رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

سهم ایران در جذب گردشگر قابل دفاع نیست

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سهم کشور چین در گردشگری خارجی در سال گذشته یکصد میلیون نفر و سهم کشور ما چهار میلیون نفر بود که این تعداد قابل دفاع نیست زیرا برخی از این افراد با نیت گردشگری وارد کشور نشده‌اند.
کد خبر: ۶۲۸۰۶۱

به گزارش فارس، محمدعلی نجفی افزود: در کشوری مانند اتریش که در برخی ادوار تاریخی اروپا نقشی تاثیرگذار داشته 700 محوطه تاریخی شناسایی شده است در حالی که محوطه‌های شناسایی شده در کشور ما تاکنون بیش از 200 هزار مورد بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به مشکلات حوزه میراث فرهنگی تصریح کرد: ما کشوری با سابقه تاریخی و تمدنی بسیار غنی هستیم که شناساندن، حفظ و حراست از این مواریث آن طور که شایسته بوده، انجام نشده است و با توجه به کمبود امکانات سازمان، بخشی از میراث فرهنگی ما در معرض تخریب و گاهی تعدی قرار دارد.

وی عنوان کرد: گردشگری یکی از بزرگ‌ترین صنایع ارزآور دنیاست و بر اساس آمارها در سال 2012، 9 درصد از کل تولید ناخالص جهانی مربوط به گردشگری بوده و از هر 11 شغل در دنیا یک شغل در ارتباط با صنعت گردشگری است.نجفی با اشاره به آمار سازمان بین‌المللی گردشگری در مورد گردشگران خارجی دنیا اظهار کرد: سال گذشته میلادی یک میلیارد و 35 میلیون گردشگر خارجی در دنیا جابه جا شده است که گردش مالی این تعداد گردشگر به هزار میلیارد دلار می‌رسد.

به گفته معاون رئیس‌جمهور، کل بودجه عمرانی امسال سازمان گردشگری، 120 میلیارد تومان بوده که 20 درصد از این رقم اختصاص یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها