ایران در جام جهانی 2014 با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه شد.
کد خبر: ۶۲۳۰۵۴

بدون شک تیمی دوست نداشت در کنار تیم ملی آرژانتین و لیونل مسی قرار بگیرد، اما در گروهی که تیم‌های دیگرش بوسنی و نیجریه هستند، تیم ملی ایران می‌تواند امیدوار به صعود باشد؛ این نکته‌ای بود که همه کارشناسان و بازیکنان حاضر در ویژه‌برنامه 90، همچنین خیلی‌های دیگر که در جریان این قرعه گرفتند، به آن صحه گذاشتند.

قرعه ایران را فابیو کاناوارو از گلدان خارج کرد. تا قبل از آن آرژانتین و نیجریه در گروه F قرار گرفته بودند، اما با توجه به این‌که هنوز تکلیف قرعه هشت تیم اروپایی مشخص نشده بود، می‌توانست شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که در یکی از سخت‌ترین گروه‌های ممکن قرار بگیریم. بعد از دقایقی برای معرفی تیم چهارم گروه F فقط سه گوی مانده بود، که دو تای آنها دشوار بود؛ پرتغال و روسیه. با این حال نام بوسنی و هرزگوین از گلدان شیشه‌ای بیرون آمد تا فوتبالدوستان ایرانی نفسی براحتی بکشند.

کارلوس کرش سرمربی ایران در واکنش به هم‌گروهی با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی گفت: این یک افتخار است. ما اکنون باید از آن لذت ببریم. باید برابر بهترین تیم‌های دنیا قرار بگیریم و فرصت بسیار بزرگی است تا پیشرفت کنیم و نشان دهیم تیم بهتری شدیم. تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی بیست و ششم خرداد و در شهر کوریتیبا به مصاف نیجریه می‌رود. پنج روز بعد ایران در ورزشگاه استادیو مینیرو شهر بلوهوریزونته به مصاف آرژانتین خواهد رفت و سرانجام بازی آخر ایران نیز بیست و پنجم ژوئن (چهارم تیر) در شهر سالوادور و ورزشگاه فونته نوا برابر بوسنی و هرزگوین خواهد بود.

ایران در جام جهانی 1978 با هلند، اسکاتلند و پرو، در جام جهانی 1998 با آلمان، یوگسلاوی و آمریکا و در جام جهانی 2006 با پرتغال، مکزیک و آنگولا همگروه شده بود.

ایتالیا و انگلیس در گروه مرگ

با برگزاری آیین قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی 2014، هر 32 تیم حاضر در رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. نکته جالب این گروه‌بندی، حضور سه تیم پر قدرت اروگوئه، ایتالیا و انگلیس در گروه D است؛ گروهی که می‌تواند با حضور کاستاریکا لقب گروه مرگ به خود بگیرد.

برزیل میزبان با کرواسی، مکزیک و کامرون همگروه شد تا تکلیف بازی افتتاحیه مشخص شود؛ برزیل ـ کرواسی روز بیست و دوم خرداد در سائوپائولو.

نکته دیگر همگروهی اسپانیا و هلند در گروه B است. فینالیست‌های جام جهانی 2010 در حالی نخستین بازی گروه را برگزار می‌کنند که یکی از این دو تیم در صورت صعود احتمالا در مرحله یک‌شانزدهم نهایی حریف برزیل میزبان خواهد بود. همگروهی آلمان و پرتغال هم از دیگر اتفاقات مهم مراسم قرعه‌کشی جام جهانی بود. در این گروه غنا و آمریکا هم تیم‌های دست و پا بسته‌ای نیستند.

در گروه E هم سوئیس، فرانسه، اکوادور و هندواس در کنار هم قرار گرفتند. ترکیب این گروه از آن جهت برای تیم ملی ایران اهمیت دارد که در صورت صعود از مرحله حذفی باید با یکی از این چهار تیم در یک‌شانزدهم نهایی روبه‌رو شویم.

برنامه کامل بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی

با قرعه کشی بیستمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال در باهیای برزیل برنامه کامل و محل برگزاری دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۴ به شرح زیر مشخص شد:

پنجشنبه 22 خرداد (12 ژوئن)- دیدار افتتاحیه: برزیل - کرواسی

جمعه 23 خرداد (13 ژوئن): شیلی - استرالیا، مکزیک - کامرون، اسپانیا - هلند

شنبه 24 خرداد (14 ژوئن): کلمبیا - یونان، اروگوئه - کاستاریکا، انگلستان - ایتالیا، ساحل عاج - ژاپن

یکشنبه 25 خرداد (15 ژوئن): سوئیس - اکوادور، فرانسه - هندوراس، آرژانتین - بوسنی

دوشنبه 26 خرداد (16 ژوئن): نیجریه - ایران، غنا - آمریکا، آلمان - پرتغال

سه شنبه 27 خرداد (17 ژوئن): بلژیک - الجزایر، روسیه - کره جنوبی، برزیل - مکزیک

چهارشنبه 28 خرداد (18 ژوئن): کامرون - کرواسی، استرالیا - هلند، اسپانیا - شیلی

پنجشنبه 29 خرداد (19 ژوئن): کلمبیا - ساحل عاج ، ژاپن - یونان، اروگوئه - انگلستان

جمعه 30خرداد (20 ژوئن): هندوراس - اکوادور، ایتالیا - کاستاریکا، سوئیس - فرانسه

شنبه 31 خرداد (21 ژوئن): آرژانتین - ایران، نیجریه - بوسنی، آلمان – غنا

یکشنبه 1 تیر (22 ژوئن): آمریکا - پرتغال، کره جنوبی - الجزایر، بلژیک - روسیه

دوشنبه 2 تیر (23 ژوئن): کامرون - برزیل، استرالیا - اسپانیا ، کرواسی - مکزیک ، هلند - شیلی

سه شنبه 3 تیر (24 ژوئن): کاستاریکا - انگلستان، ژاپن - کلمبیا، یونان - ساحل عاج، ایتالیا - اروگوئه

چهارشنبه 4 تیر (25 ژوئن): هندوراس - سوئیس، نیجریه - آرژانتین ، اکوادور - فرانسه، ایران – بوسنی

پنجشنبه 5 تیر (26 ژوئن): پرتغال - غنا ، الجزایر - روسیه ، آمریکا - آلمان، کره جنوبی – بلژیک

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها