تولید سالانه طلای کشور هم اکنون 5 تن است

بزرگ‌ترین کارخانه طلای خاورمیانه افتتاح می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد: بزرگ‌ترین کارخانه استحصال طلای خاورمیانه به ظرفیت سه تن در سال در استان آذربایجان‌غربی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۰۱۲۴

به گزارش ایرنا، اکبر طاهری با بیان این‌که بهره‌برداری از این کارخانه سه تا چهار ماه آینده آغاز می‌شود، گفت: ظرفیت تولید طلای خالص در این واحد سه تن در سال است و علاوه بر آن 1250 کیلوگرم نقره و 600 کیلوگرم جیوه نیز در این کارخانه تولید خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین معادن طلای ایران در استان آذربایجان‌غربی واقع است.

هم‌اکنون تولید سالانه طلا در کشور حداکثر پنج تن است که با راه‌اندازی کارخانه زرشوران مجموع تولید طلای ایران در آینده به حدود هشت تن خواهد رسید. معدن زرشوران در حدود 35 کیلومتری شهرستان تکاب استان آذربایجان‌غربی واقع است.ایران در زمینه تولید طلا در سطح جهان رتبه 54 را دارد، اما سرمایه‌گذاری در معادن طلای ایران طی چند سال گذشته و همزمان با رشد قیمت جهانی طلا، روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

بنابر آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 15 معدن طلا در ایران 12 معدن فعال و سه معدن غیرفعال است.اکتشافات طلا در بیشتر استان‌های کشور از جمله آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان، کرمان، خراسان‌رضوی و جنوبی، اصفهان، یزد، مرکزی، قم و همدان در دست اجراست.

امیدواری ترکیه به صادرات طلا به ایران

رئیس انجمن صادرکنندگان جواهرات ترکیه اعلام کرد اگر تحریم‌های غرب علیه ایران کاهش پیدا کند، صادرات طلای این کشور به ایران ممکن است افزایش چشمگیری داشته باشد.

با آغاز تحریم های غرب علیه ایران، ترکیه در ازای خرید نفت و گاز از ایران طلا تحویل می داد که با افزایش تحریم ها این معامله پایاپای لغو شد

به گزارش ایسنا، روزنامه حریت به نقل از آیهان گونر نوشت: اگر تحریم‌ها علیه ایران کاهش باید، ما می‌توانیم صادرات طلایمان به ایران را افزایش دهیم. مهم‌تر از آن ترکیه ممکن است جواهرات راکه وارداتش از سوی ایران ممنوع شده، به این کشور صادر کند.

وی افزود: اگر بتوانیم علاوه بر طلا، جواهرات به ایران بفروشیم برای صنعت ما بسیار مثبت خواهد بود.

طبق آمار سازمان آمار ترکیه، این کشور در 9 ماهه سال گذشته حدود 6.4 میلیارد دلار طلا به ایران صادر کرد، اما به دلیل تحریم‌هایی که وضع شدند، ارزش صادرات طلای ترکیه به ایران در 9 ماهه سال جاری میلادی به 1.6 میلیارد دلار رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها