که در بوستان گفت‌وگو برپا شده بود، از چند عروسک مجموعه کلاه قرمزی رونمایی شد. فامیل دور، آقوی همساده، جیگر، ببعی و پسرعمه‌زا عروسک‌هایی است که وارد بازار شده‌ است. در شرایطی که بسیاری از عروسک‌های مجموعه‌های خارجی توسط تولیدکنندگان چینی وارد کشور می‌شود و نبض بازار اسباب بازی و لوازم‌التحریر کشور را قبضه کرده‌ است، تولید و عرضه این عروسک‌های بومی اتفاق مبارکی محسوب می‌شود. هر چند با توجه به محبوبیت شخصیت‌های مجموعه کلاه قرمزی نزد مردم، این اتفاق باید خیلی زودتر از اینها محقق می‌شد. به هر روی، مردم، از بزرگسالان تا کودکان و نوجوانان به جای عروسک‌های خارجی مثل باب اسفنجی که این روزها خیلی مد شده است، می‌توانند عروسک‌هایی در خانه داشته باشند که همه چیزشان ایرانی است حتی تکه‌کلام‌ها و بذله‌گویی‌هایشان!

سجاد روشنی ‌/‌ گروه فرهنگ و هنر

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها