به بهانه بازپخش «افسانه جومونگ» از شبکه تماشا

افزایش مخاطب با بازپخش سریال های خارجی

«اگر صد بار دیگر هم ببینم باز برایم تکراری نمی‌شود» یا «هر دفعه که می‌بینم نکته جدیدی دستگیرم می‌شود» این استدلال آنهایی است که طرفدار پر و پا قرص بازپخش سریال‌های خاطره‌انگیزند.
کد خبر: ۶۲۵۷۲۵

 

 

 

 این روزها «افسانه جومونگ» بعد از پنج سال دوباره به تلویزیون برگشته تا علاقه‌مندان و شیفتگان این سریال خاطرات خود را با آن زنده کنند. درست است که دیگر کمتر کسی دیگری را در خیابان جومونگ صدا می‌زند و کمتر کسی با مراجعه به ثبت احوال اصرار دارد نام فرزند خود را جومونگ یا سوسانو (دو شخصیت اصلی سریال) بگذارد یا حتی سفر به کره و فکر ازدواج با یکی از شخصیت‌های سریال به ذهن کمتر کسی خطور می‌کند، اما دیدن صحنه‌های رزمی فیلم و بخش‌های عاطفی آن و ماجراجویی جومونگ هنوز هم دل خیلی‌ها را آب می‌کند. اگر چشم بچرخانید حتما در اطرافتان به کسانی برمی‌خورید با این‌که قبلا پای سریال نشسته‌اند طوری به بازپخش آن علاقه نشان می‌دهند که گویی تلویزیون پخش سریال کره‌ای جدیدی را در برنامه خود گنجانده است. چند وقت پیش وقتی برای خرید به سوپر محل رفته بودم همه به تلویزیونی که به دیوار نصب شده بود خیره شده بودند. تلویزیون داشت جومونگ پخش می‌کرد. مغازه‌دار کار کمتر کسی را راه می‌انداخت و اگر هم راه می‌انداخت یک لحظه چشم از تلویزیون برنمی‌داشت. موبایل آقایی زنگ زد و مثل این‌که خانواده‌اش آن طرف خط نگرانش شده بودند که چرا هنوز به خانه نرفته است که آقا گفت دارم جومونگ نگاه می‌کنم، به محض این‌که تمام شود، می‌آیم خانه.

سال‌های دور از خانه اولین سریال چشم‌بادامی‌های تلویزیون بود که عده زیادی را پای تلویزیون میخکوب کرد. دیدن زندگی سخت اوشین و این‌که چگونه قهرمانانه و به تنهایی بر مشکلات فائق می‌آید، مهم‌ترین عامل جذب مخاطبان به این سریال بود تا سال‌های سال با سرمشق قرار دادن زندگی او از سد مشکلات زندگی خود بگذرند. سال‌ها گذشت تا این‌که نوبت به جواهری در قصر و افسانه جومونگ و سپس دونگ‌یی رسید. دیدن تصاویر خوشرنگ و لعاب و زندگی اسطوره‌ای قهرمانان داستان ازجمله عواملی بود که مخاطبان را مجذوب این سریال‌ها کرد تا خود را جای شخصیت‌های این سریال‌ها بگذارند و با آنها همذات‌پنداری کنند. با خوشحالی آنها خوشحال شوند و همراه آنها غصه بخورند. یانگوم و جومونگ و دونگ‌یی کم‌کم از قاب تلویزیون به تصاویر مورد علاقه روی کیف، کفش، دفتر و لباس کودکان و جوانان تبدیل شد. زمانی بود که وقتی قدم در خیابان می‌گذاشتی با خیل عظیم آدم‌هایی مواجه می‌شدی که تصاویر قهرمانان سریال‌های کره‌ای روی لباسشان حک شده بود و این روزها پخش دوباره افسانه جومونگ باعث شده خیلی‌ها خاطرات خود را از روزهای تماشای این سریال زنده کنند. تحریک احساسات و عواطف مخاطب به‌وسیله نشان دادن موضوعات و تصاویری ساده از عوامل اصلی جذب شدن مردم به سریال‌های کره‌ای است، طوری که بسیاری برای روزی که تلویزیون سریال کره‌ای جدیدی را در برنامه‌های خود بگنجاند لحظه‌شماری می‌کنند.

سحر مظفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها