معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: شمار معادن طلای کشور هم‌اکنون به 18 مورد رسیده که یکی از آنها در مرحله تجهیز و بقیه فعال است.
کد خبر: ۶۲۵۱۴۰

بهروز برنا دیروز در جمع خبرنگاران افزود: اکنون چند معدن بزرگ طلا در استان خراسان رضوی و استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی فعال است و سازمان زمین‌شناسی بحث اکتشاف در این بخش را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان این که، ایران توانایی خوبی در زمینه ذخایر طلا دارد و قرار است معدن زرشوران در تکاب آذربایجان غربی بزودی در چرخه تولید قرار گیرد اظهار امیدواری کرد که معدن طلای ساریگونی کردستان نیز وارد مدار تولید شود و به این ترتیب روند فعالیت در این بخش رشد یابد.

وی از رشد 30 میلیون تنی میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در دوره شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال 91 خبر داد و افزود: این درحالی است که در کل سال گذشته افزون بر 1.5 میلیارد تن به کل ذخایر کشور افزوده شده است.این مقام مسئول، شمار درخواست اکتشاف مواد معدنی در سال گذشته را بیش از 23 هزار مورد ذکر کرد و گفت: شمار پروانه اکتشاف صادره شده در سال گذشته بیش از 1600 مورد بوده که در مجموع برای 796 مورد گواهی کشف صادر شده است.پیش از این مجموع ذخایر معدنی اکتشاف شده کشور 57 میلیارد تن ذکر شده بود که 37 میلیارد تن ذخیره قطعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها