بارش برف در مناطق سردسیر کشور

باران تهرانی‌ها را تا فردا سیراب می‌کند

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش در مناطق سردسیر و تهران

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از ورود موج جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: بر همین اساس برف و باران به ترتیب برای مناطق سردسیر کشور و تهران پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۶۲۳
بارش در مناطق سردسیر و تهران

عبدالرضا امیدوار شهری از ورود موج جدید بارشی به کشور طی ساعات بعدازظهر فردا خبر داد و گفت: به سبب ورود این سامانه بارشی به کشور، پیش‌بینی می‌شود تهران اواخر هفته جاری بارانی شود که همین مسئله سببی بر کاهش آلایندگی‌های هوا در این کلانشهر خواهد بود.

وی افزود: به سبب بارش شدید باران از اواخر سه شنبه و طی روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، طی این مدت دریای خزر نیز به سبب وزش باد شدید مواج و طوفانی خواهد بود.

وی افزود: با افزایش هشت - پنج درجه‌ای دمای هوا در سواحل شمالی تا اواسط روز سه شنبه و به دنبال آن با نفوذ توده هوای سرد به سواحل دریای خزر و نوار شمالی کشور، کاهش دما حدود 16-12 درجه همراه با بارش برف در مناطق سردسیر این استان‌ها و دامنه‌های البرز، اختلال در تردد جاده‌ های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار شهری اظهار کرد: برای روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود که استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز و همچنین چهارشنبه استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قم، ارتفاعات جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین باران و کاهش دما  را تجربه کنند.

وی افزود: طی روز پنجشنبه نیز باران و کاهش دما استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز و قزوین را درگیر می‌کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: دمای هوا در نیمه شمالی کشور به‌ویژه سواحل دریای خزر در اواخر هفته جاری بین 12 - شش درجه کاهش می‌یابد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها