رئیس مجلس:

نطق مطهری وجهی برای اعلام جرم از سوی دادستانی نداشت

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور دیروز خود گفت: فارغ از محتوای نطق علی مطهری، نماینده تهران، وجهی برای اعلام جرم علیه وی از سوی دادستانی نداشت.
کد خبر: ۶۳۳۸۵۳

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی افزود: اگر تصور توهین از عبارات وی برداشت شده، باید از مسیر قانونی آن که در تبصره یک ماده 9 قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مصوب پانزدهم فروردین ماه 91 آمده است، اقدام شود و احتیاج به این همه بحث رسانه‌ای در کشور ندارد. رئیس قوه مقننه اظهار کرد: من نیز برخی دعاوی آقای مطهری را درخصوص آنچه نسبت به قوه قضاییه مطرح کرده، نادرست و قدری توهین‌آمیز می‌دانم، اما بحث در درستی و نادرستی گفتار نیست.

لاریجانی گفت: بحث در این است آن ساحتی که در قانون اساسی برای صیانت از آزادی بیان مخصوصا برای نمایندگان هست، اقتضا دارد دادستان از تفسیر محدود قانون پرهیز کند. وی تاکید کرد: این حد از اظهارنظر از جانب نمایندگان وجهی برای اعلام جرم توسط دادستانی ندارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجلس شورای اسلامی پس از انتخابات باشکوه ریاست جمهوری با تحلیل دقیق شرایط کشور همکاری صادقانه با دولت را مبنای کار خویش قرار داد. وی ادامه داد: بویژه در مشکلات اقتصادی کشور همکاری سه قوه می‌تواند هم فضای تحرک را برای کارآفرینان اقتصادی فراهم آورد و هم در مذاکرات هسته‌ای قدرت بیشتر برای عزیزان مذاکره‌کننده فراهم آورد، به همین جهت در اولین گام به وزرای دولت رای اعتماد قابل توجه داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من شهادت می‌دهم در این جهت نمایندگان بسیاری از سلیقه‌ها را نادیده گرفتند و صرفا برای همکاری با دولت جدید و ایجاد امید در بهبود شرایط کشور به 15 عضو هیات دولت رای اعتماد دادند.

نگرانی کوچک‌زاده از محدود شدن آزادی بیان

در ادامه جلسه علنی دیروز و در حالی که پس از خروج لاریجانی از مجلس، محمدرضا باهنر، اداره جلسه را به عهده داشت، مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران در تذکری آیین‌نامه‌ای با اشاره به نطق پیش از دستور لاریجانی گفت: از نطق خوب آقای لاریجانی تشکر می‌کنیم، اما می‌خواهم به همکاران یادآوری و از آنها سؤال کنم که آیا آزادی بیان مردم مهم‌تر است یا آزادی بیان نمایندگان مردم؟ به گزارش فارس، کوچک‌زاده تاکید کرد: در چند روز گذشته یک نشریه را به دلیل مخالفت با اظهارنظر منتقدانه نسبت به قوه قضاییه و دولت توقیف کردند، پرونده هفته‌نامه 9 دی و روزنامه وطن امروز را نیز به دادگاه فرستادند و سایت‌های متعددی را به دلیل همین ویژگی تعطیل کردند، آیا این مهم‌تر بود یا ایرادگیری نسبت به این که چرا دادستان یک نماینده مجلس را احضار کرده است؟ وی ادامه داد: ‌البته آقای دادستان هم به نظرم می‌توانست کار بهتری انجام دهد و به جای صدور بیانیه و شعار دادن، آن فردی را که به قضات کشور توهین کرده و گفته که آنها وابسته‌اند و از بازجوها فرمان می‌گیرند، یک شب می‌گرفت و نگه می‌داشت.

مطهری: نمی‌دانم کوچک‌زاده چه لذتی از خشونت می‌برد

پس از اظهارات کوچک‌زاده، علی مطهری، نماینده تهران در مجلس در تذکری گفت: من نمی‌دانم آقای کوچک‌زاده چه لذتی از خشونت و مسائل اینچنینی می‌برند که شبانه بیایند و مرا بازداشت کنند.

به گزارش فارس، مطهری اظهار کرد: آقای کوچک‌زاده گفتند من در نطقم به قضات توهین کردم، در حالی که اساسا هیچ اشاره‌ای به قضات نبود. وی اضافه کرد: انتقاد من به مدیریت قوه قضاییه بود که باید استقلال بیشتری داشته باشد و مثال‌هایی هم در این زمینه در آن نطق زده بودم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها