شیادی از مردم به بهانه فروش کالای اقساطی

مردی که با جعل عنوان کارمند اداره‌های دولتی، مردم را فریب داده و به بهانه خرید کالای اقساطی از تعاونی محل کارش، 80 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس شهرستان قوچان استان خراسان رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۶۰۵۷
شیادی از مردم به بهانه فروش کالای اقساطی

به گزارش جام‌جم، سرهنگ علی بیرانی، فرمانده انتظامی شهرستان قوچان در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی، از مرد جوانی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. در تحقیق از شاکی معلوم شد او برای خرید جهیزیه دخترش قصد داشته کالاهایی را اقساطی بخرد تا این که در پی رفت و آمد به چند تعاونی، مردی با معرفی خودش به عنوان کارمند اداره دولتی، مدعی شده می‌تواند کالاهای مورد نظرش را از تعاونی اداره‌شان اقساطی تهیه کند اما ابتدا باید چند میلیون تومان به آن تعاونی بپردازد.

وی افزود: در ادامه معلوم شد شاکی با اعتماد به مرد جوان، شش میلیون تومان به وی پرداخت می‌کند و قرار می‌شود بقیه پول را اقساطی بپردازد، اما با گذشت چند هفته، خبری از آن مرد و کالاهایی که قرار بود بخرد، نمی‌شود و شاکی با مراجعه به تعاونی اداره محل کار وی، متوجه می‌شود آن مردکارمند آنجا نبوده و کلاهبردار است.

بیرانی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، جستجو برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این که 14 شهروند دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی، از مردی که آنها را به بهانه تهیه کالاهای اقساطی از تعاونی اداره‌اش، فریب داده و متواری شده بود، شکایت کردند.

دستگیری متهم

وی خاطرنشان کرد: ماموران با بررسی‌ در این زمینه متوجه شدند تصاویربه دست آمده از کلاهبردار فراری با هم مطابقت دارد و فردی که این شاکیان را فریب داده، یک نفر است. در ادامه جستجوها، ماموران روزهای پایانی هفته گذشته مخفیگاه متهم فراری را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

اعتراف متهم

فرمانده انتظامی شهرستان قوچان یادآور شد: متهم با انتقال به پلیس آگاهی، در مواجهه حضوری با شاکیان به جرمش اعتراف کرد.

در تحقیق از متهم معلوم شد، او با جعل عنوان کارمند اداره‌های دولتی، افرادی را که قصد خرید کالاهای اقساطی داشتند، فریب داده و از هر کدام مبالغی کلان کلاهبرداری کرده ؛ به طوری که تاکنون 80 میلیون تومان از این راه‌به‌دست آورده است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. افرادی که به شیوه‌ای مشابه در دام این مرد کلاهبردار گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضوردر پلیس آگاهی شهرستان قوچان، از متهم شکایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها