نوبخت:

واکنش دولت در قبال مجلس در چارچوب قانون خواهد بود

سخنگوی دولت گفت: همه واکنش‌های دولت در قبال کنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون تعبیر و تعلیل می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۵۷۲
واکنش دولت در قبال مجلس در چارچوب قانون خواهد بود

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محمد باقر نوبخت در پایان جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره واکنش دولت به کارت زرد نمایندگان مجلس به برخی وزرا افزود: وزاری محترم ضمن اینکه به وظایف قانونی خود در حوزه اجرا ادامه می دهند اما با توجه به آیین نامه داخلی مجلس به هر سؤالی که از جانب نمایندگان طرح شود پاسخ خواهند داد.

وی اضافه کرد: اینکه این سؤالات با چه انگیزه ای مطرح می‌شود و اینکه وزرا علاوه بر پاسخ دادن به سؤالات باید چه اقدام دیگری انجام دهند ما جز پاسخگویی راه دیگری نمی‌دانیم.

نوبخت گفت: ما با مردم هوشمندی مواجهیم که همه چیز را مورد دقت قرار می دهند و همه رفتارها را ارزیابی می کنند  و با توجه به نظام مردم سالاری که داریم مردم فرصت دارند دیدگاه‌های خود را درباره مسئولان اعمال کنندکه انتخابات مجلس نیز همیشه فرصتی بوده است که مردم رضایت یا عدم رضایت خود را از نمایندگان خود اعمال کنند.

وی افزود: همچنین انتخابات ریاست جمهوری فرصتی است که مردم نظر خود را درباره عملکرد دولت نشان دهند.

سخنگوی دولت گفت: ما بدون دغدغه در چارچوب قانون موظفیم بیش از آنکه وقتمان را به چالش‌ها معطوف کنیم پاسخگو باشیم ضمن اینکه حق نمایندگان را محترم می شماریم.

بررسی چگونگی ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در هیئت دولت

سخنگوی دولت گفت: جلسه امروز هیئت دولت به اظهارنظر و جمع بندی درخصوص موضوع بسیار مهم هدفمند کردن یارانه‌ها و چگونگی ادامه اجرای آن اختصاص یافت.

محمدباقر نوبخت افزود: با توجه به مطالعات و بررسی های تیم اقتصادی دولت و با توجه به اینکه موضوع چگونگی ادامه هدفمندی یارانه‌ها در مرحله نهایی و جمع بندی قرار گرفت دیدگاه های هیئت وزیران در این باره استماع شد.

نوبخت گفت: به جهت ضرورت توجه به همه نظرها، رئیس جمهور از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و تعدادی از نمایندگان اقتصادی و مرتبط با موضوع هدفمندی دعوت کرد تا فردا در جلسه‌ای دیدگاه های آنان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آماده هستیم در این صورت و ضمن برخورداری از دیدگاه‌های صاحب نظران و کارشناسان که در طول ماه‌های گذشته این اتفاق افتاد، تمهیدی را که در ادامه اجرای هدفمند کردن یارانه ها اندیشیده ایم در قالب یک لایحه جامع به مجلس تقدیم کنیم.

نوبخت گفت: با توجه به تاکید جمعی از نمایندگان در کمیسیون های مجلس مبنی بر اینکه به جای ارائه یک لایحه جامع، تبصره ای در لایحه بودجه سال آینده به چگونگی اجرای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد، با استماع دیدگاه های نمایندگان مجلس در جلسه فردا جمع بندی خواهیم کرد که اگر بشود موضوع چگونگی ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها را درقالب یک تبصره کلی به لایحه 93 ارسال و الحاق کنیم.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم این موضوع را در قالب یک تبصره کلی ارسال کنیم ناگزیریم به صورت یک لایحه جامع آن را به مجلس تقدیم کنیم.

اقتصاد، خود را با رقم تعیین شده ارز تنظیم کند

سخنگوی دولت گفت: ما فکر می‌کنیم که اقتصاد باید خود را با رقم تعیین شده ارز، یعنی 2650 تومان در لایحه بودجه سال 1393 کل کشور تنظیم کند.

نوبخت در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دولت بر تک نرخی شدن قیمت ارز در سال آینده اصرار دارد افزود: اگر منظور از یکسان سازی ارز این باشد که نرخ ارز چه در بازار رسمی و چه غیررسمی یکسان شود، که در این صورت در هیچ جای دنیا این طور نیست و در بازارهای رسمی و غیررسمی به هر حال نرخ ارز اندکی متفاوت است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بازار ایران فکر می کنیم که نرخ تعیین شده، یعنی  2650 تومان که دیروز کمیسیون تلفیق مجلس نیز آن را تصویب کرد، عددی است که اقتصاد باید خود را با آن تنظیم کند.

نوبخت افزود: رفته‌رفته با گشایش در منابع، حتی این عدد می‌تواند پایین‌تر هم بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها