دو روز قبل جهانگیر الماسی از سازندگان سریال «پژمان» بابت بازی پژمان جمشیدی انتقاد کرد و مهراب قاسم خانی روز گذشته به او پاسخ داد.
کد خبر: ۶۲۳۴۶۳
پرسش مهراب قاسم خانی از جهانگیر الماسی: ما حق جوانان بازیگر را ضایع کردیم یا شما؟

یکی دو روز قبل جهانگیر الماسی با انتقاد از سازندگان سریال «پژمان» بابت بازی پژمان جمشیدی در این سریال گفت: «نمی‌دانم برادران قاسم‌خانی از حضور پژمان جمشیدی در سریال‌شان چه هدفی داشتند.... بیست سال است که در دانشگاه‌های ما در رشته بازیگری جوان‌های زیادی فارغ‌التحصیل می‌شوند اما هیچ‌کدام از این دانشجویان در سریال‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و امروزه متاسفانه امثال پژمان جمشیدی جایگزین آن‌ها شده است...«

به گزارش قانون، بعد از این اظهارنظر، یکی از برادران قاسم‌خانی پاسخی برای جهانگیر الماسی نوشت که خواندنش خالی از لطف نیست. پاسخ مهراب قاسم‌خانی را بخوانید:

از دیروز که این مصاحبه اخیر استاد الماسی رو خوندم دارم با خودم کلنجار میرم که بهتره پاسخی در جوابش بنویسم یا نه. پیمان اعتقاد داشت که نباید این کار رو بکنم و به نظرم حرف درستی میزد. ولی از اونجایی که من همیشه کار درست رو انجام نمیدم تصمیم گرفتم که چند خطی در پاسخ به این استاد عزیز بنویسم.

استاد، با توجه به سالها فعالیت شما در عرصه هنر برام عجیبه که متوجه دلیل انتخاب پژمان به عنوان بازیگر اصلی این سریال نشدید. واقعاً مسئله در اون حد پیچیده نبود که متوجه نشید. حتی بیننده هایی که هیچ دستی در هنر هم نداشتن متوجه شدن... ماجرا به همین سادگی بوده که دوست داشتیم فضای این سریال تا حد ممکن برای بیننده باور پذیر باشه و از اونجایی که برای این منظور باید از اسامی واقعی تیم ها استفاده میکردیم احساس کردیم که باید از اسامی واقعی فوتبالیست های عزیز هم استفاده کنیم. در نتیجه احساس کردیم که برای نزدیک تر شدن به این فضای واقعی و نیمه مستند، بهترین انتخاب استفاده از خود این ورزشکاران در نقش خودشون میتونه باشه.

استاد، حالا متوجه دلیل ساده این انتخاب شدید؟ نشدید؟ چشم. بیشتر توضیح میدم. به عنوان مثال فیلم سینمایی "رنج و سرمستی" که خودتون دارید زحمت ساختش رو میکشید. در این فیلم شما برای واقعی تر شدن فضا از تعداد زیادی از نابازیگران بومی استفاده کردید بدون این که حقی از فارغ التحصیلان جوان رشته بازیگری ضایع بشه. همینطور بودجه ای در حدود یک و نیم میلیارد تومان از مرکز سینمای مستند و تجربی دریافت کردید بدون این که حقی از مستند سازان و کارگردانان جوان ضایع بشه...

استاد، توضیحات شفاف بود؟ نبود؟ دیگه به استادی خودتون ببخشید. بیشتر از این کاری از دست من بر نمیاد...

با احترام- مهراب قاسم‌خانی

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها