محمدرضا کارگر با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مغفول مانده بوده اند، افزود: زبان ویژه ای که مخاطبش کودکان باشند وجود نداشت و به دنبال آن موزههای ما هم هیچگاه کودکان را جزء گروه هدف خود قرار ندادند.
مدیرکل امور موزهها ادامه داد: موزههای کودکان و نوجوانان در مراکز استانها و پس از آن در شهرهای دیگر به دنبال رویکرد جدید سازمان راهاندازی میشود.
وی تصریح کرد: طرح راهاندازی این موزهها تهیه شده است اما ممکن است اصلاح و یا تغییری در آن صورت گیرد، در حال حاضر زمینه راهاندازی 16 موزه مدرسه در نیمی از استانهای کشور فراهم است.
کارگر یادآور شد: اولویت ما برای راهاندازی موزه مدرسه، استفاده از مدارس قدیمی و تاریخی استانها است، برنامهریزی و تجهیز این موزهها توسط سازمان میراث فرهنگی و با همکاری آموزش و پرورش صورت میگیرد.
مدیرکل امور موزهها اداره موزه - مدرسهها را بر عهده ادارت آموزش و پرورش استانها دانست و گفت: از تجارب بازنشستگان آموزش و پرورش در این طرح استفاده خواهد شد.
وی تصریح کرد: در موزه - مدرسه مفاهیم میراث فرهنگی با زبان کودکان به آنها منتقل میشود و فرصت تجربه در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد.(فارس)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
داود فتحعلیبیگی معتقد است اقتباس از یک متن باید بهگونهای باشد که با فرهنگ بومی ما سازگاری پیدا کند
گفتوگو با افسانه حسامیفرد، اولین کوهنورد زن تاریخساز ایرانی در مسیر باشگاه هشت هزاریها
تهیهکننده، نویسنده و بازیگران مجموعه شبکه سه، از چالشهای تولید یک قصه اجتماعی میگویند
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم