تلاش اسرائیل برای جلوگیری از توافق ایران و 1+5

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد:رژیم صهیونستی از فرصت 10 روزه تا دور بعدی مذاکرات ژنو برای زیر فشار قرار دادن طرف‌های مختلف به منظور جلوگیری از توافق با ایران استفاده خواهد کرد.رژیم صهیونستی به نقش فرانسه در این مذاکرات امیدوار است، به ویژه که پاریس مانع از توافق در مذاکرات چند روز گذشته در ژنو شد.
کد خبر: ۶۱۴۵۶۲
تلاش اسرائیل برای جلوگیری از توافق ایران و 1+5

خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ، درباره آغاز تلاش همه جانبه تل‌آویو و دیدارها با نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از توافق با ایران گفت: فقط ناتالی بنت وزیر اقتصاد اسرائیل نیست که می گوید این رژیم با گروه 1+5 درباره توافق احتمالی با ایران اختلاف دارد، بلکه همه اعضای کابینه امنیتی اسرائیل و در راس آنها بنیامین نتانیاهو این توافق را پاداشی به ایران می دانند.

این شبکه افزود: اسرائیل از فرصت ده روزه تا دوره آینده مذاکرات استفاده خواهد کرد تا نه فقط اعضای کنگره بلکه دیگر کشورها از جمله فرانسه را هم زیر فشار قرار دهد. اسرائیل به نقش فرانسه در این مذاکرات امیدوار است، به ویژه که پاریس مانع از توافق در مذاکرات چند روز گذشته در ژنو شد.

اسکای نیوز عربی گفت: بعضی از تحلیلگران اسرائیلی می گویند اختلافات بین بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما به علت تنش درباره مذاکرات هسته ای ژنو با ایران به اوج خود رسیده است. هر چند که اوباما روز جمعه در تماس تلفنی با نتانیاهو بر پایبندی آمریکا به امنیت و منافع اسرائیل تاکید کرد، اما به نظر می رسد این گفتگوها برای نتانیاهو قانع‌کننده نبوده است. اسرائیل به همین علت به فشارهای خود بر آمریکا و گروه 1+5 ادامه خواهد داد تا تحریمها بر تهران ادامه پیدا کند. این رژیم معتقد است کاهش تحریم های ایران در برابر امتیازاتی که از این کشور گرفته می شود بیش از اندازه است. نتانیاهو حاضر به پذیرفتن ادامه غنی‌سازی اورانیوم در سطح 3.5 درصد در ایران نیست.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها