وزیر امور خارجه آمریکا بعد از مذاکرات سه روزه کشورهای 1+5 و ایران در ژنو، بر وجود پیشرفت در این گفتگوها و کم شدن اختلافات میان کشورهای غربی و جمهوری اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۴۴۶۴
در هفته های آتی به توافق دست خواهیم یافت

به گزارش  بی بی سی، جان کری تاکید کرد : اختلافات موجود میان ایران و کشورهای 1+5 کاهش یافته است.

وزیر امور خارجه آمریکا با نادیده گرفتن صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران که پیشتر به تایید 16 نهاد اطلاعاتی ایالات متحده نیز رسیده گفت:پیشرفتی قابل توجه در اطمینان حاصل کردن از اینکه ایران در پی سلاح هسته ای نیست به دست آمد.

جان کری همچنین اطمینان داد که مطمئن است ظرف هفته های آتی توافق میان ایران و کشورهای 1+5 در مورد برنامه هسته‌ای ایران حاصل خواهد شد.

دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 از روز پنجشنبه هفته گذشته در ژنو آغاز شد و تا آخرین ساعات شنبه شب ادامه داشت. در این مذاکرات هر چند طرفین توافق نامه ای را امضا نکردند اما به تایید مقامات ایرانی و غربی پیشرفتی قابل توجه در این دور از گفتگوها حاصل شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد:ما به ژنو آمدیم تا اختلافات را کاهش دهیم و من بدون اغراق به شما می گویم که ما اختلافات خود با ایران را کاهش دادیم و مسائل باقیمانده را روشن کردیم.

کری همچنین خواستار آن شد تا از هر گونه پیش داوری و نتیجه گیری زودهنگام در این رابطه خودداری شود.

 وی در این رابطه گفت:دیپلماسی به زمان نیاز دارد و بازگرداندن اعتماد بین دو کشوری که مدت زمان زیادی است اعتمادی به هم نداشته‌اند طول می کشد.

کری درباره لزوم داشتن سرعت عمل برای رسیدن به توافق گفت:آمریکایی‌ها نباید اشتباه کنند، زیرا هر روزی که تفاهم عقب می افتد ایران غنی سازی بیشتری انجام می دهد پس باید اقداماتی انجام دهیم که رسیدن به یک تفاهم را نزدیکتر کنیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد:دست نیافتن به یک تفاهم به معنای نداشتن تفاهم نیست.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد راکتور اراک گفت که باید نگرانی‌های ما در این زمینه رفع شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها