یک گزارش تکان دهنده از میزان سطح سواد در فوتبال ایران

فوتبالیست های بی سواد اما میلیاردر!

فوتبال ورزش بسیار خوبی است، از این حیث که با کمترین سطح سواد به بالاترین درآمد ممکن می رسید.
کد خبر: ۶۳۳۱۲۰
فوتبالیست های بی سواد اما میلیاردر!

سایت جام جم ورزشی- چه تعداد از فوتبالیست های شاغل در لیگ برتر تحصیلات بالایی دارند؟ مشخص نیست. چه تعدادشان زیر دیپلم درس خوانده اند؟ آن هم مشخص نیست اما روی هم رفته می توان گفت که سطح سواد فوتبالیست های ایرانی به زحمت به میانگین دیپلم می رسد. بسیاری از فوتبالیست های شاغل در لیگ برتر به عشق فوتبال حتی دیپلم خود را نگرفته اند. تعداد قابل توجهی از بازیکنان یکی از تیم های لیگ برتری  نیز سیکل و تحصیلاتی زیر دوم دبیرستان دارند.تعداد دانشگاه ها رفته های فوتبال نسبت به گذشته افزایش یافته است اما با این حال شرایط خوبی از لحاظ تحصیلات در فوتبال ایران حاکم نیست. جالب است بدانید در کره جنوبی و در باشگاه های حرفه ای فوتبال تحصیل همزمان و وارد شدن به دانشگاه برای تمام بازیکنان یک الزام است اما در لیگ برتر فوتبال ایران تحصیلات حتی جزء اولویت های دسته چندم جذب بازیکن به شمار نمی آید.

میزان بی سوادی فوتبالیست های ایرانی به آنجا می رسد که چندسال پیش سرمربی یکی از تیم های لیگ برتری اظهار داشت که یکی از شاگردانش برای پر کردن یک فرم ساده از او کمک گرفته است. البته ماجرا به اینجا ختم نمی شود، بسیاری از بازیکنان کنونی لیگ برتر تحصیلات خود را بالاتر از آنچه که هست عنوان می کنند. چند سال پیش یکی از مدافعان سابق تیم ملی در گفت و گویی اظهار داشت که دیپلم دارد اما بعدا کاشف به عمل آمد که این بازیکن تا دوم راهنمایی بیشتر درس نخوانده است.

به هر حال میزان کم سطح سواد فوتبالیست های وطنی خیلی نگران کننده است و بدتر از آن این است که کسی به این موضوع اهمیت نمی دهد. اصلا وقتی در طول یک فصل درآمدی یک میلیارد تومانی آن هم بدون زحمت و دردسر می توان داشت چرا درس خواندن اهمیت داشته باشد؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها