فروش شاهکارهای هنرایران به نفع کودکان

شورای کتاب کودک در پنجاهمین سالگرد تاسیس خود، نمایشگاهی از آثار تجسمی هنرمندان معاصر کشور را برگزار می‌کند؛ نمایشگاهی که عواید آن به تکمیل طرح فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۶۳۲۸۶۱

به گزارش جام‌جم، نشست خبری این نمایشگاه روز گذشته با حضور نورالدین زرین‌کلک، پیشکسوت تصویرگری و انیمیشن، محمدعلی منصوری، شبنم رضوی، نیره بهبهانی و شیرین پرتوی از اعضای حامیان شورای کودک و نوجوان برگزار شد.

در این نشست خبری عنوان شد همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس شورا، آثار تجسمی هنرمندان سرشناس کشور در قالب نمایشگاهی به فروش خواهد رسید و عواید حاصل از آن به شورا و تکمیل فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اختصاص می‌یابد. فرهنگنامه کودکان و نوجوانان که ایده آن به همت شورای کتاب کودک از حدود 35 سال پیش شکل گرفته، تاکنون در قالب 14‌جلد منتشر و روانه بازار شده است. این مجموعه سترگ هم‌اکنون تا حرف «د» پیش رفته است.

«پرواز با خورشید» عنوان این نمایشگاه است که از عصر امروز تا پنجشنبه نوزدهم دی در نگارخانه شیرین واقع در ولنجک، خیابان 18، پلاک 9 برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه 140 اثر در حوزه‌‌های نقاشی، خوشنویسی، نقاشیخط، عکس، مجسمه، تصویرگری، پوستر و حتی لیتو از 117 هنرمند سرشناس به فروش می‌رسد.

در میان هنرمندانی که در این نمایشگاه آثاری از آنان عرضه شده است، نام‌هایی چون ایران درودی، پرویز تناولی، مرتضی ممیز، محمد احصایی، پرویز کلانتری، علی شیرازی، آرمان استپانیان، غلامحسین امیرخانی، ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، نورالدین زرین‌کلک، مریم‌زندی، عزیز ساعتی، حسین محجوبی، تارا بهبهانی، ساتیار امامی و مصطفی دشتی به چشم می‌خورد.

این آثار بین 400 هزار تومان تا تابلویی از ایران درودی به ارزش بیش از 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین برخی از این آثار مانند دو تابلوی نقاشی از ایران درودی و همچنین یک اثر حجمی از پرویز تناولی به صورت اهدایی به فروش می‌رسد و قرار است طبق توافق با هنرمندان شرکت‌کننده، 40 درصد عواید فروش آثار به آنان و بقیه به شورا تعلق بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها