پرداخت مطالبات 500 هزار بازنشسته کشوری در دهه فجر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت مطالبات 500هزار بازنشسته کشوری در دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۳۸۵

به گزارش ایسنا، علی ربیعی با بیان این‌که در این دوره که هشتمین مرحله مطالبات بازنشستگان پرداخت خواهد شد به‌هر یک از بازنشستگان کشوری مشمول قانون فوق، 200 هزار تومان به حسابشان در ایام مبارک دهه فجر واریز می‌شود.

به گفته وی، با تلاش و پیگیری‌های صندوق بازنشستگی کشوری تاکنون مطالبات 300 هزار بازنشسته به طور کامل تسویه شده و پیش‌بینی می‌شود در این مرحله مطالبات حدود 500 هزار نفر دیگر تسویه شود.

ربیعی با اشاره به این که جهتگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری در دور جدید مبتنی بر ارتقا و بهبود معیشت اقتصادی و افزایش خدمات فرهنگی و رفاهی به ‌بازنشستگان است، تصریح کرد: این صندوق علاوه بر تعهدات قانونی در زمینه درمان، با اجرای طرح ملی بیمه طلایی و در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی نیز با اجرای طرح در خانه نمانیم با محوریت سفرهای زیارتی و سیاحتی و راه‌اندازی خانه‌های امید در شهرستان‌ها به بازنشسته‌های تحت پوشش، خدمات متنوع و گوناگونی ارائه می‌کند.

همچنین رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی نیز با اشاره به این‌که افزایش 18 درصدی مستمری بازنشستگان قانونی نیست و آن را قبول نداریم، گفت: میزان تورم دو برابر میزان اعلام شده است به همین دلیل ضروری است که ماده 96 قانون تامین اجتماعی اجرایی شود.

علی‌اصغر بیات در گفت‌وگو با مهر افزود: هفته گذشته سازمان تامین اجتماعی حداقل افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را 18 درصد اعلام کرد، اما ما تحت هیچ شرایطی این درصد را قبول نداریم و میزان افزایش مستمری‌ها باید حداقل دو برابر میزان اعلام شده باشد.

وی تاکید کرد: براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی باید متناسب با نرخ تورم حداقل یک بار در سال افزایش پیدا کند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تصریح کرد: دولت باید براساس نرخ تورم، حقوق بازنشستگان را افزایش دهد و چنانچه این اتفاق رخ ندهد وضع بازنشستگان هر روز بدتر شده و موجب نارضایتی آنان خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که پیگیر حقوق بازنشستگان هستیم، گفت: تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و سازمان آمار هرمیزان که باشد باید مورد نظر مسئولان برای افزایش مستمری بازنشستگان قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها