منابع نزدیک به باشگاه استقلال مشکلات مالی را تنها بخشی از دلایل نا آرامی روانی این تیم می‌دانند

نکونام: ‌درباره پیشنهادهای ​خارجی تصمیمی نگرفته‌ام

جواد نکونام در شرایطی بار دیگر از وجود پیشنهاد باشگاه‌های‌خارجی خبر داد که هرگونه تصمیم‌گیری در این باره را به آینده موکول کرد. منابع نزدیک به باشگاه معتقدند چنانچه آرامش بر اردوی استقلال حاکم نشود، کاپیتان تیم ملی نیز همان راهی را خواهد رفت که پیشتر فرهاد مجیدی و پژمان منتظری پیمودند.
کد خبر: ۶۳۲۹۸۵

پژمان منتظری، مدافع ملی‌پوش و مستحکم استقلال طی روزهای گذشته در شرایطی با عقد قرارداد یک‌ سال و نیمه به ارزش 1.5 میلیون دلار به باشگاه‌ ام صلال قطر پیوست که هنوز خاطره جدایی غیرمنتظره فرهاد مجیدی و خداحافظی‌اش از مستطیل سبز پاک نشده بود. در این باره جواد نکونام نیز که در ابتدای فصل پیشنهادهایی از امارات و چین داشت در دو روز گذشته باردیگر دریافت پیشنهاد از باشگاه‌های قطری و چینی را به گوش استقلالی‌ها رساند تا شرایط برای آبی‌ها آن هم در آستانه شهرآورد پایتخت نگران‌کننده باشد، هر چند نکونام تاکید کرد در شرایط فعلی به موفقیت استقلال و بویژه دیدار با پرسپولیس می‌اندیشد، اما قرائن و شواهد حاکی از وجود مسائل حاشیه‌ای درون تیمی است.

مشکلات مالی، بدنی و رفاقتی

در شرایطی که امیر قلعه‌نویی از ابتدای فصل تاکنون بدرستی مشکلات مالی را به‌عنوان یک تهدید جدی برای تیمش دانسته و از طرفی تداخل بازی‌های تیم ملی با فصل بدنسازی پیش فصل را دلیل نا آمادگی بدنی و مصدومیت‌های پی در پی بازیکنانش عنوان کرده است، اما منابع نزدیک به باشگاه معتقدند در کنار این دو مشکل عمده، قلعه‌نویی چوب اطرافیانش را هم می‌خورد.

گفته می‌شود برخی بازیکنان نامی استقلال از دخالت‌های یکی از نزدیکان مورد وثوق قلعه نویی در مسائل درون تیمی ناراضی هستند، چه در غیر آن تنی چند از بازیکنان بزرگ استقلال ازجمله نکونام، منتظری و تیموریان در ابتدای فصل نیز پیشنهادهای میلیاردی از باشگاه‌های خارجی داشتند و مطالبات مالی نمی‌تواند همه دلیل جدایی یا کوک کردن ساز جدایی از سوی آنها باشد. در این باره نکونام در حالی دوباره بحث پیشنهادهای خارجی‌اش را پیش کشیده است که او در حال حاضر و در اقساط ماهانه مبلغ مورد تعهد فدراسیون فوتبال بابت نرفتن این بازیکن به لیگ امارات را از محل‌هایی چون درآمد باشگاه پرداخت می‌کند.

نکونام: فعلا نمی‌روم

البته نکونام دیروز در اظهار نظری جالب توجه تاکید کرد همه تمرکز خود را روی موفقیت تیم قرار داده است و بعدا در مورد این پیشنهاد‌ها تصمیم می‌گیرد. اگر این‌گونه است پس چرا کاپیتان تیم ملی اساسا این بحث را پیش کشیده است؟ درباره این پرسش نزدیکان باشگاه معتقدند گرچه نکونام پیشنهادهای خارجی دارد اما مطرح شدن این بحث در این مقطع هدفی جز تهدید غیرمستقیم امیر قلعه نویی و باشگاه ندارد تا حواشی پیرامون تیم برطرف شود.

به هر ترتیب جواد نکونام دیروز در این باره به مهر گفت: فعلا تمرکزم روی استقلال و چند بازی حساس پیش روی این تیم است. بعد از آن در مورد پیشنهاداتی که به من رسیده است فکر می‌کنم و بهترین تصمیم را خواهم گرفت.

وی افزود: این‌که برخی عنوان کرده بودند مطرح کردن این پیشنهاد ها برای بازارگرمی است واقعیت ندارد و من دو پیشنهاد‌ از باشگاه‌های قطری و چینی دریافت کرده‌ام اما هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته‌ام. چون استقلال شرایط حساسی در رقابت‌های لیگ برتر دارد و در حال حاضر صدرنشین لیگ است. ما چند بازی حساس پیش‌رو داریم که ترجیح می‌دهم فعلا تمرکزم روی بازی‌های آینده و حساس استقلال خصوصا بازی با پرسپولیس باشد.

تیم ما شرایط ویژه‌ای دارد و باید تمرکز همه بازیکنان روی موفقیت و نتیجه‌گیری تیم باشد.

جلسه بی نتیجه با فتح الله زاده

دیروز جواد نکونام در شرایطی در نشستی با فتح الله زاده رسما این موضوع را به اطلاع مدیر عامل باشگاه رساند که ظاهرا فتح الله زاده پاسخ قطعی در این باره به نکونام نداده است چرا که ساعتی بعد سایت باشگاه اعلام کرد تکلیف ماندن یا رفتم جواد نکونام پس از جلسه این بازیکن با امیر قلعه نویی مشخص می شود.

قلعه‌نویی: قصد نابودی برهانی را ندارم

اما امیر قلعه‌نویی که فعلا درباره موضوع نکو نام سکوت کرده، درباره آخرین شرایط آرش برهانی که پس از تعویض در دیدار با راه آهن به کلمن آب لگد زد، گفت: همه کسانی که مرا می‌شناسند نیک آگاهند که به هیچ‌وجه مقابل بی انضباطی‌ها و بد اخلاقی‌ها کوتاه نمی‌آیم، اما به هر حال باید شرایط را نیز در نظر گرفت و یکطرفه قضاوت نکرد. ضمن آن‌که آرش با ابراز پشیمانی از این حرکت خود به مربیان و سرپرست تیم اعلام کرده است که از فرط ناراحتی بازی بدش در مقابل راه‌آهن به کلمن لگد زده است و این مساله به هیچ‌وجه از بابت تعویض‌اش نبوده است. بنابراین من در شرایطی که با این حرکت برهانی برخورد خواهم کرد اما قصد نابودی او را نیز ندارم و یقینا برهانی باید از هواداران استقلال عذرخواهی کند که او این کار را نیز انجام داده است.

قلعه‌نویی افزود: به هر حال خود من طی این فصل حامی آرش برهانی بوده‌ام و حتی در بسیاری از بازی‌ها و در شرایطی که دستیارانم روی بازی مهدی نظری توافق داشته‌اند، اما من ترجیح داده ام آرش را به میدان بفرستم، تا بلکه او زودتر خودش را پیدا کرده و به همان آرشی تبدیل شود که همگان از او انتظار دارند. به هر حال بازیکنی که تاکنون 99 گل برای استقلال به ثمر رسانده، برایش سخت است که از کار اصلی‌اش در گلزنی دور شود و بی‌شک من ضمن دلخوری از این حرکت برهانی، قصد نابودی او را ندارم.

خرید برزیلی​ استقلال

آنتونی کاروالیو، هافبک برزیلی و تازه جذب شده استقلال، صبح دیروز در آکادمی ملی المپیک حاضر شد تا ضمن گفت‌وگو با کادر فنی و تنی چند از بازیکنان استقلال از جمله جواد نکونام، در تمرینات بدنسازی تیمش شرکت کند.این بازیکن که در پست هافبک نفوذی بازی می کند براساس اعلام باشگاه استقلال حضورش در جمع آبی پوشان تا پایان نیم فصل جاری لیگ برتر قطعی شده است و اقدام لازم برای ثبت قرار داد وی در حال انجام است و چنانچه این قرارداد به صورت رسمی ثبت شود کاروالیو می تواند در دیدار با استقلال خوزستان برا ی تیم قلعه نویی به میدان برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها