یک پایگاه خبری لبنانی در گزارشی اعلام کرد: مسئول حمله تروریستی به سفارت ایران، یک ماه پیش با نام جعلی در بیمارستانی مرزی در لبنان تحت مداوا قرار گرفته و سپس وارد بیروت شده بود.
کد خبر: ۶۳۳۲۰۷
افشای جزئیات مرگ تروریست سعودی

به گزارش پایگاه لبنانی النشره، ماجد الماجد در روز پنجم دسامبر گذشته (2013) با نام «محمد طالب» وارد بیمارستان فرحات در منطقه جب جنین در نزدیکی عرسال شده و پس از بدتر شدن شرایط جسمانی در روز چهاردهم دسامبر از این بیمارستان به بیمارستان مقاصد در بیروت منتقل شده است.

وی را در هنگام انتقال به بیمارستان 4 نفر از ساکنان منطقه مرزی کامد اللوزکه همواره مجروحان سوری را به بیمارستانهای لبنان منتقل می کنند، همراهی می کردند.

بنابراین گزارش، شهردار و اهالی لبنانی منطقه کامد اللوز که در نقاط مرزی لبنان و سوریه قرار دارد، اعلام کرده اند که نمی دانسته اند فرد موردنظر، سرکرده تحت پیگرد گروه تروریستی عبدالله عزام بوده است و در صورتی که متوجه می شدند وی را سریعا تحویل دستگاه امنیتی لبنان قرار می دادند.

اصولگرایان و تخلفات احمدی‌نژاد

علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتشار دایرة‌المعارف فتنه 88، رفتار اصولگرایان با دولت احمدی نژاد، رابطه مجلس و دولت، پرونده بابک زنجانی و ... سخن گفت.

مطهری در این گفت‌وگو رسیدگی عادلانه به همه جوانب وقایع سال 88 و روشن شدن نقش همه عوامل دخیل در آن از جمله محمود احمدی‌نژاد را خواست مردم برای آرام شدن وجدان جامعه دانست.

به گفته مطهری، عده‌ای به خاطر منافعشان نمی‌خواهند شرایط تحریم اقتصادی تغییر کند، بر طبل فتنه می‌کوبند یا مایل به پیشرفت مذاکرات هسته‌یی نیستند.

این نماینده  مجلس شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را منشاء برخی رفتارها در مجلس نسبت به دولت دانست.

وی درباره انتشار دایرة‌المعارف 9 جلدی حوادث 88 گفت: من این مجموعه را ندیده‌ام ولی به طور کلی این طور کتاب‌ها اعتباری ندارند.

مطهری با بیان اینکه تجربه هشت ساله ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد تجربه بدی برای اصولگرایان بود، گفت: اصولگرایان در آن دوران به جای اینکه واقعیت را ببینند و انصاف به خرج دهند حمایت‌های بیش از اندازه از احمدی‌نژاد ‌کردند و تخلفات او را نادیده گرفتند.

چرا لاریجانی جک استراو را به حضور نپذیرفت؟

در حالی جک استراو وزیر اسبق امور خارجه انگلیس در قامت رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس، به تهران سفر کرده است که علی لاریجانی وی را برای ملاقات به حضور نپذیرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ این روز‌ها ترافیک سفر هیئت‌های پارلمانی اروپا به کشورمان سنگین شده است و حتی روز گذشته علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیئت پارلمانی کانادا به تهران خبر داد.  
 
اما در این بین نکته‌ای وجود دارد و آن اینکه هرچند سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران با حاشیه‌هایی همراه بود و همچنان در حال پیگیری است اما این هیئت موفق شد با رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و برخی دیگر از مقامات کشورمان دیدار کند و هیئت پارلمانی ایتالیا نیز با علی لاریجانی دیدار کردند، اما در این بین خبر‌ها حکایت از آن دارد که علی لاریجانی از پذیرش ملاقات با جک استراو سرباز زده است.  
 
گفته می‌شود، علت عدم دیدار جک استراو با رئیس مجلس، مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش روابط ایران و انگلیس از حد سفیر به کاردار است به طوری که درپی این مصوبه ایران دستگاه دیپلماسی موظف به کاهش روابط خود با این کشور از سطح سفارت به کاردار می‌شد.  

ایران جزیره‌ با ثبات

یک  روزنامه آمریکایی گزارش داد، ایران به مثابه جزیره‌ای با ثبات در منطقه است در حالیکه آمریکا گزینه چندانی برای محکم کردن جای پای خود در منطقه با توجه به ناآرامی ها ندارد . نفوذ آمریکا در حال کاهش در منطقه است در حالیکه ایران که قطب اصلی شیعه در منطقه محسوب می‌شود، نقش پرقدرتی در منطقه دارد .

نیویورک تایمز در ادامه افزود، در حالی که دولت‌ اوباما  از قدرت بالقوه ایران به مثابه  یک بازیگر بانفوذ در مسایل منطقه‌ای از افغانستان تا سوریه آگاه است، اما ایرانی‌ها بر مذاکرات هسته‌ای متمرکز شده‌اند و از نظر آنها همکاری در سایر زمینه‌ها بستگی به بحث‌های هسته‌ای دارد.

نیویورک تایمز افزود: در همین حال منتقدان سیاست خارجی آمریکا می‌گویند که دولت اوباما در رویکرد خود نسبت به ایران  به ضرر متحدان سنتی خود بویژه عربستان سعودی و اسرائیل عمل می‌کند. کارشناسان مدعی هسنتد که ایران استراتژی هوشیارانه‌ای از طریق استفاده از آمریکا برای تضعیف بزرگترین رقیب منطقه‌ای خود، یعنی عربستان سعودی به کار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ahad
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
۰
۰
چرا تیتر بعضی از خبرهایتان را درست نمیزنید این كجاش جزئیات مرگش بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها