نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای ادغام می‌شود

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد از برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال در قالب یک نمایشگاه از سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۱۰۹

به گزارش جام‌جم، حسن نجفی سولاری دراولین نشست خبری خود به خبرنگاران گفت: متاسفانه در کشور سالانه نمایشگاه‌های متعددی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات با هزینه‌های گزاف برگزار می‌شود و هر بار در این نمایشگاه‌ها محصولاتی را معرفی می‌کنیم که قبلا نیز معرفی شده است، این در حالی است که منابع محدود است و باید به سمت کیفی شدن برگزاری نمایشگاه پیش برویم.

وی نمایشگاه را مکانی برای عرض اندام مهارت‌ها، خلاقیت‌ها و رقابت تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان آثار دیجیتال دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در ماه‌های گذشته برای آن متوقف شد تا با یک بازنگری و نگاه جدید نمایشگاه را برگزار کنیم.وی ادامه داد: در شورای عالی فضای مجازی و وزارتخانه‌های مرتبط مطرح کردیم که اگر قرار باشد در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در منطقه برتر شویم باید به سمت همگرایی داخلی پیش رویم و برای رسیدن به این هدف باید به یک مدل متمرکز نمایشگاهی برسیم و از ادغام نمایشگاه‌های موجود مانند نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، الکامپ و... به نمایشگاهی بزرگ و در خور شأن ایران برسیم. وی برگزاری نمایشگاه با منابع دولتی را یکی از مشکلات اصلی دانست و گفت: نمایشگاه باید توسط کارگزاران و صاحبان اصلی خود یعنی ناشران و تولیدکنندگان آثار دیجیتال که حرفه‌ای هستند برگزار شود و ماموریت دولت باید بیشتر سیاستگذاری باشد.

نجفی با اشاره به ضعف سیستم فناوری اطلاعات بویژه در وزارت ارشاد تاکید کرد: من از صداو سیما به این مرکز آمده‌ام، بجرات می‌توانم بگویم که اتوماسیون و زیرساخت فناوری اطلاعات در وزارت ارشاد حداقل 15 سال از سازمان صداوسیما عقب است و این مساله مشکلات متعددی برای مراجعه کنندگان و مردم به وجود آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها