دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم معتقد است که این جشنواره می‌تواند به جشنواره‌ منطقه‌ای در حوزه تلویزیون تبدیل شود.
کد خبر: ۶۲۱۷۱۲
رقابت رادیو هفت، نود، پارک ملت و هفت در سومین جشنواره تلویزیونی جام جم

مهدی فرجی دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم در نشست خبری این جشنواره که بعدازظهر امروز دوشنبه 11 آذرماه در سالن آمفی‌تئاتر ساختن معاونت سیما برگزار شد با اشاره به اینکه دوره‌های گذشته جشنواره در چهار بخش فیلم‌های تلویزیونی، سریال، انیمیشن، مسابقه کودک و نوجوان برگزار می‌شد، گفت: در این دوره از جشنواره بخش‌های دیگری نیز از جمله بخش بین‌الملل را اضافه کردیم

وی افزود: در بخش بین‌الملل جشنواره تلویزیونی جام‌جم کشورهایی از جمله کشورهای اسلامی در موضوعات بیداری اسلامی و مقاومت با یکدیگر رقابت می‌کنند

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم یادآور شد: جلسات معارفه و احکام داوران بخش‌های مختلف جشنواره تقدیم آنها شد و به جز بخش سریال‌های تلویزیونی گروه‌های دیگر رسما جلسات داوری خود را آغاز کردند.

فرجی در خصوص افتتاحیه و اختتامیه جشنواره توضیح داد: افتتاحیه این جشنواره از روز شنبه 14 دی‌ماه آغاز می‌شود و شاید 2 مراسم اختتامیه برای این جشنواره در نظر بگیریم که در مراسم اختتامیه اول برگزیدگان بخش‌های مستند، فیلم‌های تلویزیونی و گفت‌وگو محور اعلام می‌شوند و در بخش دوم سریال‌ها و تجلیل‌های ویژه را خواهیم داشت که هنوز قطعی نشده است. این روند پس از بررسی در هفته آینده اعلام می‌شود.

وی از تجلیل از پیشکسوتان برنامه‌های تلویزیونی در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: از رسانه‌های برگزیده در پایان این مراسم تجلیل به عمل می‌آید

فرجی اظهار کرد: زمان نشست‌های دبیران جشنواره و ستادهای خبری آن‌ها مشخص شده است و نسبت به برنامه‌ریزی انجام شده در سومین جشنواره بین‌المللی تلویزیونی جام‌جم منظم عمل می‌کنیم تا در جشنواره حضور موفق و پررنگی داشته باشیم.

وی در خصوص بخش بین‌الملل جشنواره  توضیح داد: تا به امروز حدود 300 اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال شده است و داوران مشغول ارزیابی آثار هستند. پیش‌بینی می‌شود 30 اثر به جشنواره راه پیدا کند و بنا است که در این دوره از جشنواره هیچکدام از آثار داخلی در بخش بین‌الملل داوری نشود تا این بخش با تمرکز بر آثار کشورهای خارجی در جشنواره حضور پیدا کند

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم از حضور 3 داور بین‌المللی در جشنواره خبر داد و گفت: ناصر اخور از لبنان، ریاض شاهین از فلسطین و خانم آیدا شلافر از سوئیس آثار را داوری می‌کنند.

فرجی خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر جشنواره داوری‌ها در خود شبکه‌ها شکل می‌گیرد و هر شبکه براساس سهمیه‌ای که دارند آثار خود را انتخاب می‌کند.

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم گفت: در بخش‌ آثار مستند 65، گفت‌وگومحور 83، پویانمایی 160، فیلم‌های تلویزیونی 45، سریال‌های تلویزیونی 21 و بین‌الملل 300 اثر انتخاب شده است که بخش گفت‌وگو محور درپنج بخش‌ معارفی، علمی - اقتصادی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی- هنری  ارزیابی و داوری می‌شود.

وی در پاسخ به اهداف جشنواره و مزایای برگزیدگان گفت: اهداف جشنواره به مواردی از جمله رقابت، ایجاد انگیزه و ارتقای کیفیت آثار تقسیم می‌شود که علاوه بر آن ارزیابی برنامه‌ها را خواهیم داشت که در این راستا برنامه‌سازی توسط هنرمندان مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم اضافه کرد: طبیعتاً برگزیدگان جشنواره مورد توجه شبکه‌های مختلف هستند و علی دارابی معاون سیمای رسانه ملی نیز اعلام کرد که برنامه‌سازان در سفارش برنامه‌سازی باید مورد توجه شبکه‌ها قرار داشته باشند

فرجی افزود: امسال چون حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در جشنواره سوم حضور پیدا کرده‌اند آثار «الف ویژه‌» تلویزیون را از آن‌ها جدا کردیم و در جشنواره امسال شرکت نداده‌ایم و قرار است که در برنامه‌ای، آثار فاخر را نیز در مقایسه و به صورت جداگانه با یکدیگر ارزیابی کنیم.

وی با بیان اینکه در گام‌های اولیه برگزاری جشنواره تلویزیونی جام‌جم هستیم و در این راستا نیاز به تجربیات فراوانی داریم، خاطرنشان کرد: جشنواره تلویزیونی جام‌جم می‌تواند و باید به جشنواره تلویزیونی منطقه‌ای تبدیل شود.

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم در خصوص نظریات مخاطبان در این جشنواره گفت: نظر مردم و مخاطبان برای ما حائز اهمیت است و اگر به نتیجه‌ای براین اساس برسیم بازپخش برخی از آثار را از 25 آذرماه شروع می‌کنیم تا مردم نسبت به آثار نظر و رای خود را بدهند.

فرجی از وجود اسپانسر در برگزاری جشنواره خبر داد و گفت: نام اسپانسر در روزهای آینده اعلام می‌شود و برای صرفه‌جویی در هزینه‌های آن سعی ما این است که جشنواره را با حداقل هزینه برگزار کنیم و هر بخش از جشنواره توسط شبکه‌های مختلف مدیریت شود.

وی گفت: در این دوره از جشنواره تلویزیونی جام‌جم تنها تولیدات معاونت سیما که تولید و پخش شده است، ارزیابی شده و تولیدات مراکز داوری نمی‌شود.

دبیر سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم گفت: جشنواره تلویزیونی جام‌جم فرصتی برای دیده شدن بهترین‌ها در تلویزیون است که تعداد آن‌ها هم کم نمی‌باشد.

فرجی در خصوص برنامه‌های پرمخاطب و گفت‌وگو محور از جمله «هفت» و «نود» توضیح داد: برنامه‌هایی مانند «پارک ملت»، «ورزش از نگاه دو»، «دیدار در وقت اضافه»، «رادیو هفت» در بخش گفت‌وگومحور قرار می‌گیرد و ارزیابی می‌شود. اگر برنامه‌ای توانسته در سال‌های متمادی بدرخشد حق آن است که به عنوان برنامه برگزیده معرفی شود

وی گفت: در این دوره از جشنواره بعضی از صنوف نامه نوشتند و آمادگی خود برای داوری آثار تلویزیونی را اعلام کردند که چون در سازمان صداوسیما تولید شده است،کلیه فعالیت‌ها نیز توسط سازمان ارزیابی و انجام می‌شود

تسنیم

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
United States
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
چرا تولیدات سیمای مراكز استان ها ، كه حتی از انواع شبكه های سراسری پخش شده است، نمی تواند حوزه تولیدات تلویزیونی دراین جشنواره وارد شود؟
پاسخ: فعلا جشنواره سومه، شاید در دوره های آینده. البته اگه از ملی پخش شده باشن می تونن.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها