در پی صدور عفو عمومی صورت گرفت

بازگشت هزاران افسر جداشده به ارتش سوریه

صدور عفو عمومی ریاست جمهوری سوریه، زمینه بازگشت هزاران تن از افسران و سربازانی که بنا به دلایلی از ارتش این کشور جدا شده بودند به محل خدمت سابقشان را مهیا کرد.
کد خبر: ۶۲۶۹۳۴
بازگشت هزاران افسر جداشده به ارتش سوریه

شبکه خبری المنار در گزارشی از بازگشت هزاران تن از افسران و سربازان جدا شده از ارتش سوریه در جریان بحران اخیر، به محل خدمت خود خبر داد و افزود: در پی صدور عفو عمومی ریاست جمهوری سوریه، هزاران تن از افرادی که بنا به دلایلی از ارتش این کشور جدا شده بودند؛ به محل خدمت در استان‌های مختلف سوریه بازگشتند.

این شبکه با پخش تصاویری از گروهان‌های نظامیان ارتش سوریه، تأکید کرد که این طور نیست که همه کسانی که از ارتش سوریه جدا شده‌اند به مخالفان پیوسته باشند؛ بلکه بسیاری از آنها به دلایل و مشکلات مختلف از جمع همقطاران خود بازمانده بودند و اکنون صدها تن از آنها در استان «حسکة» به محل خدمت خود بازگشتند. در  سایر استان‌های سوریه نیز وضعیت مشابه این استان است.

این گزارش، شمار نظامیان بازگشته به ارتش سوریه در همه استان‌های این کشور را هزاران تن برشمرد و به نقل از یکی از افسران سوریه از تشکیل کمیته‌هایی برای استقبال و رسیدگی به امور این نیروها سخن گفت.

این گزارش حاکی است که افزایش تروریسم و قطع شدن راه‌ها توسط افراد مسلح بازگشت این افراد به محل خدمت خود را با مشکلاتی مواجه کرده بود و به خاطر نگرانی از احتمال مجازات شدن، از ادامه خدمت باز مانده بودند. صدور عفو عمومی از سوی رئیس جمهوری سوریه، زمینه بازگشت این افراد به ارتش سوریه را مهیا کرد.

یکی از سربازانی که اخیرا به محل خدمت بازگشته بود، گفت: به علت سیطره افراد مسلح بر یکی از مناطق کشور، نمی‌توانستم به ارتش برگردم ولی بعد از پاکسازی منطقه از دست افراد مسلح توانستم به محل خدمت باز گردم.

تعداد دیگری از نظامیان ارتش سوریه که اخیرا به همقطاران خود پیوسته‌اند؛ قطع شدن راه‌ها را عامل عدم حضور خود در محل خدمت اعلام کرده و تأکید کردند که با شنیدن عفو عمومی بشار اسد رئیس جمهور این کشور، به آغوش خدمت رسانی به وطن بازگشتند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها