نزاع برای پارک خودرو، جان راننده را گرفت

ماموران انتظامی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران در چند عملیات جداگانه، یک قاتل فراری، دو فروشنده سلاح سرد، یک مرد قاچاقچی و دو کیف‌قاپ و گردنبند‌قاپ حرفه‌ای را دستگیر کردند.
کد خبر: ۶۱۳۹۹۱
نزاع برای پارک خودرو، جان راننده را گرفت

به گزارش جام‌جم، سرهنگ داوود عبدالمالکی، فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در این باره گفت: روز سوم شهریور امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از درگیری میان دو راننده در یکی از محله‌های این شهر خبرداد.

کارآگاهان با اعزام به محل متوجه شدند دو راننده بر سرجای پارک خودرو با هم درگیرشده‌اند و یکی از آنها با ضربات مشت و لگد به راننده دیگر بشدت آسیب زده و ماموران وی را با هماهنگی قضایی به بیمارستان انتقال دادند، اما او به دلیل شدت خونریزی جان خود را از دست داد.

وی افزود: با تشکیل پرونده و به دستور بازپرس کشیک ویژه قتل، جسد به پزشکی قانونی منتقل و جستجو برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد تا این‌که دو ماه پس از وقوع حادثه، متهم فراری در خانه‌ای در شهرک قلعه میر دستگیر شد.

اعتراف متهم به قتل راننده

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان یادآور شد: متهم با انتقال به پلیس آگاهی، دو روز پیش به جرمش اعتراف و عنوان کرد روز حادثه من و مقتول بر سر جای پارک خودرو با یکدیگر درگیر شدیم. در حالی که بشدت عصبانی بودم، وی را زیر مشت و لگد گرفتم و وقتی متوجه شدم او بی‌هوش شده، ترسیدم و فرار کردم و پس از چند روز از دوستانم شنیدم، راننده مصدوم فوت کرده و از ترس دستگیر شدن، به زندگی مخفیانه‌ام ادامه دادم تا این‌که دستگیر شدم.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: متهم به قتل پس از اعتراف، با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

دستگیری فروشندگان سلاح سرد

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان از دستگیری دو شرور که در زمینه فروش سلاح سرد و افشانه به متهمان سابقه‌دار فعالیت می‌کردند، خبر داد و گفت: چند روز پیش ماموران اداره آگاهی در پی گزارش مردمی اطلاع یافتند دو مرد که در نسیم‌ شهر ساکن بوده و از اراذل و اوباش آنجا هستند، در زمینه فروش سلاح سرد فعالیت دارند.

سرهنگ عبدالمالکی افزود: با کسب این اطلاعات و ادامه بررسی‌ها معلوم شد آن دو شرور از افراد سابقه‌داری هستند که چندی پیش از زندان آزاد شده و جرایمشان را ازسرگرفته‌اند. به این ترتیب ماموران با هماهنگی قضایی عازم خانه متهمان شده و آنها را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز 118 عدد افشانه، 46 قبضه انواع قمه و چاقو و 710 عدد پایپ و دیگر وسایل استعمال ماده مخدر شیشه کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفتند پایپ‌ها را به افراد معتاد و افشانه و سلاح‌های سرد را نیز به مجرمان سابقه‌دار که در زمینه دزدی، زورگیری و کیف‌قاپی فعالیت دارند، می‌فروختند. با صدور قرار قانونی برای این دو متهم، هر دو روانه زندان شدند.

دستگیری مرد قاچاقچی

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان درباره دستگیری یک مرد قاچاقچی نیز گفت: چند روز پیش ماموران به خودرویی که با سرعت بالایی در شهرک امام حسین (ع) در حرکت بود، مشکوک شده و آن را متوقف کردند. در بازرسی از خودرو 46 کیلو مواد مخدر تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در بطری‌های نوشابه جاسازی شده بود، کشف و مرد قاچاقچی نیز همراه دو زن دستگیر و به مرکز پلیس منتقل شد.

عبدالمالکی یادآور شد: با تحقیق از متهم معلوم شد مرد جوان یک قاچاقچی سابقه‌دار بوده و در زمینه خرید و فروش موادمخدر در تهران فعالیت می‌کند که پس از لو رفتن مخفیگاهش، تصمیم می‌گیرد محموله را به خانه خواهرش در شهرک امام حسین (ع) شهرستان بهارستان انتقال دهد تا پس از چند روز فروش موامخدر تریاک را آغاز کند که در اجرای این نقشه ناکام مانده و همراه همسرش و خواهر خود دستگیر می‌شود.

وی افزود: برای این سه متهم نیز قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

دستگیری 2 کیف قاپ حرفه‌ای

این مقام ارشد پلیس با اشاره به دستگیری دو متهم به گردنبندقاپی نیز گفت: چندی پیش زنی با مراجعه به پلیس آگاهی، از دو جوان به اتهام سرقت گردنبند طلایش شکایت کرد. در تحقیق از شاکی معلوم شد روز حادثه در خیابان راکبان یک موتورسیکلت به وی حمله کرده و با قاپیدن گردنبند طلایش که چند میلیون تومان ارزش داشته، متواری شده‌اند.

عبدالمالکی یادآور شد: با تشکیل پرونده و چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو متهم فراری، جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد و در ادامه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از راکبان یک موتورسیکلت به اتهام سرقت گردنبند طلا یا کیفشان، شکایت کردند.

وی گفت: با جمع‌بندی اطلاعات مشخص شد تصاویر رایانه‌ای از متهمان فراری با هم مطابقت دارد و شواهد نشان می‌دهد آنها در این دزدی و کیف‌قاپی سریالی نقش داشته‌اند. به این ترتیب پاتوق‌های احتمالی آنها به طور نامحسوس زیرنظر گرفته شد تا این‌که روز‌های پایانی هفته گذشته دو متهم فراری که در روستای همدانک بهارستان درصدد کیف قاپی بودند، دستگیر شدند.

اعتراف دزدها

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان افزود: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با مالباخته‌ها به جرمشان اعتراف و عنوان کردند در زمینه کیف‌قاپی و گردنبندقاپی فعالیت می‌کنند و با تردد در روستای همدانک و دیگر مناطق شهرستان بهارستان، زنانی را که از مراکز خرید، طلافروشی ، آرایشگاه‌ها و بانک‌ها خارج می‌شدند، شناسایی و کیفشان را سرقت و اموال به دست آمده از دزدی را هم میان یکدیگر تقسیم می‌کردند.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: در ادامه مشخص شد متهمان در مواردی نیز به بهانه پرسیدن نشانی خانه‌ها مقابل در منازل می‌رفتند و گردنبند طلای صاحبخانه‌ها را سرقت و در صورت مقاومت آنها را با چاقو زخمی می‌کردند.

متهمان با اعتراف به بیش از 25 فقره دزدی مشابه، با قرار قانونی روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام متهمان گرفتار شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی بهارستان، از آنها شکایت کنند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
۰
۰
پیشنهاد میگردد از افراد شرور و با سابقه مكرر شرارت در معدن اورانیوم در كویر بكار گرفته شوند زیرا این گونه افراد چیزی جز شرارت و نا امنی برای مردم حرفه ای ندارند.زندان برای آنان مانند هتل است .دزدی و شرارت میكنند .اگر گرفتارزندان شدندمیخورند و می خوابند اگر هم گرفتار نشدند به اعمال ننگین خود ادامه می دهند پس باید به آنان بیشتر سخت گرفت و در عین حال از روشهای روان درمانی نیز كمك گرفت.
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
۰
۰
نمیدونم چرا به قضیه صندوق قرض الحسنه ... رداخته نمیشه!!!!!بابا مردم هر روز برا گرفتن پول خودشون دارن گریه میكنن!!!!!!!!!!

نیازمندی ها