قلعه‌نویی: فشردگی بازی‌ها باعث شد از استقلال مدنظرمان فاصله بگیریم

پرسپولیس؛ برنده تقابل تراکتورسازی و استقلال

در شرایطی که فقط تقسیم امتیازها میان تراکتورسازی و استقلال می‌توانست پرسپولیسی‌ها را به قهرمانی در نیم‌فصل امیدوار نگه دارد، این دیدار پربرخورد با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا شاگردان علی دایی همچنان در صدر جدول باقی بمانند.
کد خبر: ۶۱۳۹۱۹

تراکتورسازی و استقلال در حالی دیروز زیر باران پاییزی تبریز به مصاف هم رفتند که بعد از تقابل استقلال و پرسپولیس در شهرآورد تهران، هیچ یک از دیگر بازی‌های لیگ برتر در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر برگزار نشده بود. همین موضوع هیجان دوچندانی به تقابل دو تیم داد، بخصوص که در همان دقیقه سوم، داور به نشان گل در سوت خود دمید.

استقلالی‌ها زودتر از آنچه فکرش را می‌کردند با گل آرش برهانی به برتری رسیدند. تراکتورسازان که انتظار دریافت چنین گلی را نداشتند، خیلی زود دامنه حملات خود را روی دروازه حریف گسترش دادند اما حاصل این برتری نسبی تا پایان نیمه نخست گلی در برنداشت. ضربه سر بائو در دقیقه 20، تک به تک کریم انصاری فرد با سید مهدی رحمتی در دقیقه 27 و ضربه سعید دقیقی در دقیقه 36 از جمله موقعیت‌های خوب تراکتورسازی در این نیمه بود. البته از کنار شوت دیدنی مهدی کریمیان در دقیقه 44 هم نباید بسادگی گذشت؛ شوتی که رحمتی با واکنش خوب خود آن را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

در نیمه دوم با وجود تدابیر امیر قلعه‌نویی برای کاهش فشار تیم میزبان، باز هم تراکتورسازی تیم برتر میدان بود و سرانجام در دقیقه 67 به گل تساوی رسید. پاس کریم انصاری‌فرد از چپ را صادقی نتوانست دفع کند تا دقیقی در دهانه دروازه زودتر از پژمان نوری به توپ برسد و دروازه رحمتی را باز کند.

شاگردان مجید جلالی با این‌که کار را به تساوی کشاندند ولی دست از بازی رو به جلو برنداشتند و به دنبال گل برتری در این دیدار بود. البته در دقایق باقی مانده جدی‌ترین موقعیت گلزنی نصیب استقلالی‌ها شد، اما ضربه ساموئل را حامد لک در دقیقه 86 دفع کرد. آبی‌ها در دقیقه 90 هم صاحب یک ضربه کاشته شدند که لک ضربه نکونام را دفع کرد. در پایان این بازی علی کریمی بهترین بازیکن شد و جایزه بازیکن اخلاق هم به پژمان منتظری رسید. با این تساوی تیم تراکتورسازی شانس صدرنشینی و حتی قهرمانی در نیم‌فصل را از دست داد و با 26 امتیاز بعد از پرسپولیس و فولاد 27 امتیازی در رده سوم باقی ماند. استقلال هم 24 امتیازی شد و با یک بازی کمتر در رده ششم جدول باقی ماند.

حالا بازی روز یکشنبه، سوم آذر تکلیف قهرمان نیم فصل را مشخص می‌کند. دیداری که طی آن استقلال باید در ورزشگاه آزادی به مصاف ملوان برود. اگر استقلال با اختلاف دو گل یا بیشتر مقابل ملوان به پیروزی برسد قهرمان نیم‌فصل خواهد شد، اما پیروزی آبی‌ها با اختلاف یک گل یا هر نتیجه ‌ای (تساوی یا شکست استقلال) حکم به صدرنشینی و قهرمانی پرسپولیس در پایان بازی‌های دور رفت خواهد داد.

قلعه‌نویی: می‌توانستیم برنده باشیم

سرمربی تیم استقلال معتقد است در صورت عملکرد بهتر خط هافبک، تیمش می‌توانست در دیدار برابر تراکتورسازی پیروز شود. امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پایان بازی گفت: یکی از هدف‌های ما در این بازی خوب فوتبال بازی کردن بود که به این هدف‌مان رسیدیم. در مجموع بازی خوب و جانانه‌ای بود و هر دو تیم می‌توانستند برنده باشند.

قلعه‌نویی در ادامه درباره تاثیر احتمالی فشردگی بازی‌های عقب افتاده استقلال بر نتایج این تیم گفت: فشردگی بازی‌ها باعث شد از استقلال مدنظرمان فاصله بگیریم، اما به یاری خدا در نیم‌فصل دوم موجودی تیم بیشتر می‌شود. امیدوارم بازیکنانم در نیم‌فصل دوم ریکاوری خوبی انجام دهند. اعتقاد دارم استقلال در نیم‌فصل دوم شاداب‌تر خواهد شد و به تیم مدنظر خواهیم رسید. سرمربی استقلال درباره تیم‌های مدعی این فصل نیز گفت: هر پنج شش تیمی که بالای جدول هستند، شایستگی‌های خود را برای قهرمانی نشان‌ داده‌اند و شانس دارند.

برتری سایپا

تیم فوتبال سایپا در آخرین دیدار هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال برابر صبای قم به برتری 2 بر یک دست یافت و جایگاه خود را در رده هفتم جدول رده‌بندی مستحکم کرد. در این بازی کاوه رضایی(23) و حامد شیری(68) برای سایپا گلزنی کردند و تنها گل تیم صبا را رضا عنایتی در دقیقه 76 به ثمر رساند. عنایتی با گلی که وارد دروازه حریف کرد، جمع گل‌های خود را در این فصل به عدد هفت رساند و به تنهایی در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ برتر قرار گرفت.

نفت با یحیی گل‌محمدی حذف شد

رقابت‌های جام حذفی فوتبال با صعود ذوب‌آهن و راه‌آهن به مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری شد و پرویز مظلومی نیز نخستین پیروزی خود را با مس کرمان به دست آورد.

مسابقه‌های مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها عصر دیروز در رشت و اصفهان پیگیری شد و در گیلان، داماش پذیرای راه‌آهن سورینت تهران بود؛ دیداری که با تک‌گل دقیقه 80 رضا خالقی‌فر به پایان رسید تا لکوموتیورانان راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شوند. در دیگر بازی این مرحله جام حذفی، ذوب‌آهن دست به کار بزرگی زد و موفق شد نفت تهران، از تیم‌های صدر جدول لیگ برتر را با شکست بدرقه کند. در این دیدار، ذوبی‌ها با ‌گل دقیقه 80 محسن بیاتی‌نیا بر نفت غلبه کردند و به یک‌چهارم نهایی راه یافتند.

در مرحله یک‌شانزدهم نهایی هم یک بازی برگزار شد و طی آن، مس کرمان قعرنشین لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز بر میزبان خود شهرداری دزفول غلبه کرد تا پرویز مظلومی، سرمربی مس نخستین پیروزی خود را در دوره جدید فعالیتش در این تیم به دست آورد. در این دیدار که مس کرمان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید، کریم اسلامی(7)، لوسیانو ادینهو(22) و شهرام گودرزی(68) برای مس و علی دادی (90) برای شهرداری گلزنی کردند.

به این ترتیب شمار تیم‌های باقیمانده در جدول جام حذفی به 13 تیم کاهش یافت. در قسمت پایین جدول در مرحله یک‌چهارم نهایی پرسپولیس باید به مصاف فولاد خوزستان برود و راه‌آهن هم با برنده دیدار تراکتورسازی ـ نفت مسجد سلیمان دیدار کند. به عبارتی از بین تیم‌های تراکتورسازی، نفت مسجد سلیمان و راه‌آهن یک تیم حریف برنده دیدار پرسپولیس و فولاد در نیمه‌نهایی خواهد شد.

اما در قسمت بالای جدول و در مرحله یک‌هشتم نهایی نفت آبادان با گسترش فولاد تبریز و مس کرمان با نفت امیدیه دیدار خواهند کرد و برنده این دو بازی در یک‌چهارم نهایی به مصاف هم می‌روند. ذوب‌آهن که به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافته است، منتظر مشخص شدن حریفش در این مرحله است؛ حریفی که از بین تیم‌های استقلال تهران، کاسپین قزوین و ملوان انزلی مشخص خواهد شد. در تک‌دیدار باقیمانده مرحله یک‌شانزدهم نهایی، استقلال باید نوزدهم آذر به مصاف کاسپین و برنده این بازی به مصاف ملوان برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها