در صحن جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد

مراسم شام غریبان امام رضا(ع) با حضور 6 هزار خادم

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مراسم شام غریبان امام رضا(ع) با حضور بیش از شش هزار خادم پس از نماز مغرب و عشا در صحن جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۱۴۷۴
مراسم شام غریبان امام رضا(ع) با حضور 6 هزار خادم

احمد علوی در گفت‌وگو با مهر از افزایش تشرف زائران امام هشتم(ع) خبر داد و اظهار کرد: میزان تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ایام سوگواری امام هشتم(ع) روزانه بیش از 60 برنامه فرهنگی اعم از قرائت قرآن کریم، سوگواری، سخنرانی و برنامه های متعدد فرهنگی دیگر در رواق ها و اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برای زائران و مجاوران علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به حضور زائران خارجی در حرم مطهر رضوی بیان کرد: حدود یک میلیون و 500 هزار زائر خارجی از 60 کشور دنیا در طول سال به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

وی با اشاره به حضور پر شور زائران در این سوگواری امام هشتم(ع) گفت: آستان قدس رضوی روزانه از حدود هفت هزار زائر در مهیمان سرای حرم مطهر پذیرایی کرده است.

علوی با تاکید بر نقش آستان قدس در گسترش علوم و معارف رضوی بیان کرد: یکی از کارهای مهم ما در حرم مظهر رضوی علاوه بر استقبال و پذیرایی از زائران گسترش فرهنگ و سیره رضوی است که به همین منظور برنامه های متعددی را در ایام سوگواری ثامن الحجج(ع) اجرا کرده ایم.

وی همچنین به برگزاری مراسم شام غریبان امام هشتم(ع) در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر اشاره و اظهار کرد: حدود شش هزار خادم  آقا علی ابن موسی الرضا(ع) با حزن و اندوه از چهار راه شهدا مشهد حرکت کرده و پس از نماز مغرب و عشا مراسم شام غریبان ولی نعمتمان امام رضا(ع) را برگزار خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها