در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صورت می‌گیرد

افزایش 70درصدی اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات

رییس سازمان حج و زیارت از افزایش 70 تا 80 درصدی اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۲۹۵
افزایش 70درصدی اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات

«سعید اوحدی» در گفت و گو با ایرنا، افزود: در ایام عادی روزانه سه هزار و 200 تا سه هزار و 500 زائر ایرانی از مرزهای زمینی و هوایی عازم عتبات می شوند که این رقم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) 70 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سازمان حج و زیارت هیچ محدودیتی برای ثبت نام و اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات ندارد.

اوحدی اضافه کرد: سازمان حج و زیارت در نظر دارد ظرفیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات را در روز اربعین حسینی (ع) تا حدود 100 درصد افزایش دهد.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، نیمه دوم ماه محرم به همراه حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلی قاضی عسگر» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عراق سفر می کنیم تا مقدمات تفاهم نامه امضا شده میان سازمان حج و زیارت و زیارت گردشگری عراق را فراهم آوریم.

براساس این گزارش، مرکز پزشکی حج و زیارت نیز به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به انبوه عزاداران حسینی (ع) در ایام تاسوعا و عاشورا، گروه تخصصی 60 نفره پزشکی را به کربلای معلی اعزام کرده است.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شرایط عادی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران عتبات عالیات سه درمانگاه در کربلا، دو درمانگاه در نجف، یک درمانگاه در کاظمین و یک درمانگاه در سامرا دارد.

گروه تخصصی 60 نفره مرکز پزشکی حج و زیارت شامل هفت جراح، چهار متخصص داخلی، دو متخصص قلب، دو متخصص ارتوپدی، دو متخص بیهوشی، دو متخصص طب اورژانس، یک متخصص عفونی و یک متخصص پوست، 10 پزشک عمومی زن و مرد، 10 پرستار و 12 امدادگر هستند که از ششم تا سیزدهم آبان در کربلا به زائران خدمت بهداشتی، درمانی و دارویی ارایه می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها