مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتازگی از تدوین سناریوی جدیدی برای تعیین دستمزد سال 93 کارگران خبر دادند که طی آن، قرار است یک تغییر اساسی در روند افزایش‌ سالانه حداقل حقوق اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۶۲۹۴۵۱

به گزارش مهر، در این باره اعلام شده است، افزایش‌ دستمزد کارگران بالاتر از نرخ تورم و به روش جدیدی خواهد بود. ظاهرا مهم‌ترین سناریوی تدوین شده در این باره، تقویت قدرت خرید و معیشت کارگران با روش‌هایی مانند واگذاری سبد کالا انجام می‌شود.براین اساس بزودی شورای عالی کار گفت‌وگوها و مذاکرات بر سر نحوه تعیین حداقل دستمزد سال آینده حدود 12 میلیون کارگر و مشمول قانون کار (تنها تعداد کارگران بیمه شده بدون احتساب افراد فاقد بیمه) را که بیش از 50 درصد کل شاغلان کشور هستند، آغاز خواهد کرد. طبق روال سال‌های گذشته این چانه‌زنی‌ها تا اسفندماه ادامه خواهد یافت.

حداقل دستمزد کارگران امسال با 25 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 487 هزار و 125 تومان رسید که فاصله زیادی با خط فقر دارد؛ هرچند دریافتی بیشتر کارگران و مشمولان قانون کار این مبلغ نیست و درصد قابل توجهی از آنان ارقام بالاتری از حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، اما هستند گروه‌هایی از کارگران هم که حتی حداقل قانون کار نیز درباره آنان رعایت نمی‌شود.آرش فراز، دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران دراین‌باره با اعلام این‌که تا نیمه دی ماه جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال 93 کارگران به صورت رسمی آغاز خواهد شد، گفت: نمایندگان کارگران تلاش دارند در دور جدید مذاکرات، تقویت قدرت خرید و معیشت مشمولان قانون کار را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها