آخرین وضعیت یک طرح کلان ملی

طراحی هواپیمای مسافربری به پایان رسید

رییس سازمان صنایع هوایی گفت: مدل جدید هواپیما مسافربری 141 در سال آینده کامل می شود، همچنین یک مدل جدید بالگرد تولید داخل سال آینده به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۷۲۹۶۱
تکمیل مدل جدید هواپیمای مسافربری 141 در سال آینده

منوچهر منطقی رییس سازمان صنایع هوایی صبح امروز در مراسم مدیریت فناوری در پروژه های هواپیمای مسافری 150 نفره در خصوص رونمایی از دو مدل جدید بالگرد، گفت: دو نوع بالگرد وجود دارد که یک نوع آن سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص مدل جدید هواپیمایی مسافربری 141 نفره نیز گفت: این مدل سال آینده کامل می شود یک پروژه تحقیقاتی است که در هشت حوزه و سال آینده کامل می شود.

منطقی افزود: دو نوع بالگرد داریم که در مرحله طراحی هستند. تست های تحقیقاتی یک بالگرد هشت نفره و یک بالگرد 14 نفره در سال 93 شروع شده و امیدواریم سال 94 آن را تمام و ارائه کنیم.

وی در رابطه با پروژه های هواپیمایی تولید داخل گفت: دو نوع پروژه داریم که یکی از آنها مدل ایران 140 است که یک مدل ارتقا یافته ای است که بیشتر برای صادرات طراحی شده است و با توجه به اینکه پنج هزار ساعت در بخش های مختلف آن را پرواز داده ایم می توانیم بگوییم کمبودهایش را درآورده ایم و در حال امتحان آن هستیم. این پروژه ای است که فکر می کنیم بین 12 تا 16 ماه طول بکشد تا تعیین تکلیف شود.

رییس سازمان صنایع هوایی در مورد پروژه هواپیمای 150 نفره نیز گفت: این پروژه یک پروژه فناوری است که مجموعه ای از دانشگاه های صنعتی، شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی درگیر آن هستند و اگر حمایت کامل از آن صورت گیرد 5 سال به طول می انجامد. در سه سال اول آن مدل هواپیما بدست می آید و در دو سال بعدی تست های آن انجام می شود، سپس استانداردهای آن گرفته می شود تا مجوز ورود به بخش هواپیمایی را بدست آورد.

وی در رابطه با اینکه آیا هواپیمایی ایران 140 به تولید انبوه می رسد، گفت: این هواپیما بنا به سفارش تولید می شود و تولید انبوه آن زمانی است که سفارش داشته باشیم.

منطقی افزود: در حال حاضر سفارش هایی در این رابطه گرفته ایم زیرا این هواپیمایی است که می تواند جایگزین برخی از هواپیماهای از رده خارج شود، بازار جذابی دارد که بر اساس آن بازاریابی کرده ایم و پاسخ مثبت هم گرفته ایم. اکنون با دو بخش قرارداد امضا کرده ایم که در نهایت در سال 94 این هواپیما تکمیل می شود.

رییس سازمان صنایع هوایی در مورد هواپیمای 150 نفره نیز گفت: این پروژه از تیرماه سال 92 آغاز شد و با توجه به اینکه یکی از پروژه های شورای عالی عطف بود، وقتی شروع شد پیشرفت خوبی داشت که آنهم به دلیل انگیزه بالای دانشگاهیان و محققان بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها