آیا احمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود؟

دادگاه کیفری استان تهران برای بار دوم محمود احمدی‌نژاد را برای بیان دفاعیاتش در مورد شکایت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و شاکیان خصوصی احضار کرده است.
کد خبر: ۶۳۲۳۱۵
آیا احمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود؟

به گزارش ایسنا، شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران در روزهای پایانی خرداد ۹۲ با ارسال احضاریه‌ای برای محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور وقت ایران وی را برای پاسخگویی به اتهامات مطرح شده علیه وی در روز ۵ آذر ماه به دادگاه فراخوانده بود.

 اولین جلسه رسیدگی به اتهامات احمدی‌نژاد در پنجم آذر ماه در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران تشکیل شد، اما وی به دلایل نامعلوم از حضور در دادگاه امتناع کرد. این در حالیست که سیامک مدیرخراسانی قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده بیان کرده بود که به دلیل اینکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، حضور متهم در دادگاه الزامی است.

پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری درباره اینکه آیا عدم حضور احمدی نژاد در دادگاه باعث می‌شود که وی بازداشت شود؟ گفت: در حال حاضر در مورد پرونده آقای احمدی‌نژاد خودشان در دادگاه حاضر نشدند و وکیل وی به دادگاه مراجعه نکرده است؛ لذا قاضی نمی‌داند عذرش موجه است یا خیر؛ بنابراین وی را دوباره در تاریخ ۱۶ دی ماه به دادگاه احضار کرده‌ است.

از آنجا که دوشنبه - ۱۶ دی ماه - احمدی‌نژاد برای بار دوم به دادگاه احضار می‌شود باید منتظر ماند که آیا وی در دادگاه حضور می‌یابد یا خیر؟

مرگ ماجد به نفع کیست؟

در اقدامات تروریستی لبنان نام بندر بن سلطان مطرح است که ماجد الماجد می‌توانست به بسیاری از سئوالها در این زمینه پاسخ دهد اما با مرگ مشکوک وی بازهم مسائل بسیاری پنهان می‌ماند که به نظر می‌رسد در این میان مرگ وی بیشتر از هر چیز دیگر به نفع بندر‌بن سلطان و آل سعود است.

منابع خبری مختلف از ماجد الماجد به عنوان شاه ماهی اقدامات تروریستی در لبنان نام برده اند، شاه ماهی که می‌توانست با افشای نام آبشخور و حامیان این اقدامات پرده از رازهای فراوانی بردارد. عربستان سعودی البته در این زمینه متهم اصلی فتنه انگیزی تروریستی در لبنان به شمار می‌آید؛ فتنه‌ای که دامنه آن نه تنها لبنان بلکه دیگر کشورهای  منطقه خاورمیانه از جمله عراق و سوریه را نیز در بر می‌گیرد.

 کارشناسان با توجه به ترورهای برنامه ریزی شده در لبنان و در مناطق مختلف سنی و شیعه نشین این کشور هدف این حملات تروریستی را ایجاد اختلاف مذهبی برای آغاز یک جنگ داخلی در این کشور قلمداد کردند.

منابع آگاه از در میان بودن پای شاهزاده جنجالی سعودی، بندر بن سلطان در تغذیه و پشتیبانی گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه خاورمیانه و البته لبنان سخن می ‌گویند. بسیاری از کارشناسان بین‌المللی از بندر بن سلطان به عنوان رهبر در سایه القاعده و گروه‌های دیگر تروریستی نام می‌برند.  

پاپ: به جهنم اعتقاد ندارم

پاپ در آخرین خطاب خود تاکید کرد که ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد.

به گزارش شفقنا، پاپ فرانسیس که از زمان روی کار آمدن در نظر داشت تمام اعتقادات غلط به جا مانده از پاپ سابق را تصحیح نماید، در خطبه ای که در آن تعجب همگان را برانگیخت اعلام کرد: کلیسای کاتولیک دیگر به جهنم معتقد نیست؛ زیرا این مساله با عشق خداوندی تعارض دارد و آدم و حوا داستانی بیش نیستند.

پاپ در آخرین خطاب خود تاکید کرد: ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد، زیرا اعتقاد به این مساله، عشق الهی را زیر سوال خواهد برد، همچنین خداوند قاضی نیست؛ بلکه دوستدار بشریت است.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند قصد محکومیت کسی را ندارد، علاوه بر داستان آدم و حواء تنها یک اسطوره است و جهنم تنها کنایه ای از روح تنها است.

پاپ فرانسوا با بیان این که تمام ادیان صحت دارند زیرا از قلب تمام افرادی سرچشمه گرفته اند که به وجود خداوند ایمان دارند؛ تصریح کرد: کلیسا در گذشته در مورد برخی از مسایل اخلاقی به شکل نادرستی برخورد می کرد، اما امروز به نقش خود به عنوان قاضی پایان داده و آغوش خود را به روی تمام گروه های مختلف از جمله همجنس‌گرایان، لیبرالیست ها، محافظه کاران، کمونیست ها، افراد طرفدار سقط جنین و افرادی با میل جنسی مختلف، گشوده و از آنان می خواهد به آن بپیوندند؛ زیرا همگی خداوند را دوست داریم و همگی یک خدای واحد را می پرستیم.

واکنش به اظهارات علی‌ مطهری

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی  در واکنش به اظهارات اخیر علی مطهری مبنی بر رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: امثال آقای مطهری باید تکلیف خود را با فتنه مشخص کنند.

لطف‌الله فروزنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر اینکه ریشه فتنه 88 از استکبار بود، گفت: هیچ فردی در هیچ جایگاهی نمی‌تواند اساس فتنه را که از استکبار و به قصد براندازی نظام بود را کتمان کند.

وی بیان داشت: عده‌ای خواسته یا ناخواسته در این میدان بازی کردند و بساط فتنه را در کشور فراهم ساختند، لذا این افراد باید از سوی قوه قضاییه محاکمه شوند و نباید در اینباره تردید داشت والا سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها