پیام رویانیان به رییس کمیته استیناف

آقای صالحی احترام خودت را نگه دار!

محرومیت سرمربی معترض بیشتر می شود

نه آقای دایی، قربانی کردن شما نابودی پرسپولیس نیست

علی دایی بر اجرای قانون در پرونده های دیگران مصمم است اما احکامی که برای خود او صادر می شود را من درآوردی می خواند.
کد خبر: ۶۲۵۲۸۰
نه آقای دایی، قربانی کردن شما نابودی پرسپولیس نیست

جام جم ورزشی ، علی دایی همانگونه که انتظار می رفت محروم شد هر چند خود او هنوز این محرومیت را قبول ندارد و با مصاحبه هایی که انجام می دهد به دنبال حقوق از دست رفته اش است!علی دایی حقوق خود را در پرونده ای که آغازگر همه ماجراها و اتفاقات آن خودش بوده است از طریق رسانه ها پیگیری می کند. او در پی گرفتن حق خود بوده و ظاهرا تنها راهی که برای سرمربی پرسپولیس باقی مانده همین اعتراض ها از طریق رسانه هاست در حالی که به نظر می رسد دایی در گرفتن حق خود نیز به مانند شیوه های تهاجمی اش به داوران و مسئولان راه را به خطا می رود.او در طی این مدت نتوانسته است اعتراض های خود را از راه قانونی اعلام کند و در ماههای اخیر با حمایت محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس بیشترین حملات را به داوران و دستگاههای اجرایی و نظارتی فوتبال داشته است.دایی طی این مدت بارها در مقام قانونگذار ظاهر شد و احکامی برای دیگران صادر کرد اما در مواجهه با قانون به انتقاد از مجریان قانون پرداخته است و قوانین اجرا شده در قبال خود را " من درآوردی"  خواند.

او اخیرا گفته : ما نباید فقط به دنبال یک قانون «من درآوردی» باشیم و فقط این قانون برای علی دایی باشد اگر من مصاحبه‌ای انجام دادم شما اجازه بدهید تا همه چیز آن مشخص و کارهایش انجام شود و سپس درباره پرونده نظر بدهید. هنوز پرونده‌ها را بررسی نکرده و نظرات را گوش نکرده‌اند. کسانی که پیگیر این ماجرا هستند در حال بررسی ماجراها هستند اما آقایان حکم صادر می‌کنند.

 در ادبیات کلامی دایی نوعی مالکیت در قبال کلیت فوتبال احساس می شود.او حتی نابودی خود را نابودی پرسپولیس تلقی می کند.او می گوید: قبلا هم گفته ام از همان ابتدا که می‌خواستم برخی صحبت‌ها را مطرح کنم آمادگی چنین جریاناتی را داشتم. من می‌دانستم باید برای زدن حرف حق تاوان پس بدهم اما چرا می‌خواهید با قربانی کردن علی دایی پرسپولیس را نابود کنید؟ اینجا من حرف از حق پرسپولیس می‌زنم اگر خودم علی دایی بودم بر روی سکوها بازی‌ها را نگاه می‌کردم و کیف می‌کردم اما الآن در این موقعیت حساس که پرسپولیس در کورس قهرمانی است چرا چنین مسائلی را 48 ساعت قبل از بازی مطرح می‌کنید و دنبال مسائل غیرقانونی هستید؟

اظهارات علی دایی باعث شد تا پای افراد دیگری در حمایت از احکام صادره علیه او به رسانه ها باز شود.درست مانند شیوه سرمربی پرسپولیس که عادت دارد همه کارها و حرف ها را رسانه ای کند این بار رئیس کمیته استیناف فوتبال به میدان آمد و آب پاکی را روی دست دایی ریخت.علیرضا صالحی رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه محرومیت علی دایی تشدید نشده است، گفت: متاسفانه انتقادهای مخرب دایی نشان داد او تنبیه‌پذیر نیست و اگر به این روند ادامه دهد محرومیتش را بیشتر می‌کنیم.

رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال همچنین در واکنش به بخش دیگری از صحبت‌های دایی مبنی بر اینکه کمیته استیناف با وجود آنکه سقف قرارداد وجود داشته اما برای پرونده یکی از مربیان با مبلغ قرارداد یک میلیارد و 200 میلیون تومان رای صادر کرده و وقتی پای سازمان بازرسی به وسط آمده این رای را تغییر داده است، به ایسنا گفت: اطلاعات دایی درباره آن پرونده غلط است. این مطالب و انتقادها جنبه توهین‌آمیز دارد. اولا کسی حق دخالت در پرونده دیگری را ندارد. متاسفانه این بدعت بد در جامعه گذاشته شده که افراد در امور دیگران دخالت می‌کنند! شما بهتر است از حق خودت دفاع کنی و اولا مواظب باشی تخلفی نکنی و ثانیا اگر تخلفی کردی به صورت منطقی از خودت دفاع کنی. متاسفانه دایی و وکیل ایشان دفاع معقول، قانونی و منطقی از خودشان نکردند و رو به انتقادهای تهدیدآمیز و توهین‌آمیز آوردند!

در دفاعیات رسانه ای ! دایی متاسفانه همه افراد متهم هستند و او در همه حیطه ها ورود می کند و خواستار رسیدگی به تخلفات متعدد به زعم خود است در حالی که قانون چنین اجازه ای را به کسی نداده است مگر شکایت از افراد مسیر قانونی خود را طی کند.این نکته را رئیس کمیته استیناف هم یادآور می شود : من از افرادی که خود را بزرگ این فوتبال می‌دانند تعجب می‌کنم. اگر آنها چنین رفتاری می‌کنند پس از دیگران باید چه توقعی داشته باشیم؟! پرونده مربی که دایی به آن اشاره کرد برای امیر قلعه‌نویی حکم صادره ما بر اساس مستندانی بود که قلعه‌نویی ارائه کرد و ما رسیدگی کاملی انجام دادیم. از تراکتورسازی هم دعوت کردیم اما در جلسه حاضر نشد. مبلغ هم یک میلیارد و 200 میلیون تومان نبود بلکه 350 میلیون تومان درج شده بود. ما حکم را به نفع قلعه‌نویی صادر کردیم و مبلغ قرارداد هم طبق سقف قرارداد بود.

صالحی ادامه می دهد: همچنین این موضوع ارتباطی به سازمان بازرسی ندارد اصلا رویه این سازمان به گونه‌ای نیست که بخواهد در کار کمیته استیناف یا نهادهای دیگر دخالت کند. نه در آیین‌نامه انضباطی فوتبال چنین آمده و نه آنها چنین می‌کنند. بهتر است دایی از سازمان بازرسی اطلاعات کافی را به دست آورده و بعد اظهارنظر می‌کرد.

دایی اتهام زنی و شبهه افکنی در فوتبال را به طور مستقیم یا غیر مستقیم حق خود می داند اما رسیدگی به جرایم خود را از سوی کسی بر نمی تابد.او با پیش کشیدن مطالب مختلف شبهات بیشتری در پرونده های کمیته انضباطی به وجود می آورد در شرایطی که هر پرونده به طور مجزا نیاز به رسیدگی و مستندات خاص خود را دارد.

رییس کمیته استیناف با بیان اینکه دایی بهتر است نشر اکاذیب نکند، گفت: ادامه این روند از سوی علی دایی مستلزم در نظر گرفتن محرومیت بیشتر برای او خواهد بود. بدعت‌های غلط به خاطر همین دست مصاحبه‌هاست. متاسفانه ایشان نشان داد تنبیه‌پذیر نیست!

وی در پاسخ به اینکه دایی گفته است افرادی بودند که حرف‌های تندتری علیه داوری زدند اما چرا کمیته انضباطی و کمیته استیناف او را محروم کردند و واکنشی نسبت به بقیه ندارند، اظهار کرد: کمیته استیناف فقط نسبت به اعتراض‌های انجام شده رسیدگی‌های لازم را انجام می‌دهد. وقتی شکایتی نشده، پرونده‌ای وجود ندارد و اعتراضی هم صورت نگرفته است، ما به چه چیزی رسیدگی کنیم؟ متاسفانه این انتقادهایی که ایشان مطرح کردند انتقادهای مخرب بوده و به هیچ وجه سازنده نیست. دایی از تریبون رسانه‌ها استفاده می‌کند و همه چیز را به باد انتقاد می‌گیرد، در حالیکه هیچ کدام از این صحبت‌ها درست نیست.

صالحی در پاسخ به اینکه آیا رای کمیته استیناف بدون امضای رییس یا دبیرکل فدراسیون به دایی ابلاغ شده، گفت: به هیچ وجه چنین چیزی نبوده است بلکه مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون حکم ایشان را امضا کرده و پس از امضا، حکم را به دایی ابلاغ کردیم.

رییس کمیته استیناف در پایان در واکنش به اینکه بهتر نبود آرای مربوط به اتهامات داوری و همین‌طور رای دایی با هم صادر می‌شد، گفت: این حکم خیلی وقت است که صادر شده و ارتباطی به اتهام‌های داوری ندارد. پرونده دیگر مربوط به تخلف اتهام زده شده به محسن قهرمانی است که هر وقت کمیته انضباطی به نتیجه نهایی رسید و حکمش را صادر کرد اعلام می‌شود و در آن مقطع اگر اعتراضی هم باشد کمیته استیناف به آن ورود خواهد کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها