ارائه اطلاعات نسل جدید سانتریفیوژهای ایران به آژانس

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: اطلاعات مربوط به نسل جدید سانتریفیوژهای ایران در راستای همکاری‌های میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اختیار این نهاد بین‌المللی قرار داده شد.
کد خبر: ۶۲۳۴۴۶

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی گفت: سازمان انرژی اتمی، اطلاعات لازم در زمینه تحقیقات جاری صورت گرفته مربوط به فعالیت‌های صلح آمیز کشورمان را در چارچوب موافقت‌نامه پادمان، به اطلاع آژانس رسانده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: تولید نسل جدید سانتریفیوژ‍ در راستای رویکرد سازمان مبنی بر ارتقای کیفیت ماشین‌های غنی‌سازی و افزایش میزان تولید با استفاده حداکثری از زیرساخت‌های تاسیسات موجود صورت گرفته است. وی افزود: نسل جدید سانتریفیوژ‍ با ظرفیت بالاتر نسبت به ماشین‌های نسل اول و دوم تولید شده و آزمون‌های اولیه را پشت سر گذاشته است.

کمالوندی گفت: در راستای راهبرد کشور در تامین مطمئن سوخت رآکتورهای اتمی کشور برای تولید برق به میزان 20 هزار مگاوات در بلندمدت، تحقیقات، توسعه و به کارگیری فناوری‌های نوین ادامه خواهد یافت.

بازرسان آژانس انرژی اتمی در تهران

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که دیروز وارد تهران شده‌اند امروز از کارخانه آب سنگین اراک بازدید می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بازرسان آژانس که دو نفر هستند دیروز پس از ورود به ایران با مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران گفت‌و‌گو کردند. علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز بیستم آبان در تهران بیانیه مشترکی را با عنوان «چارچوب همکاری» به همراه یک ضمیمه شش بندی امضا کردند که براساس آن بازرسان آژانس اجازه یافتند از کارخانه تولید آب سنگین اراک و معدن گچین در بندرعباس بازدید کنند.

سازمان انرژی اتمی با توجه به حسن نیت ایران برای رفع ابهام‌ها و تاکید بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشور به درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازدید از کارخانه تولید آب سنگین اراک پاسخ مثبت داده است. این سومین بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات آب سنگین اراک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها