سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در جام جهانی با ۳ مدرسه فوتبال متفاوت روبه‌رو شده و ماموریتی غیرممکن برای صعود خواهیم داشت.
کد خبر: ۶۲۶۱۰۱
برنامه‌های تیم ملی از اردو در آفریقای جنوبی تا اروپا

کارلوس کروش، در نشست خبری امروز خود با سردبیران رسانه‌های ورزشی اظهار داشت: ابتدا به تمامی حاضرین سلام می‌کنم و همچنین سلام مخصوصی به طرفداران فوتبال در ایران دارم. اکنون آمادگی پاسخگویی به سوالات را دارم چرا که در شرایط پیش از قرعه‌کشی امکان پاسخگویی وجود نداشت.

با 3 مدرسه فوتبال متفاوت هم‌گروه شدیم
وی افزود: همه از قرعه‌کشی و قرعه تیم ایران مطلع هستند ما با آرژانتین، نیجریه و بوسنی دیدار خواهیم داشت و باید با 3 سبک متفاوت فوتبال جهان بازی کنیم. در واقع 3 مدرسه متفاوت فوتبال دنیا از آفریقا، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی را پیش رو خواهیم داشت.

صعودمان مانند ماموریت غیرممکن است
سرمربی تیم ملی فوتبال ادامه داد: از لحاظ تکنیکی در گروه دشواری قرار گرفته‌ایم اما قصد ما این است که از گروه خود به مرحله بعدی صعود کنیم. در واقع شاید کار ما چیزی شبیه به فیلم ماموریت غیرممکن باشد اما اگر به گروه‌های دیگر نگاه کنیم چنین مسئله‌ای برای تمامی گروه‌های دیگر نیز اتفاق افتاده و همه آن گروه‌ها دشوار بوده و تمامی دیدارهای جام‌جهانی سخت است.

حضور در گروه آرژانتین، نیجریه و بوسنی پاداشی برای ما است
وی افزود: باید در مورد گروه‌مان در جام جهانی به 2 مورد نگاه کنیم. یکی اینکه به صورت دراماتیک به گروهی‌ که در آن قرار داریم نگاه کنیم و راه بعدی‌ را هم خودم نشان می‌دهم. شخصاً معتقدم حضور در گروه آرژانتین، نیجریه و بوسنی هدیه و پاداشی برای ماست. به خاطر اینکه هدف ما فقط حضور در جام جهانی نیست، بلکه هدف‌مان حضور بین بهترین‌های جهان است.

باید از بازی کردن مقابل بهترین تیم‌های دنیا لذت ببریم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: حالا زمانی است که باید از بازی کردن مقابل بهترین تیم‌های دنیا لذت ببریم. در حال حاضر بزرگ‌ترین مسئله بازی کردن با آرژانتین، بوسنی و نیجریه نیست بلکه بزرگ‌ترین مسئله خودمان هستیم که می‌خواهیم در جام جهانی حضور خوبی داشته باشیم.

باید نقاط ضعف‌مان را بشناسیم و آنها را برطرف کنیم
کروش تصریح کرد: مسئله بعدی بازی کردن با تمام توان مقابل نیجریه و آرژانتین و همچنین کیفیت بوسنی نیست. مشکل این است که باید نقاط ضعف‌مان را بشناسیم و آنها را برطرف کنیم. حالا می‌خواهم مهم‌ترین نتیجه‌گیری را اعلام کنم. در این 2 سالی که من در ایران بودم و مخصوصاً در 6 یا 8 ماه آخر مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم و در مورد آن صحبت کردیم.

مقابل آرژانتین و نیجریه 11 بازیکن درون زمین مهم هستند نه مسائل مربوط به گذشته
«باید بدانیم در بازی مقابل آرژانتین و نیجریه 11 بازیکن درون زمین هستند که تاثیرگذارند و مسائل گذشته اصلاً اهمیتی ندارد»، وی با بیان این جمله افزود: در این شرایط پدر و مادر و همسر ما مطرح نیستند. چیزی که مطرح است این است که آن 11 بازیکن داخل زمین و 7 بازیکن ذخیره با تمام شایستگی در تیم ملی حضور داشته باشند و البته آماده باشند چون مردم و طرفداران تیم ملی این مسئله را می‌خواهند و البته غرور و افتخار کشور این مسئله را می‌طلبد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص گروه تیمش در جام جهانی گفت: باید بگویم که در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم و باید از این قرعه لذت ببریم. باید از بازی کردن برابر تیم‌های بزرگ جهان و بهترین بازیکنان دنیا لذت ببریم و البته اینکه باید به خوبی برای بازی با آنها آماده شویم.

زمان را از دست داده‌ایم اما هنوز فرصت باقی است
کروش افزود: ما 6 ماه زمان‌مان را از دست دادیم و تا به الان فرصت زیادی از دست رفته است اما 6 ماه دیگر تا جام جهانی باقی مانده و باید خودمان را تا آن موقع آماده کنیم. در این 6 ماه باقی‌مانده باید با هوش بالا و کار سخت این عقب‌ماندگی را جبران کنیم و در این مدت برای رسیدن به هدف‌مان تنها یک راه پیش رو داریم. این راه این است که خانواده فوتبال را دور هم جمع کنیم، چون بدون پشتیبانی خانواده فوتبال هرگز به موفقیت نخواهیم رسید.

وی در ادامه به گزارش فیفا در مورد تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی اشاره کرد و گفت: ببینیم فیفا درباره تیم ایران چه نوشته است. در آمار فیفا آمده که ایران تا پیش از این دوره 3 بار دیگر هم راهی جام جهانی شده که نخستین بار در سال 1978 و آخرین بار در سال 2006 بوده است. ایران در این 3 دوره و در مرحله گروهی 9 بازی انجام داده که حاصل آن یک برد، 2 تساوی و 6 باخت به همراه 6 گل زده و 18 گل خورده بوده است.

فوتبال ایران 30 سال در یک خط حرکت کرده است
سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: وقتی که این آمار فیفا را مطالعه کردم درک من بسیار ساده بود. در واقع مدت 30 سال در یک خط حرکت کرده‌ایم و هیچ ارتقاء و پیشرفتی نداشه‌ایم. این چیزی نیست که من بگویم بلکه آن چیزی است که در آمار فیفا گفته می‌شود.

پرسش کروش در مورد هدف تیم ملی در جام جهانی 2014
کیروش یادآور شد: ایران 3 بار به جام جهانی رفته و در همان مرحله گروهی به خانه بازگشته است. اکنون ما شانس چهارمین حضور در جام جهانی را داریم و سوال بسیار ساده است. نیاز است به این سوال پاسخ دهیم که آیا باید به برزیل برویم و در آنجا ارتقاء داشته باشیم یا اینکه برویم و مثل همان 3 دوره گذشته به خانه بازگردیم؟

گروه ایران به مانند همه گروه‌های جام جهانی سخت است
وی ادامه داد: من اعتقاد دارم که گروه سختی خواهیم داشت اما شکی نیست که شرایط همه گروه‌ها چنین است. ولی به عنوان یک مربی معتقدم در فوتبال همیشه شانس دخیل بوده اما نیاز داریم که بازی‌های خود را به خوبی انجام دهیم و فقط زمانی می‌توانیم از شانس استفاده کنیم که خیلی و حاضرم این خیلی را برای یک ساعت ادامه دهم که خیلی خودمان را آماده کنیم. فقط در این صورت از این شانس برای ارتقای جایگاه خود برخوردار خواهیم بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: تیم ما به جام جهانی راه یافته و همچنین به دور نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرده است، در آخرین رتبه‌بندی فیفا در جایگاه اول آسیا هستیم و کاری که برای آمادگی حضور تیم در برزیل از جمله بحث هتل، آماده‌سازی و اقامت بوده به بهترین نحو صورت گرفته است. بنابراین ما هر چیزی که به دست بیاوریم یا از دست بدهیم مربوط به آماده‌سازی جام‌جهانی ما می‌شود و در آن نقش دارد.

به دنبال آن هستم که هم خوب تمرین کنیم و هم خوب بازی کنیم
کروش درباره برگزاری بازی‌های دوستانه برای تیم ملی و همچنین برنامه خود برای جام جهانی گفت: چیزی که من فکر می‌کنم این است که باید برای به دست آوردن خیلی چیزها تمرین و بازی کنیم. اگر تمرین و بازی نداشته باشیم اشتباه کرده‌ایم، اگر تمرین کنیم بازی نداشته باشیم کافی نیست و برعکس هم اگر بازی کنیم تمرین نداشته باشیم باز هم کافی نیست. پس چیزی که من دنبال آن هستم و روی آن تاکید دارم این است که هم خوب تمرین کنیم و هم خوب بازی کنیم. البته در این مورد سوءتفاهم‌هایی هم در رسانه‌ها به وجود آمده است.

10 ماه پیش برنامه آماده‌سازی تیم ملی را ارائه کردم
وی ادامه داد: تقریباً 10 ماه پیش من برنامه آماده‌سازی تیم ملی را به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارائه کرده بودم. در آن زمان 2 برنامه مجزا برای صعود و یا عدم صعود‌مان در جام‌جهانی را به فدراسیون و سازمان لیگ تقدیم کردم. بعد از اینکه کره را شکست دادیم و در این کشور به جام جهانی صعود کردیم از حدود 6 ماه پیش برنامه قطعی را اعلام و توضیحات آن را هم مطرح کردیم.

برنامه من فداکاری بیشتری از تمام اقشار و خانواده فوتبال را می‌طلبد
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که من در برنامه‌ریزی‌های خود 2 برنامه اعلام کردم. اولین برنامه آماده‌سازی تیم ملی طبق برنامه‌هایی است که فیفا پیش روی تیم‌ها گذاشته و برنامه دوم نیز آماده‌سازی ویژه‌ای بود که فداکاری بیشتری از تمام اقشار و خانواده فوتبال را می‌طلبد. من به عنوان سرمربی تیم ملی هیچ‌وقت یک برنامه ندادم که روی آن تاکید کنم و همیشه 2 برنامه می‌دهم تا 2 راه پیش رو داشته باشیم.

کروش با تاکید بر اینکه برنامه آماده‌سازی ویژه برای تیم ملی بهتر است، گفت: نظر من و برنامه بهتر برای تیم ملی برنامه ویژه‌ای است که به فدراسیون دادم. همیشه اعتقاد داشتم که باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم که این برنامه هم حمایت خانواده فوتبال را می‌خواهد.

اینطور نیست که من بخواهم لیگ زودتر به اتمام برسد
وی ادامه داد: از هم‌اکنون باید تا جام جهانی برای لیگ و سایر مسابقات در ایران برنامه‌ریزی نرمالی داشته باشیم. تیم‌ها باید هر 6 یا 7 روز یک بار بازی داشته باشند تا به 9 آوریل (20 فروردین 93) برسیم. آنچه می‌بینید چیزی نیست که نظر شخصی من بوده و آن طور که برخی دوستان صحبت می‌کنند و می‌گویند کی‌روش می‌خواهد لیگ را زودتر تمام کند باشد، بلکه چیزی که من نیاز دارم این است که بازیکنان هر 6 یا 7 روز بازی داشته باشند، چرا که بازیکنان در ایران نیاز دارند تا بازی کنند، سپس استراحت و بعد از آن تمرین کنند و مجدداً همین روند تکرار شود.

تاکید دارم مسابقات هر 6 یا 7 روز یک بار برگزار شود
سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: اگر بخواهیم بازیکنان هر 3 یا 4 روز یک بار بازی کنند نکته اول آن است که بازیکنان ما مصدوم می‌شوند و ما در انتهای فصل بازیکنان مصدوم زیادی خواهیم داشت و دیگر آنکه اگر بخواهیم در این مقطع 3 یا 4 روزه بازی برگزار کنیم پس از آن بازیکنان استراحت می‌کنند و دیگر نمی‌توانند تمرینات را انجام دهند. بازیکنی که بازی و استراحت می‌کند دیگر نمی‌تواند آن تمرین‌های مورد تاکید ما را برگزار کند. برای همین است که تاکید دارم مسابقات هر 6 یا 7 روز یک بار برگزار شود.

کارلوس کروش یادآور شد: اگر دیدارها هر 4 یا 5 روز برگزار شود، تمرینات به خوبی صورت نمی‌گیرد. از نظر من این یک نشست مطبوعاتی نیست بلکه یک کلاس آکادمیک است مانند وقتی که بر سر کلاس خبرنگاری دانشگاه حاضر می‌شوید و ما نیاز داریم که به طور کامل با این مسائل آشنا شوید. چون شما خبرنگاران این مسائل را به جامعه منتقل می‌کنید و برای همین دیدگاه من به جلسه امروز مانند یک کلاس و نه یک نشست مطبوعاتی است.

اردوی «توسعه برای تیم ملی» از 20 فروردین آغاز می‌شود
وی ادامه داد: خواسته من این است که لیگ ادامه داشته باشد و بازیکنان بازی و تمرین خود را ادامه دهند و شاداب و سرحال تا 9 آوریل (20 فروردین 93) به این روند خود ادامه دهند. آنگاه در 9 آوریل نیاز داریم تا نخستین اردوی آماده‌سازی خود برای جام‌جهانی را که من نام اردوی «توسعه برای تیم ملی» را روی آن قرار داده‌ام، برگزار کنیم.

برنامه‌های AFC مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ضمن انتقاد از برنامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: متاسفانه با برنامه‌های AFC مشکلاتی برای ما مربیان، باشگاه‌ها و فدراسیون به وجود می‌آید و به نظر من هیچکدام از ارگان‌هایی که گفتم تقصیری بر گردن ندارند. حالا ما یا باید برنامه‌های AFC را قبول کنیم و یا قبول نکنیم. قرار است یک کمپ در ماه آوریل داشته باشیم و بعد از آن هم برنامه‌های آماده‌سازی ادامه‌دار باشد. من می‌توانم در این خصوص توضیحات بیشتری بدهم.

برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی از اردو در آفریقای جنوبی و مرکز اروپا تا دیدار دوستانه با یک تیم آفریقایی
کروش افزود: قرار است اولین بازی‌مان در جام جهانی با نیجریه باشد به خاطر همین ما نمی‌توانیم اولین اردوی‌مان را در اروپا برگزار کنیم به همین دلیل اولین کمپ ما در آفریقای جنوبی خواهد بود. قرار است با بازیکنان منتخب لیگ به این اردو برویم، چون نمی‌توانیم از بازیکنان لژیونر استفاده کنیم. در این مدت چند بازی دوستانه با باشگاه‌ها و تیم‌های آفریقایی خواهیم داشت. بعد از این به ایران بازخواهیم گشت و پس از 3، 4 روز کمپ دیگری در ماه می در مرکز اروپا برگزار می‌کنیم که در آن 3، 4 بازی دوستانه خواهیم داشتیم. بعد از این اردو مجدداً به تهران باز خواهیم گشت و سعی می‌کنیم قبل از رفتن به برزیل بازی دوستانه‌ای با یک تیم آفریقایی داشته باشیم.

بازی دوستانه با تیم آفریقایی در ایران برگزار می‌شود
وی با بیان اینکه این بازی دوستانه بازی خداحافظی ما در ایران خواهد بود، گفت: می‌خواهیم در این بازی بازیکنان تیم ملی پیش از جام جهانی آخرین بازی‌شان را در ایران داشته باشند و به نوعی این بازی خداحافظی آنها خواهد بود. بعد از این بازی آماده می‌شویم تا کمپ نهایی‌مان را در برزیل برگزار کنیم. کمپ سوم، کمپ نهایی ما خواهد بود که ما اول یا دوم ژوئن به برزیل می‌رسیم و یک بازی دوستانه هم در این کمپ خواهیم داشت. در تاریخ 16 ژوئن نیز برای بازی اول‌مان در جام‌جهانی برابر نیجریه آماده خواهیم شد که انشاءالله در این بازی موفق شویم.

زمانی به موفقیت خواهیم رسید که حمایت لازم را از خانواده فوتبال داشته باشیم
سرمربی تیم ملی کشورمان خاطرنشان کرد: اکنون که در خدمت شما هستم این موضوع را می‌دانم که باید اولین بازی را با نیجریه انجام دهیم. اگر در برنامه‌های ما مشکلی ایجاد شود و این برنامه ممکن نشود آن موقع زمانی است که حمایت کامل از سوی خانواده فوتبال پشت سر تیم ملی نباشد و باید بگویم ما زمانی به موفقیت خواهیم رسید که حمایت لازم را از خانواده فوتبال داشته باشیم. من این مسئله را باید بگویم که از کفاشیان گرفته تا تمام دوستان و مردمی که فوتبال را دوست دارند همه از این برنامه حمایت می‌کنند تا ما به موفقیت برسیم.

باید به نظرات افرادی چون دایی، مهدوی‌کیا، باقری و کریمی توجه کنیم
کروش  تاکید کرد: همیشه به نظرات مردم احترام گذاشته و معتقدم باید به نظرات افرادی چون علی دایی توجه کنیم که در آلمان، بایرن‌مونیخ و برای تیم ملی فوتبال بازی کرده است و ببینیم دایی چه نظراتی درباره آماده‌سازی تیم ایران برای جام‌جهانی دارد. همچنین باید به نظرات مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری و علی کریمی دقت کنیم. اینها نظراتی است که در فوتبال مهم شمرده می‌شود و من با نظرات دایی و بقیه آنها موافقم.

وی افزود: به خاطر اینکه افرادی که از آنها نام بردم در فوتبال اروپا بوده و بهتر از هرکسی می‌توانند این حقایق را درک کنند که باید خود را به بهترین نحو آماده کنیم. کریم باقری و علی دایی در جام‌های جهانی قبلی حضور داشته و زود به خانه بازگشته‌اند، به همین خاطر می‌دانند که باید خود را به بهترین نحو برای جام جهانی آماده کنیم. باید به حرف‌های آنها گوش کنیم همانطور که من با آنها موافق و هم‌عقیده هستم.

مربیان پیشین تیم ملی برای آماده‌سازی هرچه بیشتر این تیم هم عقیده‌اند
سرمربی تیم ملی فوتبال یادآور شد: علی پروین درباره آماده‌سازی برای جام جهانی صحبت کرده است. همچنین تمامی مربیان پیشین تیم ملی در مورد نیاز تیم ایران به آماده‌سازی هرچه بهتر هم‌عقیده بودند. من هم مجدداً تکرار می‌کنم این مشکلاتی است که AFC برای ما ایجاد کرده و ما خودمان آن را به وجود نیاورده‌ایم، مقصرش باشگاه‌ها، مربیان، بازیکنان و فدراسیون نیستند اما ناچاریم در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

اولین بازی دوستانه ما مقابل یک تیم آفریقایی است
کروش تصریح کرد: باید از روزهای فیفا استفاده کنیم، ما پیش از این به جام ملت‌های آسیا صعود کرده‌ایم و تنها یک بازی مقابل کویت پیش رو داریم که با کویت به توافق رسیدیم تا این بازی را در تاریخ 2 مارس 2014 (11 اسفند 92) انجام دهیم و بعد از آن یک دیدار تدارکاتی را در روز 5 مارس 2014 (14 اسفند 92) که روز فیفا است انجام دهیم و اولین بازی دوستانه ما مقابل یک تیم آفریقایی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها