قرعه کشی لیگ جهانی 2014 والیبال در اجلاس سالیانه این دپارتمان در مقر FIVB در لوزان سوئیس برگزار شد و دپارتمان لیگ جهانی به قدرت والیبال ایران اذعان کرد و ایران با تیم های برزیل، لهستان و ایتالیا همگروه شد.
کد خبر: ۶۲۱۲۱۹
ایران با برزیل، لهستان و ایتالیا در لیگ جهانی همگروه شد

جام جم ورزشی ، صبح امروز اجلاس سالیانه دپارتمان لیگ جهانی در مقر FIVB در لوزان سوئیس آغاز شد که دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به عنوان یکی از اعضای این دپارتمان در این اجلاس شرکت کرده است.
در این اجلاس گزارشات لیگ جهانی 2013 ارائه و مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه برگزاری لیگ جهانی 2014 بررسی و مقرر شد این مسابقات در سال 2014 با شرکت 28 تیم در سه گروه یا سه سطح برگزار شود و تیم ها با توجه به رنکینگ سال گذشته شان، در یکی از این سه گروه یا سطح قرار گرفته شوند و تیم های تراز اول والیبال دنیا در گروه یک، تیم های متوسط در گروه دو و دیگر تیم ها در گروه سه قرار می گیرند و در پایان مرحله مقدماتی و بین قاره ای از گروه یک با توجه به میزبان مرحله نهایی چهار یا پنج تیم و از گروه دو یک تیم به مرحله نهایی صعود کنند.
با توجه به اینکه تیم ایران در دوره پیش در مکان نهم قرار گرفت و اکنون در رده بندی جهانی در رده دوازدهم قرار دارد، همچنین باتوجه به عملکرد این تیم در مسابقات گذشته، در لیگ جهانی 2014 به عنوان یکی از تیم های تراز اول والیبال دنیا در دسته یک گروه یک با برزیل، لهستان و ایتالیا همگروه شد.

قرعه کشی کامل این رقابت ها به قرار زیر است:

گروه یک
دسته A: ایران، برزیل، لهستان، ایتالیا

دسته B: روسیه، امریکا، بلغارستان، صربستان

گروه دو:
دسته C: بلژیک، کادانا، استرالیا، فنلاند
دسته D: آرژانتین، آلمان، فرانسه، ژاپن
دسته E: هلند، کره جنوبی، پرتغال، جمهوری چک

گروه سه:
دسته F: تونس، ترکیه، کوبا ، اسپانیا
دسته G: پوتوریکو، چین، اسلواکی و مکزیک

همچنین تیم آخر گروه دو به گروه سه سقوط و تیم اول گروه سه به گروه دو صعود خواهند کرد.

این در حالی است که دکتر داورزنی عصر دیروز در ملاقات یک ساعته ای با دکتر گراسا رئیس فدراسیون جهانی والیبال به گفتگو در خصوص برنامه ها و موفقیت های تیم ایران در سال های اخیر پرداخت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
۰
۰
این اصلا انصاف نیست ایران شاید بتونه از پس ایتالیا و لهستان با نتایج 3-2 بر بیاد اینم با احتمال 50-50 ولی نمی تونه صعود كنه. اینا فهمیدن ایران خیلی قوی شده و نمی خوان بزارن از گروهش بیاد بالا اگه ایران تو گروهای دیگه بود شانس خیلی بیشتری داشت
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
۰
۰
جای خوشحالی داره...امیدوارم درسال جاری ومسابقات لیگ جهانی آینده هم شاهددرخشش والیبال مون باشیم..هرچندباتوجه به شناخت والیبال دنیاازایران..تكرارموفقیت بسیارمشكل ترازقبل خواهدبود
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
۰
۰
جای خوشحالی داره...امیدوارم درسال جاری ومسابقات لیگ جهانی آینده هم شاهددرخشش والیبال مون باشیم..هرچندباتوجه به شناخت والیبال دنیاازایران..تكرارموفقیت بسیارمشكل ترازقبل خواهدبود

نیازمندی ها