نبض سیاست

فضای رسانه‎ای برای ارائه گزارشی 100 روزه

روابط عمومی رسانه ملی در گزارشی اعلام کرد: صداوسیما بیش از 2300 دقیقه زمان برای ارائه گزارش صدروزه به دولت یازدهم اختصاص داد.
کد خبر: ۶۳۱۱۲۲
فضای رسانه‎ای برای ارائه گزارشی 100 روزه

دولت یازدهم در ارائه گزارش صد روزه خود توانست در 88 برنامه سیاسی ـ‌ اقتصادی، 2317 دقیقه با مردم گفت‌وگو کند.

براساس این گزارش، این برنامه‎ها که عمده آنها بخش‌های گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو و «دو نیم ساعت» «شبکه خبر»، «نگاه روز»، «اقتصاد روز» و «موج روز» رادیو ایران است با اختصاص آنتن زنده و گزارش‌های ویژه، عملکرد دولت در روزهای اولیه تشکیل یازدهمین کابینه را برای مردم تشریح کردند.

« نگاه یک» از شبکه یک و «هفت روز» از شبکه سه هم در رتبه‌های بعدی با دعوت از دولتمردان، دولت را در ارائه گزارش صد روزه یاری کرده‌اند.

همچنین واحد مرکزی خبر در یک مستند 11 دقیقه‌ای و باشگاه خبرنگاران جوان در 10 گزارش چهار دقیقه‌ای، فضایی را برای تشریح عملکرد صد روزه رئیس‌جمهور و دولت یازدهم ایجاد کرده‌اند.

در این میان بخش گفت‌وگوی ویژه خبری با اختصاص 15 برنامه و 687 دقیقه زمان، بیشترین فرصت و فضای ارائه گزارش را برای دولت یازدهم ایجاد کرده است که این امر با حضور وزیران دولت در استودیو میسر شد.

وزیران و معاونان آنها در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، علاوه بر تشریح عملکرد دولت در صد روز ابتدایی تشکیل کابینه یازدهم، به سوالات مخاطبان در این باره نیز پاسخ دادند.در این گزارش‌ها تلاش شده بود وزیرانی که وزارتخانه‌هایشان بیشتر درگیر مسائل روز مردم هستند حضور یابند و به همین علت وزیران اقتصاد، نفت، بهداشت، نفت و معاونان آنها بیشترین حضور را در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی داشتند.

علاوه بر پخش زنده گزارش صد روزه دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری و گفت‌وگوی ایشان با مجریان صدا و سیما از شبکه یک سیما، رادیو ایران نیز این گفت‌وگو را برای مخاطبانش پخش کرد. شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی همچنین در میزگردهای تخصصی و با دعوت از کارشناسان به استودیوهای خود، ابعاد این گزارش و عملکرد دولت را بررسی کردند.رئیس‌جمهور در دیدارش با رئیس و معاونان رسانه ملی با ایشان در روز شنبه هفتم دی ماه از زحمات رسانه ملی در این زمینه قدردانی کرده است.

محمد هاشمی‌: تشریفات مجمع ضعیف عمل کرد

مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره بی‌احترامی رئیس هیات پارلمانی به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: بی‌احترامی به آن معنا نبوده و تشریفات مجمع تشخیص ضعیف عمل کرده است.

به گزارش تسنیم، محمد هاشمی، در حاشیه مراسم ختم پدر رئیس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران افزود: معمول این است که وقتی شخصیتی می‌آید تشریفات به حاضران اعلام می‌کند شخصیت آمده و بلند شوید، اما در آن جلسه اعلام نشد و آن افراد بلند نشدند. محمد هاشمی‌ با بیان این‌که آن افراد رسوم ما را نمی‌دانستند و همچنان نشسته بودند، تصریح کرد: هر جایی رسمی دارد و تشریفات باید این مساله را به آنها اعلام می‌کرد.

افراد خاکستری

علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر این‌که دغدغه رهبری، حفظ محتوای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آقای احمدی‌نژاد در دو سال آخر ریاست جمهوری خود برای کسب رای در انتخابات 92 به دنبال افراد خاکستری رفت و این موضوعی است که محتوای انقلاب را به‌خطر می‌اندازد.

به گزارش فارس، وی که در مشهد صحبت می‌کرد یادآور شد: ‌یکی از ابزار پیاده کردن شریعت ایجاد حکومت است، اما از نگاه دین، قدرت هدف نیست؛ بلکه وسیله است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با تعهد درونی و قدرت نرم‌افزاری توانست جوانان را جلب و جذب خود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها