مسعود رایگان گفت: معتقدم بازیگر برای درک درست نقش و بالطبع اجرای صحیح آن، باید نقش را تئوریزه کند.
کد خبر: ۶۱۷۸۵۴
مسعود رایگان:  پیشنهاد کار خوب، کم شده است

مسعود رایگان گفت: آنقدر فیلمنامه‌ها ضغیف شده‌اند که مجبوریم یکی یکی آن‌ها را رد کنیم.

وی در ادامه افزود: ما سال‌ها عمرمان را در این راه گذاشته ایم و نمی‌توانیم هر کاری را قبول کنیم.

رایگان همچنین گفت: نمی ‍‌‌دانم چرا برخی فیلمنامه نویسان اصرار دارند خاطراتشان را در قالب فیلم درآورند و نمی دانند که فقر فیلمنامه از همین جا آغاز می شود.

بازیگر سریال«داوران» خاطرنشان کرد: من معتقدم هر کسی دنبال کار خودش باشد و در کار دیگری دخالت نکند بهتر است.

وی همچنین گفت:آخرین کاری که از من روی آنتن رفت سریال «داوران» بود که خوشبختانه بازخورد خوبی هم از آن گرفتم. این روزها هم به مطالعه فیلمنامه هایی که پیشنهاد می شود می پردازم که بهترین را برگزینم. متاسفانه پیشنهاد خوب هم کم شده است .

رایگان ادامه داد: به نظرم اینکه منِ بازیگر به سراغ کارگردانی بروم و هم بازیگری کنم هم کارگردانی، زیاد درست نیست؛ چون اگر حوزه ها را تفکیک کنیم و بازیگر کار خودش را بکند و فیلمنامه نویس کار خودش را و از آن طرف کارگردان هم کار خودش را، همه چیز تخصصی تر پیش می رود. از این شاخه به آن شاخه پریدن باعث ایجاد مشکلاتی می شود که اکنون می بینیم. یعنی هم می خواهیم بازیگری کنیم هم طراحی صحنه و هم کارگردانی و اگر شد تهیه کنندگی. البته انجام چند کار تخصصی با هم غیرممکن نیست، اما نیاز دارد به آدم هایی که واقعا نابغه باشند.

وی با بیان اینکه بازیگری یک نوع بازنمایی واقعیت‌های بیرونی است نه نمایش صرف آن، توضیح داد: یک بازیگر هر نوع شخصیت بیرونی را باید در درون خود بازپرداخت کرده و از روح خود در آن بدمد. حس، تکنیک و تجربه، ابزارهایی است که به کمک بازیگر می‌آید تا او بتواند به نقش جان داده و آن را دراماتیزه کند وگرنه صرف به نمایش گذاشتن یک شخصیت تقلید و شبیه‌سازی است نه بازیگری. معتقدم بازیگر برای درک درست نقش و بالطبع اجرای صحیح آن، باید نقش را تئوریزه کند.

 

برنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها