انتقاد مسکو از پیش‌شرط مخالفان در کنفرانس ژنو2

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای از طرح پیش شرط توسط ائتلاف مخالفان دولت سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو2 انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۳۴۲۰۴

به گزارش ایرنا، در این بیانیه با اشاره به گردهمایی اعضای تشکل ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه در استانبول در روزهای ششم و هفتم ماه جاری میلادی آمده است: ائتلاف مخالف دولت سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو2 پیش شرط‌هایی را مطرح کرده است و تلاش می‌کند به این وسیله نتایج آن را از پیش تعیین کند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود با تاکید بر اهمیت حل و فصل سیاسی ـ دیپلماتیک بحران سوریه، این رویکرد را غیرقابل جایگزین دانست و خاطرنشان کرد: تشکل‌های معارض سوری باید به این واقعیت توجه داشته باشند. در ادامه بیانیه تاکید شده که آغاز روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه در کنفرانس ژنو2 بدون هیچ‌گونه پیش شرط اولیه برای تامین شرایط توقف خشونت‌ها و خونریزی‌ها در این کشور و پایان دادن به مشکلات مردم سوریه است. کنفرانس ژنو2 قرار است روز بیست و دوم ژانویه (دوم بهمن ماه) در مونتروی سوئیس برگزار شود. در یک خبر دیگر اعلام شد روسیه بار دیگر مانع از محکوم کردن سوریه در شورای امنیت سازمان ملل شده است. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، انگلستان بیانیه‌ای را تهیه کرده بود تا به وسیله آن حملات به شهر حلب را محکوم کند اما روسیه اقدام به تغییر عبارات این پیش‌نویس کرد. روسیه ۲۰ روز پیش نیز مانع از تصویب بیانیه‌ای مشابه در محکومیت سوریه در شورای امنیت شد.

به لحاظ میدانی نیز گفته می‌شود ارتش سوریه در عملیاتی موفق شده است مناطق اطراف حرم حضرت سکینه(س) دختر گرامی حضرت امام علی (ع) در منطقه داریا در ریف دمشق را از لوث تروریست‌های تکفیری پاک کند.

به گزارش ایرنا، این عملیات که از روز پنجشنبه آغاز شده بود دیروز با موفقیت کامل به پایان رسید. بر پایه این گزارش، گروه‌های مسلح تروریستی با ورود به حرم حضرت سکینه(س) محتویات داخل آن را به سرقت برده و خسارات فراوانی به آن وارد کرده بودند. همچنین منابع سوری از کشته شدن ده‌ها تروریست مسلح در شهر حمص در عملیات نیروهای ارتش سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش مهر، یک منبع نظامی سوری نیز گفته است یگان‌هایی از ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی مسلحی که برای ورود به محله الخالدیه حمص تلاش می‌کردند، به مقابله پرداخته و در این عملیات، 37 تروریست به هلاکت رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها