این برخوردها با آقا معلم فوتبال درست نیست

دیوار مربیان فوتبال ما گاهی خیلی کوتاه است. انگار از وقتی ناف فوتبال باشگاهی ایران را به نتیجه‌گرایی پیوند زده‌اند، مربی جماعت نیز از حاشیه امن برخوردار نیست.
کد خبر: ۶۳۱۱۳۰
این برخوردها با آقا معلم فوتبال درست نیست


فرقی هم نمی‌کند که در این فوتبال مجید جلالی با این سابقه روشن باشد یا مربی جوانی که در جهت کسب تجربه و پخته شدن باید مدت زیادی را بین تیم‌ها جابه‌جا شود تا بلکه اسمی در عرصه مربیگری برای خود دست و پا کند. اما در این فوتبال آقا معلم یا به‌اصطلاح تئوریسین فوتبال ایران مربی شناخته شده‌ای است، مربی علم‌گرایی که طی سال ها کار در این فوتبال، بخوبی بلد است که تیم‌ها را چگونه به اوج رسانده و بدون حاشیه و جنجال با آنها نتیجه بگیرد. اما افسوس که در این فوتبال نتیجه‌گرا با جلالی نیز همان برخوردی می‌شود که با یک مربی درجه چندم. شاید عیب جلالی این است که در این فوتبال یاد گرفته خودش باشد و بیشتر از آنچه هست را با داد و هیاهو فریاد نکند. اما مگر در این فوتبال به حجب و حیا و علمی بودن نمره می‌دهند که خواسته شود جلالی را روی تخم چشم‌شان جای دهند. آقا مجید امروز در شرایطی در تراکتورسازی به مربیگری خود ادامه می‌دهد که از اول فصل تاکنون برخورد خوبی با او نشده است، آن هم از سوی مجموعه مدیریتی باشگاه تبریزی که به‌طور منطقی و اصولی باید پشت سرمربی تیم‌شان باشند و بسادگی زیر پایش را خالی نکنند. حمید زینی‌زاده که امسال اولین سال مدیرعاملی‌اش را در باشگاه تراکتورسازی تجربه می‌کند، در همان هفته‌های سوم و چهارم که تیمش به نتایج لازم نرسید، با جلالی اتمام‌حجت کرد که اگر نجنبد، عذرش خواسته می‌شود. این رویه طی نیم فصل اول لیگ نیز ادامه یافت تا امروز که ده هفته تا پایان لیگ سیزدهم باقی‌مانده، زیر پای این مربی بااخلاق حسابی سفت و محکم نباشد. گفته می‌شود که از این مربی تضمین گرفته‌اند که تا پایان فصل نبازد، نمی‌دانیم این مطلب تا چه حد درست است اما بی‌شک هیچ مربی نمی‌تواند چنین تضمینی بدهد، حتی اگر این مربی پپ گواردیولایی باشد که در جهان فوتبال برای خود ارج و قربی ویژه دارد.

کاری به این نداریم که همین تیم تراکتورسازی تا سه، چهار هفته پیش صدرنشین لیگ بود، اما براستی خودتان قضاوت کنید یک مربی چگونه می‌تواند در فضایی بی‌اعتماد و پراسترس به کار خود ادامه دهد. آن هم در شرایطی که مدیرعامل تراکتورسازی چند روز قبل با علی کریمی ستاره تیمش جلسه می‌گذارد و از وی می‌خواهد جانشینی مجید جلالی را قبول کند. باز دم کریمی گرم که زیر بار این مساله نمی‌رود تا تراکتورسازی که از پشتوانه مردمی برخوردار است، از چاله به چاه نیفتد. اگر مدیریت تراکتورسازی به آقا مجید اعتماد کند و بیش از این برای او و تیمش حاشیه نسازد، این تیم فرصت دارد یک بار دیگر خود را به صدر جدول برساند، آن هم در این لیگ که رقابت در آن میلیمتری و داغ بوده و یک برد کلی می‌تواند موقعیت تیم‌ها را در جدول بالا و پایین کند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هوادار
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
۰
۰
دمت گرم خیلی خوب گفتی
ولی خوب كو گوش شنوا؟؟؟
كجای دنیا به مربی كه تیمش با صدرجدول 5امتیاز فاصله داره و بهترین خط حمله لیگ رو داره بهش اولتیماتوم میدن ؟؟؟؟
وقتی مدیرعامل فوتبالی نباشه و اولین سال مدیرعاملیش باشه همین میشه.....

نیازمندی ها