رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت عنوان کرد:

قم بزرگترین مرکز نشر آثار و معارف اسلام و تشیع

اختصاص ۳ هزارمیلیارد ریال برای تثبیت قیمت محصولات لبنی

لبنیات گران نمی‌شود

سخنگوی دولت از اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای تثبیت قیمت محصولات لبنی در جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت خبر داد. انتخاب استاندار قم ، انتخاب رئیس جدید سازمان استاندارد از دیگر خبرهای امروز سخنگوی دولت است.
کد خبر: ۶۲۷۳۵۳
لبنیات گران نمی‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: با این مصوبه هر چند کارخانجات لبنی ، شیر خام را با قیمت بیشتری از دامداران خریداری می کنند اما برای ارائه به مصرف کننده حق افزایش قیمت را نخواهند داشت زیرا دولت با اختصاص سه هزار میلیارد ریال قیمت را برای مصرف کنندگان تثبیت کرد.

انتخاب استاندار جدید قم

سخنگوی دولت همچنین از انتخاب استاندار جدید قم در جلسه امروز هیأت دولت خبر داد وگفت : در این جلسه آقای محمد صادق صالحی منش برای استانداری قم رأی اعتماد گرفت.

وی افزود: با  توجه به نقش تعیین کننده مردم متدین قم در نهضت انقلاب اسلامی و همچنین جایگاه ممتاز حوزه های علمیه و روحانیت مکرم و به ویژه آیات عظام و مراجع تقلید در نظام جمهوری اسلامی ایران ، رییس جمهور تأکیدات خاصی به استاندار منتخب قم داشت.

خانم پیروزبخت به عنوان رئیس سازمان استاندارد پیشنهاد شد   

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گفت: معاون اجرایی رییس جمهور در جلسه امروز هیأت دولت، خانم مهندس نیره پیروزبخت را به عنوان رییس سازمان استاندارد پیشنهاد کرد.

محمدباقر نوبخت افزود: خانم پیروزبخت در آینده نزدیک در رأس این سازمان مهم فعالیت خواهد کرد.

وی تجلیل از مقام استاد شهید آیت الله مفتح را از دیگر موضوعات نشست امروز هیأت وزیران برشمرد و گفت: در همین زمینه پیشنهاد شد در خصوص وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه کارگروهی ویژه فعال شود.

نوبخت گفت: با توجه به قرار گرفتن در هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه از آقایان فرجی دانا و ستاری دعوت کردیم در خصوص این دو مقوله پاسخگوی سؤالات خبرنگاران باشند.

رویکرد اصلی لایحه بودجه تقویت بازار سرمایه است

سخنگوی دولت گفت: برای اینکه حجم نقدینگی در سال 93 به تولید و سرمایه گذاری معطوف شود رویکرد اصلی لایحه بودجه 93، تقویت بازار سرمایه است.

محمدباقر نوبخت در پاسخ به سؤالی در این باره که تأثیر لایحه بودجه 93 بر بازار سرمایه چگونه است گفت: بودجه با عنایت به اینکه پیش بینی منابع و مصارف را به همراه دارد یکی از هدفهای مورد تعقیبش موضوع حجم نقدینگی است.

وی گفت: وجود اینکه بیش از 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست بخش خصوصی است برای اینکه هدف دولت در کنترل نرخ تورم اعمال شود باید حجم نقدینگی به جای رفتن در بازار ارز ، مسکن و طلا ، به بازار سرمایه معطوف شود.

سخنگوی دولت گفت: در جلسه قبلی هیأت وزیران در خرده فروشی سهام بجای واگذاری آن به صورت بلوکی تأکید شد.

وی گفت: هدف ما این است که سهام کارخانجات در خصوص سیاستهای اصل 44 قانون اساسی در واسپاری به بخش خصوصی واقعاً به مردم واگذار شود نه اینکه به سمت دستگاههایی که شبهه دولتی دارد منعطف شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تصمیم امروز هیأت وزیران برای اختصاص یارانه سه هزار میلیارد ریالی برای تثبیت قیمت محصولات لبنی اختصاص به چه محصول لبنی دارد؟ گفت: چون همه محصولات لبنی بر اساس قیمت شیر تعیین می شود مصوبه دولت به این موضوع معطوف است. وی گفت: از آنجایی که دامداران باید علوفه و نهاده های لازم برای تولید شیر خام را با قیمت بیشتری دریافت کنند تصمیم گرفته شد از آنها در قالب این یارانه حمایتی صورت گیرد تا همانطور که دامداران متضرر نشوند مصرف کننده هم مجبور به پرداخت بهای بیشتر نباشد.

وی گفت: بر این اساس معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور مکلف شد این سه هزار میلیارد ریال را برای حمایت از دامداران و تولیدکنندگان پرداخت کند که این اقدام تا پایان سال آینده ادامه خواهد یافت.

نوبخت گفت: دولت به دنبال افزایش غیرمنطقی و غیرقانونی هیچ یک از اقلام مصرفی مردم نیست و به همین جهت در راستای کاهش نرخ تورم فشار هزینه را با تقبل پرداخت مابه التفاوتها حفظ می کند.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال آینده بیش از10 واحد درصد کاهش رشد نرخ تورم را هدف گیری کرده است گفت: سیاست های دولت هم بر همین اساس تنظیم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
مگه ارزونه كه قراره گرون بشه حرفا میزنید ها!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
با مردم صادقتر باشید
علیرضا طالبی
United Kingdom
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
۰
۰
ترو خدا نگید گرون نمیشه
هر وقت گفتید این جمله رو گرون شد مردم رو اذیت نكنید

نیازمندی ها