مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا گفت، پس از افشای اسناد و مدارک محرمانه این آژانس که باعث ارزیابی مجدد سیاست‌های برنامه‌های نظارتی آمریکا شده، ماموریتش به پایان رسیده است.
کد خبر: ۶۲۹۰۹۴
ماموریتم انجام شد!

به گزارش ‌آسوشیتدپرس، ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای به روزنامه واشنگتن پست گفت، راضی و خرسند است چرا که خبرنگاران می‌توانند داستان برنامه‌های نظارتی و جمع‌آوری داده‌های تلفنی و اینترنتی دولت آمریکا را بازگو کنند؛ اقدامی که از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در دهه اخیر به طور چشمگیری رشد کرده است.

اسنودن افزود: از نظر من و از نظر رضایت شخصی ماموریتم انجام شده است. من در حال حاضر برنده هستم. مادامی که خبرنگاران قادر به انجام کار باشند، اقداماتی که من برای آنها تلاش کرده‌ام، موفقیت‌آمیز بوده است چرا که به یاد آورید من نمی‌خواستم جامعه را تغییر دهم. من می‌خواستم شانسی به جامعه دهم که تصمیم بگیرد آیا باید خودش را تغییر دهد یا خیر.

باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد،‌ تغییراتی را درخصوص برنامه‌های نظارتی و جمع‌آوری گسترده داده‌های تلفنی آژانس امنیت ملی آمریکا از مردم این کشور مد نظر گرفته تا به نگرانی‌های عمومی در خصوص حفظ حریم شخصی پایان دهد. اظهارات اوباما در هفته‌ای منتشر شد که یک قاضی فدرال اعلام کرد، برنامه‌های نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا غیرقانونی بوده است. یک هیات مشورتی ریاست جمهوری 46 پیشنهاد را درباره تغییر برنامه‌های این آژانس ارائه داده‌اند.

بارتون گلمن، خبرنگار روزنامه واشنگتن که تعدادی از اسناد و مدارک محرمانه را از سوی اسنودن دریافت کرده بود، مسئولیت مصاحبه با وی در مسکو را بر عهده داشت.

گلمن، اسنودن را در این مصاحبه دو روزه آرام و سر حال توصیف کرد.

اسنودن 30 ساله گفت: من به آمریکا یا کارفرمای سابقم بی‌وفا نیستم. من قصد ندارم آژانس امنیت ملی آمریکا را سرنگون کنم بلکه من در راستای بهبود این سازمان فعالیت می‌کنم. من در حال حاضر نیز برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کنم، آنها تنها افرادی هستند که این مساله را نمی‌فهمند.

کیتلین هایدن، سخنگوی کاخ سفید در خصوص این مصاحبه اسنودن گفت: آقای اسنودن در آمریکا با اتهامات جنایتکارانه روبرو است و باید هر چه زودتر به آمریکا بازگردد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها