وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

بستن شبکه‌های اجتماعی مشکلی را حل نمی‌کند

منابع خبری، امروز دو خبر مرتبط با شبکه‌های اجتماعی را مخابره کردند که حاکی از پیوستن رئیس جمهوری، دکتر حسن روحانی، به ایسنتاگرام و فیلتر شدن برنامۀ موبایل محور وی‌چت، بر اساس مصوبۀ جلسۀ اخیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه است. وی‌چت این روزها میان جوانان و حتی میانسالان طرفدارانی پیدا کرده بود.
کد خبر: ۶۲۷۷۶۴

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایستنا، تیم رسانه‌های‌اجتماعی دکتر روحانی که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم آغاز به فعالیت کرده است و به صورت جدی در فیس‌بوک و توییتر فعالیت دارد، هم‌اکنون در اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیویی اینستاگرام فعال شده‌اند و اعضای شبکه اجتماعی اینستاگرام، اکانت دکتر روحانی را می‌توانند با رفتن به آدرس http: //instagram. com/hrouhani دنبال کنند.
به نوشته ایستنا، دکتر روحانی در فیس‌بوک و توییتر نیز اکانت دارد و البته همه این اکانت‌ها منصوب به وی بوده و تاکنون از سوی دولت تایید نشده است.
اینستاگرام اپلیکیشن تلفن‌همراه است که حال تبدیل به یک شبکه‌ اجتماعی عکس و ویدیوی تحت تلفن‌همراه شده است. این اپلیکیشن محبوب ابتدا در ‌سال ۲۰۱۰ در نسخه iOS و بعد اندروید عرضه شده و هم‌اکنون کاربران از طریق وب نیز می‌توانند عکس‌ها و ‌پروفایل‌های ‌اینستاگرامی را مشاهده کنند.
اما از سوی دیگر، آفتاب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران گزارش داده که برخی از منابع آگاه خبر داده‌اند اپلیکیشن وی‌چت از امروز در بسیاری از آی‌اس‌پی‌ها مثل مخابرات، مبین‌نت و ایرانسل فیلتر شده است.
باشگاه خبرنگاران نوشته: گفته می‌شود این اقدام بر اساس مصوبه جلسه اخیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه انجام شده است و تا ۴۸ ساعت آینده پروسه فیلترینگ در همه آی‌اس‌پی‌ها تکمیل خواهد شد. همچنین یک منبع آگاه دیگر در شرکت زیر ساخت خبر فیلترینگ وی‌چت را تائید کرده و این برنامه در تلفن همراه بسیاری از استفاده کنندگان آن پیغام عدم دسترسی به سرور می‌دهد.
وی‌چت نیز یک شبکه اجتماعی موبایل‌بنیان است که توسط شرکتی چینی طراحی و ساخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها