به گفته قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره)، پیش‌بینی می‌شود امسال طبق تعهدات انجام شده، 120 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد با ایجاد شغل مناسب و توانمندسازی، خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شوند.
کد خبر: ۶۲۶۷۸۳

به گزارش ایسنا، سید محمدعلی هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: بحث توانمندسازی و خودکفایی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد از زمان تشکیل این نهاد دنبال می‌شد، اما اجرای این طرح در سال‌های گذشته به اوج خود رسیده است و تاکنون 600 هزار خانوار از چرخه حمایت کمیته امداد امام خارج شده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و اهداف کمیته امداد هر سال باید 10 درصد از جمعیت تحت پوشش از حمایت این نهاد خارج شوند، از این رو در سال‌های 90 و 91 به ترتیب حدود 80 و یکصد هزار نفر از مددجویان با استفاده از تسهیلات بانکی و آموزش‌های لازم شغلی توانمند شده‌اند.

قائم‌مقام کمیته امداد اظهارکرد: سقف تسهیلات پرداختی شورای اشتغال به مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل بین 30 تا 50 میلیون ریال و مشاغل کارآفرین 150 میلیون ریال است.

وی با بیان این‌که کمیته امداد یک نهاد حمایتی است، افزود: هم‌اینک بیش از چهار میلیون و 300 هزار نفر در قالب یک میلیون و 800 هزار خانوار تحت پوشش دائم کمیته امداد هستند و دو میلیون و 500 هزار مراجعه‌کننده موردی نیز با گرفتن تسهیلات و کمک‌های بلاعوض مشکلشان‌برطرف می‌شود.

به گفته قائم‌مقام کمیته امداد کشور، هم‌اکنون یک میلیون زن سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر، زندانی بودن همسر، مطلقه یا متواری شدن همسر، تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات کامل این نهاد بهره‌مند‌می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها