در جلسه رسانه های اصلاح طلب حاضران به شدت نسبت به مواضع رئیس جمهور درباره حماسه 9 دی اعتراض کردند. برخی مدیران به کنایه می گفتند انگار متن سخنان آقای روحانی توسط حسین شریعتمداری و یا سعید جلیلی نوشته شده بود.
کد خبر: ۶۳۱۹۰۶
واکنش اصلاح طلبان به مواضع روحانی

به گزارش مشرق،دراین جلسه که سه شنبه هفته گذشته برگزار شد، یکی از حاضران در پاسخ به این اعتراض ها گفته است: شما فراموش کرده اید که روحانی در حاکمیت است و بیشترین حمایت از وی را تاکنون جریان رهبری و ارکان نظام و نیروهای انقلاب از او داشته اند. وی نه اعتقاد دارد و نه بنا دارد با حاکمیت درگیر شود.

 در روزهای اخیر جریان فتنه حملات سنگینی را علیه رئیس جمهور تدارک دیده اند. صادق زیبا کلام هم در نامه ای و در واکنش به مواضع روحانی با لحنی توهین آمیز نوشت: حضرتعالی ناگریزانه و ناگزیر می‌بایست محض خالی نبودن عریضه هم که شده نظری اظهار کنید.

شکست طرح عربستان

طرح عربستان در سی و چهارمین دوره اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که در کویت برگزار شد به دلیل مخالفت برخی کشورها از جمله عمان با شکست مواجه شد. عربستانی ها سال ها است درصددند با تشکیل اتحادیه شورای همکاری خلیج فارس، و با پشتوانه وسعت، جمعیت، ثروت، جایگاه سیاسی، موقعیت برتر در جهان اسلام و نیروی نظامی، سیطره خود را بر کشورهای حاشیه خلیج فارس دیکته کنند.

 طرح عربستان مشابه تشکیل اتحادیه اروپا است که شامل پول واحد، ارتش واحد، حذف ویزا،پیمان دفاعی- امنیتی، حذف گمرکی و... برای کشورهای عضو می باشد.در صورت تصویب این طرح ، پایتخت سیاسی و نظامی این اتحادیه ریاض خواهد بود. کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان، کویت، قطر و امارات نمی خواهند آینده خود را به سیاست ها و راهبردهای عربستان گره بزنند.

استقبال رسانه های معاند از سخنان علی مطهری

سخنان اخیرعلی مطهری در دفاع از سران فتنه و برخی اصحاب فتنه نظیر تاج زاده، بهزاد نبوی و انتقادات شدید به قوه قضائیه در آستانه 9 دی با استقبال شبکه های ماهواره ای و رسانه های معاند نظام مواجه شده است.

این شبکه ها با بازتاب و پردازش سخنان مطهری در خط تحلیلی خود به مخاطب القا می نمایند که از ابتدا در جریان اصول گرایی در ارتباط با سران فتنه اختلاف نظرهای جدی وجود داشته است.همسویی کامل برخی رسانه های داخل کشور با رسانه های بیگانه در این موضوع (مثل بسیاری موضوعات دیگر) قابل توجه است.

همچنین شبکه های ماهواره ای در سناریویی رسانه ای با یادآوری مواضع گذشته علی مطهری بر ضد دولت اصلاحات او را "عامل به تکلیف" به تصویر می کشانند و با این شگرد به دنبال نوعی مشروعیت سازی برای اظهار نظرهای اخیر او هستند.

عربستان؛فرانسه جایگزین آمریکا

رسانه های بیگانه سفر رئیس جمهوری فرانسه به عربستان سعودی و رایزنی های وی با مقامات عربستان، سعد حریری و احمد جربا (رئیس ائتلاف ملی سوریه) را مورد توجه و بررسی قرار دادند.

در این زمینه گفته شده «فرانسوا اولاند برای تاکید بر اتحاد استراتژیک جدیدی که بین فرانسه و دولت عربستان در حال شکل گیری است به ریاض رفته و این اتحاد استراتژیک تصور بر این هست که جایگزین اتحاد استراتژیک عربستان با آمریکا می شود عربستان معتقد است که آمریکا بخاطر تردید در موضوع سوریه و بخاطر بی تفاوتی نسبت به اوضاع لبنان و بخاطر سپردن امور به نوری مالکی در عراق از موضوع اتحاد استراتژیکی اش با عربستان خارج شده و الان عربستان تلاش می کند که فرانسه را بجای آمریکا در اتحاد استراتژیک خودش قرار بدهد.»

در همین راستا کمک سه میلیارد دلاری عربستان سعودی به ارتش لبنان در فضای رسانه ای بیگانه بازتاب یافته است؛ کمکی که گفته می شود: «بیش از هر چیز انگیزه اش  در هم شکستن برتری نظامی حزب الله در لبنان است.

با ایران صادق باشیم

«پل پیلار» تحلیلگر سابق سیا در مقاله‌ای تصریح کرد: آمریکا باید با ایران صادق باشد و این کشور را «لولو خورخوره» جلوه ندهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال اینترست، در مقاله تحلیلگر سابقه سیا آمده است: نومحافظه کاران در واشنگتن هنوز تلاش می‌کنند مطابق میل حزب لیکود اسرائیل عمل کنند و با تصویب تحریم‌های جدید و قرار دادن آمریکا در جاده جنگ، مذاکرات هسته‌ای  با ایران را از خط خارج کنند. اما  واقعیت پشت سفسطه‌بازی‌ها و تحریف‌ها گم شده است.

در این مقاله آمده است:بحث اصلی درباره ایران در کنگره بعد از اتمام تعطیلات، لایحه‌ای است که سناتور مارک کرک و سناتور رابرت منندز ارائه کرده‌اند که تحریم‌های بیشتری علیه خریداران نفت ایران پیش بینی کرده است و شرایط غیرواقع بینانه برای جلوگیری از وضع تحریم‌ها ایجاد می‌کند. این لایحه همچنین به اسرائیل برای حمله به ایران چراغ سبز می‌دهد و پای آمریکا را نیز به جنگ باز می‌کند.

تیم مذاکره کننده آمریکا با این لایحه مخالف است.نظر این تیم خیلی اهمیت دارد.اگر لایحه تحریم واقعاً قدرت چانه زنی آمریکا را بالا ببرد ، مذاکره کنندگان آمریکایی از آن استقبال می کنند.نمایندگان مجلس ایران در واکنش به اقدام کنگره آمریکا خواستار افزایش سطح غنی سازی شده اند. این نشان می دهد که چگونه تهدید و لجبازی یکی از طرفین  موجب می شود طرف دیگر نیز در موضع لجبازی قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجوی ایرانی
Netherlands
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
پروژه های داخلی و خارجی فتنه گران و اصلاح طلبان با شكست روبرو شده و سیاست های آنان مخصوصا در میان مردم ناكام مانده است؛ یارو به فروشنده اتومبیل گفت؛ كولر این ماشین در تابستان، اصلا كار نمی كند و فروشنده گفت؛ در عوض بخاری آن در زمستان حسابی خنك می كند اصلاح طلبان همین گونه كار میكند

نیازمندی ها