موسسه رسانه‌های تصویری دور تازه فعالیت‌هایش را آغاز کرد

مسافرآستانه: برنامه ویژه‌ای برای مبارزه با قاچاق فیلم داریم

حسین مسافرآستانه، مدیرعامل جدید موسسه رسانه‌های تصویری مهم‌ترین هدف این نهاد را ثبت و گسترش شبکه نمایش خانگی و تعامل مثبت با اهالی سینما عنوان کرد.
کد خبر: ۶۲۱۷۱۳

مدیرعامل جدید موسسه رسانه‌های تصویری ضمن تاکید بر این نکته که شبکه نمایش خانگی قصد مقابله با بخش خصوصی را ندارد، از لزوم توجه به وجوه فرهنگی تولیدات، توزیع مناسب و جلوگیری از تکثیر غیرمجاز و قاچاق فیلم‌ها خبر داد.

مسافرآستانه درخصوص مشکلات فعلی موسسه رسانه‌های تصویری به جام‌جم گفت: اجازه دهید که در بدو امر درباره مشکلات این موسسه صحبت نکنم، چون می‌خواهم مطالعات بیشتری داشته باشم و به مسائل آن اشراف کامل‌تری پیدا کنم. البته در جریان کارهای انجام شده و طرح‌های ناتمام هستم و تمام سعی‌ام این است که نسبت به رفع ایرادات اقدام کنم.

وی درباره برنامه‌های کوتاه‌مدت موسسه رسانه‌های تصویری توضیح داد: این موسسه وظیفه خودش می‌داند که همسو با تشکل‌های خصوصی از جمله ویدئورسانه‌ها و موسسات دیگر حرکت کند و به هیچ وجه این موسسه قصد رقابت با دیگر نهادهای سینمایی را ندارد. مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درباره اختلافات پیش آمده و فاصله اهالی سینما و نگاه منفی به این مجموعه هم گفت: این اختلافات ناشی از عملکرد سلیقه‌ای برخی افراد است که امیدوارم دیگر نخواهیم با چنین نگاه‌های شخصی و سلیقه‌ای از امکاناتی که همه باید از آن بهره‌مند شوند استفاده ابزاری و برخورد کنیم. وی افزود: البته اختلافات موجود ریشه‌ای نیست و منشأ آن اختلاف سلیقه‌های آدم‌هاست که اینها براحتی قابل حل است. تلاش موسسه این است که خودش را با نگاه مثبت همه افراد صاحب نظر همسو کند تا دیگر شاهد اختلافات نباشیم. مهم این است که ما در کنار هم بتوانیم به آحاد جامعه خدمت‌رسانی کنیم که این ارائه خدمت و انجام وظیفه شکل‌های مختلفی دارد.

مسافرآستانه، توجه به ارتقای فیلم‌های موسسه را چه به لحاظ مضمونی و چه ساختاری جزو وظایف این نهاد سینمایی دانست و گفت: سعی می‌کنم تمام آنچه قرار است در موسسه مورد حمایت قرار گیرد و تولید شود چیزهایی باشد که دیگران به آن نمی‌پردازند. درواقع موسسه در این زمینه قصد پر کردن خلأ‌های موجود را دارد. خیلی از فیلم‌ها الان فقط با نگاه صرف اقتصادی تولید می‌شود و چندان به وجوه فرهنگی که لازمه و نیاز خانواده‌هاست اعتنایی نمی‌کنند. موسسه رسانه‌های تصویری در این رابطه تلاش می‌کند تا در کنار توجه به وجوه اقتصادی به بخش‌های فرهنگی نیز التفات ویژه‌ای شود. برای همین با ایجاد یک شورای فرهنگی نیازهای مرتبط شناسایی می‌شود تا در تولیدات بیشتر به آنها بپردازیم.

وی درباره مقوله پخش و توزیع نیز توضیح داد: دوستان پیش از من هم طرح و برنامه‌هایی در این باره ارائه داده‌اند که من فقط قصد تسریع آنها را دارم و می‌خواهم آنها را به نتیجه برسانم. یکی از مواردی که ما بشدت پیگیری خواهیم کرد، جلوگیری از تکثیر و توزیع غیرمجاز آثار سینمایی خواهد بود. برنامه‌های خوبی در این زمینه پیش بینی کردیم که بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری درخصوص بحث کپی‌رایت فیلم‌ها هم بیان کرد: بحث کپی‌رایت فقط مربوط به موسسه رسانه‌های تصویری نیست و این معضلی است که در دیگر بخش‌ها مثل آثار مکتوب هم با آن مواجهیم. بزودی حق کپی‌رایت را به رسمیت می‌شناسیم و ان‌شاءالله آیین‌نامه و قانونی در این زمینه تصویب خواهیم کرد تا حقوق فردی هنرمندان محفوظ باشد.

چند روز پیش رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی و حسین مسافرآستانه را به جای هاشم میرزاخانی و عباس اسداللهی به ریاست انجمن سینمای جوانان ایران و موسسه رسانه‌های تصویری منصوب کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها